Ga naar inhoud

MadMarky

Member
  • Aantal items

    306
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    8

MadMarky won de laatste dag op 16 september

MadMarky had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

24 Uitstekend

Over MadMarky

  • Titel
    2.2 member

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 Coupe 3.0i
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Apeldoorn

Recente bezoekers van dit profiel

1534 profielweergaven
  1. De site die je bedoelt is http://users.belgacom.net/bmw_z3/ en die bestaat inderdaad niet meer. Niet heel vreemd aangezien het gewoon website is van een belgacom klant, zodra deze ooit van internet aanbieder wisselt is de site ook foetsie. Ik weet er helaas geen alternatief voor, maar misschien dat iemand hier er ooit een kopie van heeft getrokken?
  2. De kilometerteller is een vast onderdeel van het instrumentcluster. Als daar iets kapot is moet vaak het hele cluster vervangen worden en de oude kilometerstand weer terug geprogrammeerd. Maar haal de volgende keer dat je de auto stalt gewoon de accu los, die dingen kunnen er heel slecht tegen om plat te gaan. Toch zonde als je zo in 2/3 jaar een accu van €100 afschrijft. En mocht je toch een startbooster gebruiken sluit deze dan aan op de pluspool onder de motorkap. Zo hoeft de piekspanning niet door de hele auto heen om bij de startmotor te komen, scheelt nogal in de kans op
  3. Voor de Z3 zijn remschijven en remblokken is tientjeswerk, gewoon vervangen als het te roestig is.
  4. Voor zover ik weet hebben alle Z3's centrale deurvergrendeling op afstandsbediening. Dus waar jouw zender dan is gebleven?
  5. Klinkt inderdaad alsof je alarm af gaat, sirene losgekoppeld dus je hoort het verder niet. Hoe ontgrendel je de auto? Met de sleutel in het deurslot of heb je een afstandsbediening? Met de afstandsbediening zou het alarm namelijk ook gedeactiveerd moeten worden.
  6. Maak er anders een filmpje van en plaats deze op youtube? Is veel makkelijker dan die losse geluidsbestanden. Maar het kan haast niets anders zijn dan het raammechanisme lijkt me. Deze auto's hebben stijlloze ramen die een klein stukje naar beneden zakken bij het openen van de deur.
  7. Dat is toch het normale aanzuiggeluid bij gasgeven? Mijn M54B30 klinkt net zo. Maar je zou je Disa klep eens kunnen controleren of deze nog goed werkt.
  8. Een korte zoektocht op google geeft aan dat de foutcode komt van de positiesensor van de inlaat nokkenas. Deze zit in je vanos unit en er wordt ook gesuggereerd dat dit euvel veroorzaakt kan worden door lekkende afdichtingen in die unit. Je kunt proberen om alleen de sensor te vervangen maar misschien is het ook een mooi moment om meteen een vanos revisie te doen.
  9. In je profiel staat Z4, maar welk jaar en type motor heb je?
  10. Waarom wil je onderhoud en APK persé combineren? Als je een goed adres hebt voor onderhoud maakt het niet uit waar je de APK laat uitvoeren, dat is immers enkel een keuring waarbij ze niet aan de auto sleutelen.
  11. Hoe heb je precies de lichtschakelaar schoongemaakt? De lichtschakelaar is tevens een draaiknop voor het dimmen van de interieurverlichting en die heeft hier nogal wat dode punten. Volgens mij werkt de buzzer inderdaad niet als ie op zo'n dood punt staat.
  12. MadMarky

    tik tik tik tik

    Blijf het bijzonder vinden. "microscopic movement of the contact interface between the inner brake disc and the wheel bearing flange" Zou het dan zijn dat bij je remschijven of wielnaven de diameter af fabriek niet helemaal klopt?
  13. Ik zou eens contact opnemen met RKV Trading, die hebben altijd Z3's staan voor onderdelen. Wel voornamelijk Britse auto's maar misschien hebben ze ook wel een LHD kabelboom voor je.
  14. Werkt weer als vanouds, geen idee waardoor het spul precies los is gekomen. Zal zoals zo vaak wel iets te maken hebben met 20 jaar oud plastic. En speciaal voor jou heb ik de torx maat toegevoegd aan m'n vorige post
  15. De auto moest voor APK en dan moet de kofferbak open kunnen. Bij deze het verhaal hoe ik het heb opgelost: Je gooit vanaf de binnenzijde een torx T20 schroevendraaier in de kofferbak Men neme bij voorkeur een lenig en niet al te lang persoon (hier helaas niet aanwezig) die tussen de voorstoelen door kruipt en in de kofferbak gaat liggen. Men zoekt de schroevendraaier en draait de twee torx schroeven los in de handgreep aan de binnenzijde Vervolgens is het zaak op het binnenpaneel van de kofferbak los te klikken, dit paneel zit rondom met pluggen vast. Heb je deze al e
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels