Ga naar inhoud

BMW Z4 Central Info Display (CID) tablet inbouwen


ad k

Aanbevolen berichten

Eerste hardware voor het volgende knutsel project ontvangen, kijken of we een tablet in kunnen bouwen.

Het begin is er :hypocritesmiley:

Foto-ZOQFOT66-D.jpg

Je kent de projecten op zroadster en op z4-forum Ad? Daar staan veel goede tips bij...


Ik heb alleen deze gevonden LINK op het Z4 forum zijn er nog meer met zinvolle info ?

Zozo. Succes, hou ons op de hoogte. Ben je niet bang voor het zaagwerk in je dashboard?


Als ik alles werkend krijg gaat er gewoon de zaag in maar zo ver is het nog lang niet.

aangepast door ad k
Link naar reactie

Ik dacht een Samsung tab 2 - 7 inch in te bouwen maar kwam er gisteren al achter dat die te groot is en niet gaat passen.
Gezocht naar een telefoon of tablet van 6-6.5 inch die wel past maar de keuze is klein en eigenlijk te duur.
Mocht iemand nog een telefoon over hebben van dit formaat hoor ik het graag.

aangepast door ad k
Link naar reactie

Zat me even af te vragen:

Als ik een telefoon inbouw in de CID zou ik dan mogen verwachten dat ik op die telefoon nog GPS ontvangst heb.

De telefoon zit dan weer in een extra "doosje" gebouwd en ik vraag me af of hij dan nog in staat is om verbinding met satellieten te maken.

In de links hierboven staat daar niets specifieks over maar ik zie wel dat men de navigatiefunctie van de ingebouwde telefoon gebruikt.

Wie zou daar iets zinnigs over kunnen roepen ?

Link naar reactie

Phablet (kruising tussen telefoon en tablet) besteld, dual core, 6,5 inch scherm

Was de maximale maat die ik in de CID kan plaatsen met alle opties die ik denk nodig te hebben.

Foto-ZPDWASYE-D.jpg

En a.u.b. geen opmerkingen over het merk :lol::clapping::lol:

Link naar reactie

Heeft iemand de gebruikershandleiding voor de navigatie beschikbaar, kan deze op internet nergens vinden.

Of wie weet waar de rechtse knop precies voor bedoeld is, de linkse voor open en dicht neem ik aan

Foto-ZOQFOT66-D.jpg

aangepast door ad k
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Zo, langzaam maar zeker komen de bestelde spulletjes binnen

De 6,5 inch telefoon

Foto-ZPDWASYE-D.jpg

Voeding, stepdown converter van 12V naar 5V

Foto-NVDSTIT3-D.jpg

Kleinere ELM OBDII Bluetooth interface met aan-uit schakelaar

Foto-4HTQQBYZ-D.jpg

Link naar reactie

Kwam deze nog tegen....

Met dit filmpje is het idee om dit project te starten geboren.

Verder nog wat info gevonden LINK en LINK met meer uitleg hoe e.e.a. is gedaan.

Met de genoemde apps heb ik de telefoon werkend zoals ik wil, volgende stap is de opening van de originele omlijsting iets groter maken zodat het hele scherm van de telefoon zichtbaar is.

De grootste uitdaging is de stappenmotor werkend te krijgen, hier moet ik hulp zien te vinden want elektronica is "not my piece of cake".

Mochten er elektronica techneuten op het forum zijn die het als een uitdaging zien om de stappen motor van een aansturing te voorzien en daarmee werkend te krijgen hou ik me aanbevolen.

aangepast door ad k
  • Like 1
Link naar reactie

Ik zou eerst wachten totdat die gast het zelf 100% voor mekaar heeft om die arduino te programmeren. Daar is hij ook al een half jaar mee bezig en er zijn nog steeds kleine dingetjes die rechtgestreken moeten worden. Heeft ie al voor mekaar dat de stappenmotor op tijd stopt? Het is met deze materie makkelijker om te wachten totdat een ander al het denkwerk heeft gedaan :lol:

Hij documenteert alles heel helder, dus met enige moeite en tijd zou je dat moeten kunnen nabouwen lijkt me.

Maar hij geeft zelf al aan dat dat verreweg het lastigste is.

Als ik zelf zo'n project was begonnen was ik denk ik eerder uitgegaan van een raspberry pi oid, want dan kan je ook de Ibus aanspreken zodat je zo'n ding met bijv. je multifunctionele stuurwiel zou kunnen bedienen (of eventueel zelfs met je radioknoppen). Maar goed, zo heeft elk systeem z'n pro's en cons.

Link naar reactie

Ik zou eerst wachten totdat die gast het zelf 100% voor mekaar heeft om die arduino te programmeren. Daar is hij ook al een half jaar mee bezig en er zijn nog steeds kleine dingetjes die rechtgestreken moeten worden. Heeft ie al voor mekaar dat de stappenmotor op tijd stopt? Het is met deze materie makkelijker om te wachten totdat een ander al het denkwerk heeft gedaan :lol:

Hij documenteert alles heel helder, dus met enige moeite en tijd zou je dat moeten kunnen nabouwen lijkt me.

Hij is alleen in aug-sept 2013 gestopt met bijwerken van het topic.......dus hij heeft geen tijd meer of hij krijgt het ook niet werkend.

Het scherm handmatig omhoog doen is ook geen issue maar het zou leuker zijn als het elektrisch te bedienen is zoals het origineel.

Link naar reactie

misschien domme opmerking:

ik gebruik zelf de kenu airframe icm iphone.

Dan heb je toch navi, muziek en telefoon in 1? Kost weinig, auto blijft origineel.

En als ik voor mezelf praat: heb de navi alleen gebruikt tijdens de 2 weken toeren in Frankrijk deze zomer

In Nederland...toer ik en verdwaal ik met plezier ;-)

Just a thought..press delete...;-)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hoe staat het ermee Ad?

Heb nog wat spullen in bestelling staan, ben ook aan het inlezen :book: omdat elektronica een totaal nieuwe wereld is voor mij :unsure: .

Phablet ontvangen en diverse apps werkend, Arduino en motordrive zijn binnen programmeer software op de pc, vele pdf-jes die ik nog moet lezen en moet nog wat kabeltjes en voedingen binnen krijgen.

Op het werkt ook erg druk momenteel, we willen in het buitenland bommen gooien, moeten wij wel zorgen dat ze voldoende motoren hebben om dat te kunnen doen.

Ook nog wat andere zaken op de rol staan die aandacht nodig hebben, alle tips zijn overigens welkom.

aangepast door ad k
Link naar reactie

oh ja ad jij werkt op Hoogerheide toch ? tijd dat ik je eens ga spotten

Inderdaad vliegbasis Woensdrecht, spotten wordt moeilijk in een donkergrijze 1 serie. :hypocritesmiley:

In het wild te spotten om 07:30 en 16:30 in de buurt van BOZ

Link naar reactie

misschien kan ik je nog wat tips o.i.d. geven voor je aansturing van de stappenmotor?

Cor tips zijn altijd welkom scheelt mij misschien een heeeeeeeeeeele hoop lezen

Link naar reactie

Weer wat vorderingen gemaakt, wat spullen binnen gekregen en vandaag maar eens aan het solderen gegaan.

Arduino motorshield aangesloten programma geladen en verdomd het werkt nog ook.

Besturing werkt, allemaal afgekeken in dit topic (LINK) beter goed gejat dan slecht bedacht. :kopfkratz:

Foto-IXHC3PJ7-D.jpg

Foto-4HUJMNUV-D.jpg

Met nul verstand van elektronica gaat het scherm nu een stapje omhoog, stapje omlaag, helemaal open of gesloten bediend via de originele schakelaars :hypocritesmiley:

aangepast door ad k
  • Like 2
Link naar reactie

Netjes,

Dus die gast heeft de programmatuur goed voor mekaar gekregen.

Onthoudt hij de stand etc ook goed als je de spanning eraf haalt etc?

Ga je ook nog voor een a2dp connectie via een Dice oid (dan kan je skippen in muziek), of ga je wachten totdat hij 'm gaat integreren met de Ibus? Dan kan je in essentie alles bedienen met welke knoppen je maar wilt.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.