Ga naar inhoud

Wasstraat


Aanbevolen berichten

Goedendag,

Lente komt er aan, dus het schoonmaak-dna is weer geactiveerd. To-was-straat-or-not-to-was-straat? Met de 2CV (Eend) ging het ook, dus waarom met een z3 niet? Er doorheen en geen probleem (antenne er wel afgehaald). Daarna na-gezeemd en in de was gezet. Kwam tot de ontdekking dat er duizenden kleine puntje op kofferbak en motorkap zaten. Hoe krijg ik die er af?

Groet Marcel,

Link naar reactie

:blink: met de ZZZ door de wasstraat???? nog nooit gehoord en ik ga het ook niet proberen

wat bedoel je eigenlijk met 'duizenden kleine puntjes' het enige wat ik dan zou denken is dat je lak beschadigd is door die

ronddraaiende borstels/rollen

Link naar reactie

Een wasstraat kan nooit de kwaliteit van een juiste handwas evenaren, mijn Z zal nooit door een wasstraat gaan, kijk eens hoe weinig water er gebruikt wordt. Als je een voorganger treft met veel blubber op de auto maak je mij niet wijs dat als jou Z er in staat de borstels weer 100% schoon zijn. De gevolgen zijn kleine krasjes.

Voor wat de kleine puntjes betreft zolang het geen teer is zou ik een goede kleibehandeling aanbevelen.

Link naar reactie

die ronddraaiende borstels/rollen

Een wasstraat met borstels? Dat is wel erg ouderwets hoor.

Vroeger had je van die wasstraten naast veel tankstations. Daar stond je auto stil en dan gingen er inderdaad van die borstels overheen. Met de bekende 'swirls' als gevolg.

Bij de wasstraten van tegenwoordig wordt je auto langs een heel aantal behandelingen getrokken en komt er geen borstel meer aan te pas. Alleen zachte lappen. Daar kan eigenlijk elke auto prima doorheen, ook cabrio's.

  • Like 1
Link naar reactie

Wat voor "puntjes" bedoel je? Heb je er toevallig een foto van? Tot nu toen zou ik zeggen was hem eens echt goed met de hand en zet hem daarna in de was.

Off topic:

Wasstraat met je cabrio kan wel al schijnt het wel zo te zijn dat je dan vaker je dak moet impregneren. Maar als liefhebber bestaat het woord wasstraat natuurlijk niet. Wat het beste is immers niet genoeg voor al onze zzz(z)'s

Link naar reactie

De reden van het wasstraat-expirement was de pekel aan de onderkant. Borstels zijn inderdaad niet meer van nylon, maar een soort doeken. Je kunt ook kiezen voor alleen wassen (zonder wax).

Puntjes zijn ter grootte van zandkorrels. Komen niet van de wasstraat, want ze zaten er daarvoor al op.

De vraag is eigenlijk; wie herkent dit soort vervuiling en zo ja wat er aan te doen?

Link naar reactie
  • Administrator

Jarenlang met de Z3 door de wasstraat gehobbeld. Gaat prima, zolang de stiksels rondom het ruitje intact zijn.

Link naar reactie

Zou je de bodem niet gewoon schoonmaken met een hogedrukspuit en een haakse spuitmond?

Ik weet niet of je voor je huis een mogelijkheid hebt om een hogedrukspuit te gebruiken.

Dat is altijd hoe ik het doe en dat is m.i. ook de beste methode.

Wel wat omslachtiger natuurlijk dan de wasstraat.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

In principe handwas maar als het snel moet dan toch vaak door de wasstraat (ongeveer 1 op 1). Is het ergste vuil er iig af. Plus de bodem natuurlijk want vroeg in het seizoen (nu dus) ligt er af-en-toe nog wat pekel. Als je kiest voor een speciale cabriowas dan wordt de druk op het dak verminderd en krijg je een extra droogbeurt. En de huidige was beschermt meteen je dakje. Als ik het zo opschrijf heeft het eigenlijk alleen maar voordelen :sCo_chinscratch:Maar veel plekjes slaat de 'straat' ook over, met een handwas kom je daar wel.

Link naar reactie

En toch weer door de wasstraat gegaan; mét was! Maar volgende maand nieuw dak, dus who cares. Onderkantje lekker schoonb, maar wel lekkage bij de deur ergens links boven. Er zit dus wel een punt wat betreft niet door de wasstraat gaan. Klei was trouwens de juiste tip. Wel belangrijk om dit op een natte ondergrond te doen!

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb bij de wasstraat altijd dat ik toch met lichte beschadigingen aan mijn velgen eruit kom. Is een relatief moderne wasstraat van Loogman in Amsterdam, maar ik neem vooral daarom sinds mijn nieuwe velgen toch liever een wasbox.

Herkennen mensen (ik denk met name met niet OEM velgen: OEM velgen liggen vrij diep in de band doorgaans) dat probleem?

Link naar reactie

Dat is dan een wasstraat waar je in de auto blijft zitten en je er a.h.w. doorgetrokken wordt middels een ketting aangedreven band waar je voorzichtig in moet rijden? Met mijn 1 serie gaat dat probleemloos, geen beschadigingen op de originele BMW velgen.

Foto van Driez is een wasstraat waar de machine beweegt en de auto stilstaat, m.i. dan niet of nauwelijks kans op beschadigingen aan de velgen.

Link naar reactie

Ik denk dat Driez zich ook niet zo druk maakt of de wasstraat z'n velgen wel of niet beschadigen.... :lol:

Oorzaak A.!

Maar ze heeft inmiddels een cursus parkeren gehad. :clapping: (De auto staat nu bijna midden op de rijbaan)

Ik kan morgen gelukkig schadevrije velgen showen! :groupwave:

aangepast door Driez
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.