Ga naar inhoud

Alle niet specifiek BMW/Z gerelateerde ritten plaats je hier


Aanbevolen berichten

Mja, het is altijd een goed georganiseerd, leuk evenement. Ik ben er diverse keren geweest. :)

De afgelopen twee keer heb ik het echter overgeslagen. Het bezwaar is dat het weer vaak niet bepaald super was. En Lelystad als vaste startlocatie heeft ook nadelen - het is centraal en je kunt diverse kanten op voor een leuke route (Noord-Holland, Friesland, Overijssel), maar je moet in alle gevallen wel een eind rijden voor je daar bent waar het mooi is. Bovendien begint op 15 maart tevens het nieuwe F1-seizoen...

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Inmiddels heb ik mij, samen met een vriend van me, ingeschreven voor de vierlandenrit op 30 en 31 mei. Van horen zeggen is dit een heerlijke toertocht en dus geen rally. Hebben mensen ervaring met deze tocht?

Mocht je je nog in willen schrijven, www.vierlandenrit.nl

Met vriendelijke groet,

Thijs

Link naar reactie
  • Administrator

Omdat het een niet forum gerelateerde rit is heb ik je post even verplaatst naar dit topic. Veel plezier in ieder geval tijdens de rit!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hallo mede Z-rijders,

Op 6 September 2015 mede-organiseer ik de 6e editie van Cars & Charity. Het evenement zal starten en eindigen in Bergen op Zoom en heeft als doel om een tweetal goede doelen hun missies te helpen behalen.

Er komen elk jaar een aantal Z3 en Z4 eigenaren op af (nooit genoeg natuurlijk :lol: ), verder is het deelnemersveld erg divers (van Bugatti of Jaguar uit 1920 tot moderne Ferrari), wat het natuurlijk extra leuk maakt. Ik help de organisatie met enkele onderdelen en zal zelf ook meerijden. Verzamelen is vanaf 09.30 uur in de winkelstraten van het historische Bergen op Zoom, waarna gestart word op de Grote Markt. Tevens de hoofdlocatie voor activiteiten voor bezoekers. De finish van de tourrit zal hier ook zijn. De deelnemers worden elk jaar opgewacht door talloze bezoekers en winkelend publiek (koopzondag). Een erg gaaf moment. Kijk hier voor een sfeerimpressie van afgelopen twee jaren.

De rit is in totaal ongeveer 100 km en onderweg zal een toffe behendigheidsproef gedaan worden, hierbij is samenwerking van bestuurder en navigator cruciaal! Je kan hierdoor extra punten scoren om met een van de prijzen naar huis te gaan. De lunch wordt verzorgt door BinnenUit in Heinkenszand, gegarandeerd smullen dus!

Kosten zijn 99,- per equipe, hierbij is alles opgenomen, routeboek, nummerschild en lunch voor 2 personen. Deze opbrengst gaat uiteraard naar de goede doelen.

Naast deze rit zijn er ook activiteiten voor bezoekers. Zo zijn er op de Grote Markt showauto's, stands, terrassen en muziek. Ook is er de mogelijkheid om met niet alledaagse auto's mee te rijden, elk jaar worden er enkele Ferrari's, Porsche's en ander supercar materiaal beschikbaar gesteld door sponsoren en eigenaren. De opbrengst komt geheel ten goede aan de goede doelen.


Meer informatie en mogelijkheid tot inschrijven kan via www.carsandcharity.nl

Groetjes!

Z4MR-Interlagosblue / Kaj

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Beste Z-liefhebbers,


Dit jaar organiseert Roadsters & Coupés Benelux opnieuw een Kastelenrally doorheen de Ardennen op 12 juli 2015. Deze rit is exclusief bedoeld voor sportieve Roadsters, Coupés en Cabrio's. Het gaat om een rondrit met startschot in Chateau de la Poste (Assesse, Ronchinne), langsheen enkele mooie kastelen om dan halverwege even te pauzeren in het provinciaal domein van Chevetogne. Aan het grote meer kan je lunchen of gewoon even de dorst lessen. Nadien gaat de rit verder langs nog meer mooie kastelen om te eindigen in Bastogne...


Het programma:


9u00: Aankomst aan het startpunt, Chateau de la Poste te Ronchine (adres). Hier krijgen jullie een ontbijt in het kasteel en mogen jullie uitzonderlijk de wagens op de binnenplaats parkeren!!


10u00: Start van de Kastelenrally, tweede editie. Het eerste deel is ongeveer 75 kilometer lang. Op deze route zijn enkele stopplaatsen voorzien voor een drankje of een pitstop.


13u00: Mogelijkheid om te lunchen in Brasserie La Chevetogne in het Provinciaal Domein van Chevetogne. Opgelet, hiervoor moet je via ons reserveren, zoniet dienen jullie toegang te betalen tot het park!


14u30: Start van deel 2 van de Kastelenrally. Het tweede deel is ongeveer 90 kilometer lang en bevat enkele snellere delen. Op deze route zijn enkele stopplaatsen voorzien voor een drankje of een pitstop.


17u00: Aankomst in Bastogne. Hier heb je tevens de mogelijkheid om de dorst te lessen of te dineren.


Hoe deelnemen?


Voorwaarde is dat je beschikt over een sportieve Roadster, Coupé of Cabrio!


Na inschrijving (en betaling van het inschrijvingsgeld) ontvang je het volledige roadbook in GPX-formaat (voor Garmin) of ITN-formaat (voor TomTom). Voor andere type bestanden neem je best contact met ons op, we kunnen die mogelijks converteren.


Om deel te nemen stuur je ons een mailtje op RCB@europe.com. Meer informatie vind je ook hier: http://sites.google.com/site/roadsterscoupesbeneluxnl/evenementen-en-meetings/kastelenrally-2015


Hopelijk zien we jullie daar!!

aangepast door Bad_Pritt
Link naar reactie

Dat was snel van topic verhuisd...

Een niet sportieve cabrio is bijvoorbeeld een smart cabrio of een peugeot 207 cc. Een VW Golf driedeurs is dus ook geen sportieve coupé (niet lachen, er zijn er genoeg die dat een coupé noemen). Een roadster is doorgaans wel sportief denk ik. Maar ik heb dit hier gepost omdat Zedjes perfect in de categorie passen.

Link naar reactie

Tja... jullie weten net zo goed als ik dat als we eender wie toelaten, er heel wat mensen net níét willen komen... Er zijn er genoeg op dit en andere fora die niet graag deelnemen aan ritten waar ook andere wagens dan Zedjes aan deelnemen. Daar is uiteraard niets mis mee, het is maar een voorbeeld ter verduidelijking.

Link naar reactie

lol... Wij organiseren 1 rit per maand, dus dat valt goed mee denk ik. Maar we nemen soms zelf ook deel aan andere ritten, als we er nog tijd voor hebben. Tijd is inderdaad voor velen ook een issue :-) De liefdadigheidsrit die we onlangs deden, stond niet op het programma, dat was eerder spontaan.

Link naar reactie

Dat was snel van topic verhuisd...

Dat klopt en het is niet de eerste keer. Vorig jaar ook een aantal keer gedaan en jou daarover een PM gestuurd. Zo moeilijk zijn de regels aangaande ritten buiten het forum om toch niet <_<

PS, en ook alleen smiley posten worden niet gewaardeerd dus die heb ik ook maar verwijderd...het valt allemaal niet mee.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.