Ga naar inhoud

afgeschilferde bedieningsknoppen


chrisvero

Aanbevolen berichten

door onverklaarbare reden zijn mijn bedieningsknopjes om het dak te openen en te sluiten beschadigd. lijkt wel of ze afpellen.

zijn er nog hier die dit fenomeen kennen?

en zijn deze apart verkrijgbaar?

volgens realoem kost het grapje $180, vind ik wel jammer om heel de unit te moeten vervangen.......

IMG_1139.JPG

aangepast door chrisvero
Link naar reactie
  • Administrator

Combinatie van warme door de lampjes en huidzuur van de vingers die ze vervolgens bedienen. Bladdert vanzelf na verloop van tijd af. 

Link naar reactie

Hangt ook van de gebruikte materialen af natuurlijk.

Zo zijn er bijv. ook massa's audi's (o.a.) met dit probleem:

RXK7H.jpg

 

 

 

 

Maar er is wel een manier om het te voorkomen:

 

 

Wholesale-font-b-white-b-font-font-b-cot

aangepast door GuidoK
  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Ik ken het euvel van de brillen... ook daar zie je dat gelakte/gespoten metalen en kunststoffen, met name waar de veren tegen het hoofd drukken, aan loslating onderhevig zijn. 

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

En daar behandel je de (nu nog) onbeschadigde knoppen mee? Glanslak; Zijdemat of mat? Lijkt me dan nog een aandachtspunt, want anders ziet het er nog niet uit. En..... niet vergeten dit 'lakken' periodiek te herhalen, of is die lak zo hard dat die bestand is tegen de (dames) handjes?

Link naar reactie

Ik heb zijdemat gebruikt. Heb drie dunne laagjes op de nu nog onbeschadigde knoppen gedaan; je ziet er effectief niets van. Ga er van uit dat dit in ieder geval afschilferen als gevolg van zweet, handlotion etc. voorkomt. Was een tip van het Duitse forum, helpt het niet dan kunnen we die nog de schuld geven, ha ha.

Link naar reactie

Nog een aandachtspunt voor het lakken, er zijn 'ontvetters' (reinigen voor het lakken), waar die knopjes sowieso niet tegen kunnen. Oppassen daarmee dus, maar dat ontvetten moet wel gebeuren, niet zomaar over de knopjes heen lakken!

Link naar reactie
1 uur terug, Blackwwz3 zei:

Frenkie: Loopt er trouwens geen lak tussen de knoppen bij het aanbrengen dan?

Nee, de lak is vrij dik. Het door mij gebruikte penseel / kwastje was kleiner dan de knoppen en liet zich goed "sturen". Zo dit al mocht gebeuren geloof ik dat een druppeltje geen kwaad kan, bij mij werkt alles nog. Als je kijkt bij onderstaande link zie je op pagina drie hoe de knoppen passen en zie je ook dat mogelijke elektrische verbindingen e.d. goed weggestopt zijn.

Ik doe het draadje naar het Duitse forum er nog even bij: http://www.zroadster.com/forum/index.php?threads/schaltzentrum-mittelkonsole-farbe-der-tasten-löst-sich-auf.97997/

Wrappen? Het zijn wel heel priegelige knopjes.....

Link naar reactie

 

https://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Natural_Look_Dressing_946ml_PB_NL32_101017

Hier een kleinere.

https://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Natural_Look_Dressing_Sample_120ml_PB_NL4oz_103145?gclid=CLS6pJGY4tECFUeeGwodGUcFQg

 

Ik gebruik dit voor mijn interieur geeft bescherming en ook tegen UV, zou dit voor de knoppen ook niet werken.

Ik maak er wel mee schoon zo af en toe, nooit last van dit soort problemen gehad nog.

 

Link naar reactie

@Bofkont: dit lijkt me een ander soort "bescherming" te geven, meer voor de grotere oppervlakten vinyl / kunststof. Lijkt me prima voor de cockpit, maar niet geschikt als "anti afbladder" middel. Vergelijk het maar zo: NIVEA beschermt je handen, maar als het koud is trek ik toch liever handschoenen aan....

Bovendien kostte mij het potje lak 1,80 euro...

 

Als laatste: ik heb alle knoppen gedaan, ook de twee blanco knoppen, zodat een eventueel verschil niet opvalt. Komt bij dat de knoppencluster redelijk weggestopt zit en niet vol in het licht komt.

Als je het niet vertrouwt zijn er nog wel wat vlakken over waar je de lak kunt uitproberen.

 

 

WP_20161015_15_31_19_Pro.jpg

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

ik hier toevallig van de week contact over gehad met bmw nederland men vond zelf dat dit niet mocht voorkomen ( ik had op de kwaliteit gehamerd en het feit dat dak open . dicht veel minder gebruikt werd dan bijv de ramen etc die wel vaker gebruikt worden. 

Men had hier intern geen melding van .wilde echter toch dat ik langs de dealer zou gaan om dit te laten zien zodat hun dit intern door konden zetten naar bmw nederland en evt bmw duitsland  

, hiervoor zouden ze gebruik kunnen maken van een toolmate  ( mede om te zien of dit een bekend probleem is of materiaalmoeheid/ fout etc)

zelf ben ik al eerder langs bmw dealer in belgie gegaan is nu eenmaal korterbij voor mij daar schrok ik nogal van het prijskaartje voor 2 knopjes moet heel de bedieningspaneel vervangen worden aan 383e excl plus geschat 2 uur de/montage... vandaar ik mijn vraag ook door gemaild had naar bmw nederland. vind dat dit niet mag gebeuren maar dat er wel een erg hoog prijskaartje aan vast zit als de kwaliteit er NIET naar is...

Lijkt mij verstandig dat mensen met dit probleem dit tevens ook melden bij de dealer en zodoende er een betere  feedback naar bmw ned en duitsland gaat 

Link naar reactie
8 minuten geleden zei Degekzelf:

 bmw nederland men vond zelf dat dit niet mocht voorkomen

Men had hier intern geen melding van .  feedback naar bmw ned en duitsland gaat 

Is al jaren een gekend probleem bij sommige z,s

 

Lijkt mij echt stug dat ze hier nog nooit van gehoord hadden.... google er maar eens naar.

Mijn auto heeft er btw geen last van gelukkig.

Link naar reactie
1 minuut geleden zei sandere39:

Is al jaren een gekend probleem bij sommige z,s

 

Lijkt mij echt stug dat ze hier nog nooit van gehoord hadden.... google er maar eens naar.

Mijn auto heeft er btw geen last van gelukkig.

dat leek mij ook maar goed ze namen zelfs de moeite om mij terug te bellen na mijn email met hun . (wist niet eens dat ze mijn nummer hadden ) ben nog niet toegekomen om er verder werk van te maken kom net zkh uit na zwaar longinfarct dus mag het maand anderhalf uiterst rustig aan doen.....als ze vanuit bmw vragen of dit ff via de dealer te laten melden.. wie ben ik dan..bedoel vind het prijskaartje gekoppeld aan evt vervanging nogal.... stoort me ondertussen wel  heb ook een lichte zwarte kras in het grijze middengedeelte door onoplettendheid. wil die console los gaan halen om deze opnieuw te spuiten of houtlook   moet eerst nog eens alle locaties van de schroeven zien te vinden....

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.