Ga naar inhoud

Waar krikken we mee?


Aanbevolen berichten

Nee, ik heb de reguliere krik. Die is voor mijn Z3 (met M-onderstel) net niet laag genoeg om er direct onder te kunnen. Ik til de auto met de originele krik (bij een ander krikpunt) iets omhoog en schuif de garagekrik er onder, kleine moeite eigenlijk. De garagekrik kun je er wel weer zonder hulp onder weg halen.

 

Mocht je het toch vervelend vinden, zou ik de extra lage krik kiezen.

Link naar reactie

Ik heb een standaard (niet speciaal verlaagd ofzo) Omega krik van 3 ton, lomp ding, ook mooi breed voor stabiliteit.

Aan de achterkant past hij mooi onder de kriksteun, aan de voorkant net niet.

Maar door de voorwielen op een steigerplankje te rijden is dat ook weer opgelost, dat scheelt net een paar cm, daar ga ik geen nieuwe krik voor kopen:lol:

Link naar reactie

Potkrikje`s heb je niet veel aan om een auto met de wielen van de grond te krijgen.

Naast dat ze vaak te hoog zijn is de kop van een potkrik veel te klein, die heeft een diameter van 25/30mm ofzo, daar druk je zo ergens een deuk mee in. als het plaatstaal niet al te dik is.

 

Het is wel eens makkelijk om een draagarm of zoiets omhoog te drukken

aangepast door gasman
Link naar reactie

ze zijn ook erg traag :wink: (geen hefboom)

Volgens mij worden ze vooral gebruikt als je extreme gewichten moet opkrikken (vrachtwagens enzo).

Maar voor personenautos?

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Administrator

Ik heb ondertussen besteld:

 

- Bahco BH 12000 (minimale hoogte 7 cm, max 49 cm, capaciteit twee ton, voetpedaal, etc.)

- twee bokjes

- een "quertrager", zodat ik de zijkant in één keer kan opkrikken (ik snap dat het geheel daar weer fors hoger van wordt: heb ik vermoedelijk alleen iets aan voor de 3-serie en de V70).

 

Bahco-Wagenheber-BH-12000-2T-Untergestellboecke-BH33000

Bahco-Quertraeger-fuer-Wagenheber-BH1200-BH13000-BH1CB1000

Ze komen uit Duitsland. Samen bestellen is maar één keer verzendkosten van EUR 15,- wat me voor een pakket van meer dan 50 kg enorm meevalt ...

Link naar reactie

Mooie spullen inderdaad!

 

Heb zelf een extra lage krik (deze) omdat er sinds de schroefset geen gewone autokrik meer onder kan. Heb er wel een rubber pad bij gekocht omdat ik de metalen kop van de krik ook niet op de rubber blokken van de Z3 wil hebben. Blijft toch maar een raar scherp ding.

 

Een extra "dwarsdrager" heb ik overigens niet nodig. De auto is door de schroefset zo stug dat met een paar keer extra pompen het andere wiel ook gewoon van de grond komt ;)

Link naar reactie
  • Administrator

^Hahaha, dat zal ik ook eens uitproberen bij de Z4..

 

Ja, deze is dus ook extra laag (minimum hoogte 7 cm, wat toch nog een cm lager is dan bij de gemiddelde extra lage krik), terwijl die tegelijkertijd voor een "extra lage" krik wel hoog komt (49 cm).

 

Die dwarsdrager is ook vooral met het oog op de rest van het wagenpark (hoe decadent): bij de Z4 past die er vermoedelijk toch niet onder en ook die heeft een schroefset, maar bijvoorbeeld de ondertussen bijna tien jaar / dik 25ok kms oude V70 heeft nogal "lome" vering. Daar verwacht ik wel winst van die dwarsdrager.

Link naar reactie
Op 2-6-2016 om 16:13, MadMarky zei:

De auto is door de schroefset zo stug dat met een paar keer extra pompen het andere wiel ook gewoon van de grond komt ;)

Ook bij normale vering werkt dat prima hoor.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Administrator

20160612_145409.jpg

 

Nou, ik mocht hem eindelijk uitpakken vandaag. Eerste indruk: extreem solide spul. Heel wat anders dan goedkopere garagekrikken. Foto's genomen met een banaan (en nog wat verhuisdoosjes uit te pakken)

20160612_144559.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Dan zou je toch met plankjes / wat stoeptegels o.i.d. moeten werken. Met brug kom ik met deze setup ongeveer 2 cm tekort (zonder schroefset en Aero skirts gaat het misschien wel). Die brug maakt hem toch zo'n 7 cm hoger dan de standaard krikpad (die ook heel groot en voorzien van rubber is).

 

 

 

image.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Ik weet het eigenlijk niet. Het is ook meer bedoeld als een soort disclaimer: bij mij past het zo niet met die brug, bij een ander misschien wel. Overigens kan ik makkelijk op mijn erf wat extra stoeptegeltjes neerleggen; dan zou het ook met die brug passen. Al is die brug vooral gekocht voor de andere auto's en daar past het zo ook probleemloos onder ....

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Op June 2, 2016 om 16:13, MadMarky zei:

Mooie spullen inderdaad!

 

Heb zelf een extra lage krik (deze) omdat er sinds de schroefset geen gewone autokrik meer onder kan. Heb er wel een rubber pad bij gekocht omdat ik de metalen kop van de krik ook niet op de rubber blokken van de Z3 wil hebben. Blijft toch maar een raar scherp ding.

 

Een extra "dwarsdrager" heb ik overigens niet nodig. De auto is door de schroefset zo stug dat met een paar keer extra pompen het andere wiel ook gewoon van de grond komt ;)

 

@MadMarky ik denk er ook aan om deze krik te kopen. Op de site staan echter wat negatieve reviews. Hoe bevalt hij jou? En kan je ook bij het krikpunt midden onder de voorkant komen met deze krik?

 

thx

Link naar reactie

Hmmm, duidelijke plaatjes! Kan me niet voor stellen, dat ik die over het hoofd heb gezien. Zal er eens onder kijken.

Ik meen zo uit mijn hoofd, dat de kunststof beschermplaat voor en de aluminium beschermplaat op elkaar aansluiten.

Ga het bekijken zodra ik weer thuis ben (aug.).

Overigens dat punt is wel heel ver onder de auto om met een krik te bereiken lijkt me.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.