Ga naar inhoud

MadMarky

Member
  • Items

    385
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    29

MadMarky won de laatste dag op 16 december 2023

MadMarky had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 Coupe 3.0i
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Apeldoorn

Recente bezoekers van dit profiel

2,489 profielweergaven

MadMarky's prestaties

2.2 member

2.2 member (4/12)

65

Reputatie

2

Community antwoorden

  1. Belangrijkste is dat je eerst de auto uitgelezen hebt, dan weet je ook wat er loos is. Kan variëren van een enkele ABS wielsensor tot een kapotte computer.
  2. MadMarky

    Uitlaat

    Wat ben je allemaal van plan Alec dat je niet door de emissiekeuring komt? Als je enkel de einddemper vervangt (daar is je budget ook naar) ga je aan de uitsloot niets veranderen. Of het moeten de decibels zijn waar je het over hebt 😉 Supersprint, Magnaflow en Eisenmann maken mooie einddempers met een wat sportiever geluid. Het is meer de vraag of je iets kunt vinden binnen jouw budget. Kijk even goed rond, gebruikt komt er ook nog wel eens iets voorbij.
  3. Ben ik eens niet de enige met een coupe morgen 🙂
  4. Mark & Femmy gaan ook weer graag mee, 2x lunch & diner
  5. Mischbereifung betekend hoe dan ook een breedset, dus bandbreedte 225/45R17 voor en 245/40R17 achter.
  6. Die spiegelvoet was destijds een Nederlands/Duitse inkoopactie bij Double Bee. Ik zie dat er inmiddels ook een verbeterde versie beschikbaar is die hol is, net als het origineel.
  7. Bedankt voor de beschrijving Martin. Ik heb zelf al een tijdje een kortere spiegelvoet liggen (3D print project) en zag dat mijn 3.0 ook draden naar de spiegel heeft lopen. Ik vermoedde al dat het voor de deurvergrendeling zou zijn, maar dat de spiegelvoet hol is en het daar doorheen loopt verbaast me. Was het niet een mogelijkheid om een gat in de achterkant van de spiegel te maken, daar de kabel doorheen te voeren en de print gewoon te laten zitten? De hele print eruit halen en aan de buitenkant monteren is esthetisch nou niet de meest mooie oplossing.
  8. Ik heb destijds mijn Coupe laten taxeren door Steijn. Je kunt bij ze langs gaan in Alphen a/d Rijn maar ze doen tegen meerprijs ook huisbezoeken.
  9. Wat noem je recent? De laatste reactie in onderstaand topic is van begin dit jaar en voor zover ik weet is de genoemde informatie nog steeds actueel.
  10. En als je bij lagere snelheden eens gas geeft? Houdt ie dan ook in? Lijkt me vreemd als het echt aan snelheid gebonden is. En de "3 liter 6 cilinder" is neem ik aan de sdrive35i uit je ondertitel? Met automaat? BMW heeft er namelijk nogal wat verschillende gemaakt.
  11. Bluetooth audio streaming (A2DP) kwam ook net rond die tijd in zwang, dus het kan inderdaad zijn dat jouw radio die optie nog niet heeft.
  12. Ik ben niet erg bekend met de E89, maare gezien de leeftijd verwacht ik dat er anno 2010 enkel USB opslag ondersteund werd. Dus USB sticks (of telefoon opslag) met MP3 bestanden er op. Heb je geen bluetooth verbinding die je kunt gebruiken voor het afspelen van muziek?
  13. Wat is je doel van de verlaging, enkel de looks of ook beter weggedrag? Een set vaste veren met bijbehorende kortere schokdempers is veruit de goedkoopste optie, zie bijvoorbeeld de verschillende Bilstein sets. De verlaging is echter niet instelbaar en meer dan de 25mm die je noemt. Een instelbare schroefset kost flink meer maar hiermee heb je meer controle over de rijhoogte en eventueel ook instelbare demping. KW v3 is hier zo ongeveer het beste wat je kunt krijgen en kan volledig naar wens ingesteld worden, echter wel wat prijzig. De auto in jouw voorbeeld lijkt overigens H&R veren te hebben met een vaste verlaging.
  14. De Z4 heeft flink meer koppel en vermogen dan je oude Z3 en daarmee hebben zwaardere wielen minder invloed op de prestaties. Het rijcomfort zal nog steeds nadelig beinvloed worden maar dat is iets dat je zelf in overweging zult moeten nemen.
  15. Tip: leg deze wielen niet onder een Z3. 18" wielen zijn voor zo'n auto eigenlijk al te groot en stuiterig en met 19" hou je helemaal geen rubber meer over. Laat staan het verschil in onafgeveerd gewicht en roterende massa die merkbaar invloed heeft op de prestaties van een 1.9
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.