Ga naar inhoud

Z3 Coupe breedset 17- 18 of 19 inch velgen?


Marc1962

Aanbevolen berichten

Hallo,

eerste keer op dit forum.  

Ik wil graag op mijn Z3 coupe een breedset  velgen leggen.  Welke velgen kunnen nog onder de coupe ( ligt wel 20 mm lager) , 17 - 18 of 19 inch en welke ET- maat moet ik in gedachte houden voor de voorste en achterste velgen aub?

Indien mogelijk ook de bandenmaat vermelden aub.

Alvast bedankt voor de reacties .

Link naar reactie

Ff iets over mezelf . De liefde voor de coupe is er al jaren .  Het is er echter nooit van gekomen om er eentje te kopen daar mijn ex steeds een grondige hekel had aan de coupe ( je vindt hem mooi of niet, er is geen tussenweg.) Sinds ik 2 jaar geleden mijn vriendin heb leren kennen is alles in snel tempo gegaan . Samen ( zij vindt de coupe wel mooi) zijn we onze 3.0 gaan ophalen in Duitsland. De coupe is zilverkleurig, volledig onderhoudsboekje en volledig origineel met 108000 km.

grts.

Link naar reactie
  • Administrator

Ach, een combinatie zou ook wel eens verfrissend zijn. Altijd alleen maar dat blik ...

 

Hoe dan ook: alle genoemde maten passen wel, mits je het bij de juiste ET waardes en velgbreedtes houdt. 

Link naar reactie

Voor optimale rijbeleving zou ik niet groter gaan dan 18", persoonlijk (maar da's maar één mening) vind ik 17" de beste balans tussen looks en rij-eigenschappen bieden.

 

Ik heb de af-fabriek Styling 18's een tijdje terug vervangen door een Styling 68 breedset, die eigenlijk onder de E46 thuishoort.

Plaatje is inclusief spacers voor (10mm) en achter (25mm) en een KW versie 1 coiloverset:

 

IMG_2325.JPG

  • Like 1
Link naar reactie

Lees onderstaand draadje eens door, veel info qua maten en verbreding:

 

https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/3155-show-us-your-wheels/#comment-51745

 

De meeste foto's Zullen wel niet meer te Zien Zijn maar er is nog Coupé Erotiek vindbaar.

aangepast door Zedri
Link naar reactie

Ik heb zelf een set VMR VB3 (heten tegenwoordig V703) 18"wielen onder mijn 3.0 Coupe.

Ze zijn 8,5J en 9,5J met -volgens mij- ET42 maar vanwege de verlaging moet ik rijden met spacers van (7mm voor,  15mm achter). Het zijn niet de lichtste velgen maar zolang je geen runflat banden monteert is het qua comfort goed te doen.

 

full.jpg

Link naar reactie
Op 11 juli 2016 om 14:16, skeez zei:

Staat 'm goed @MadMarky!

 

Ik had me er ook een beetje in verdiept. Mijn conclusie op basis wat ik gelezen heb: 17" schijnt de beste maat te zijn (qua rijeigenschappen), 18" kan ook nog. ET waarde niet lager dan 30.

Qua comfort is 17" beter, qua rijeigenschappen (hoe subjectief) kunnen grotere maten best wel eens beter zijn. Minder rollen/beeging over de wang en daarmee een strakker weggedrag en meeer stuurgevoel. 

 

De ET waarde is deels ook afhankelijk van de breedte van de velg, een 10" (10-J) brede velg moet een hogere et waarde hebben dan een 8" brede velg om GELIJK uit te komen aan de buitenkant.

 

voor het idee onderstaand lijstje, vor de Z4 non-M. De. Z3 is aardig vergelijkbaar geloof ik..

 



these specs are for getting the wheel out flush (not past) the fender line on stock suspension and little need to add negative camber front or rear. 

for the front...

8.5" width = et35
8.0" width = et29

for the rear...

9.5" width = et42
9.0" width = et35
8.5" width = et29

Link naar reactie

Uiteraard is de ET waarde afhankelijk van de breedte van de velg. Maar geeft wel een idee. Kom vaak velgen met een lage ET waarde tegen (bv. ET20 van een 5-serie), maar dat kun je dus al bij voorbaat op je belly schrijven :)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

het ligt natuurlijk ook aan je onderstel en de ET-waardes. Ik zou in elk geval niet groter gaan dan 18". Heb die zelf ook maar icm een sportonderstel liepen mijn voorbanden aan in de wielkasten (225/40/18 (ET35)). Dit heb ik opgelost door lagere banden te monteren,(225/35/18) maar dit is natuurlijk niet bevordelijk voor het rijcomfort en ook de kosten van de banden. 

Link naar reactie
Op 8-7-2016 om 23:26, Marc1962 zei:

mijn ex steeds een grondige hekel had aan de coupe ( je vindt hem mooi of niet, er is geen tussenweg.) Sinds ik 2 jaar geleden mijn vriendin heb leren kennen is alles in snel tempo gegaan . Samen ( zij vindt de coupe wel mooi) 

 

Goed dat je die ex hebt ingeruild.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.