Ga naar inhoud

OBD Diagnose apparatuur vragen


Ferry76

Aanbevolen berichten

mijn ervaring is nog niet met coderen etc ( moet even NCS nog aan de praat krijgen, en progman nog instaleren met VMWare)

maar inpa werkt en bevalt me goed, simpel van opzet, maar effectief. uitlezen en wissen is in een wip gebeurt en je ziet over het algemeen gelijk waar de fouten zitten.

al dit moois via de link van sander aangeschaft.

DIS werkt ook trouwens maar daar nog niet veel meegedaan behalve het e.e.a. aan informatie opzoeken.

Link naar reactie

Oke, zo eens even tijd gehad om een samenvatting te maken van alles wat in dit topic tot nu toe voorbij is gekomen. Er zijn een hoop apparaten voorbij gekomen de kan meer dan de ander en dat is ook te zien in de prijzen.

INPA/DIS/SSS

Met dit paket kun je eigenlijk alles wat een bmw dealer ook kan zowel uit lezen als programmeren/coderen

Prijs: ?

ISTA-D

Als ik het goed begrepen heb is dit eigenlijk INPA voor de nieuwere E en F modellen.

Prijs: ?

iCarsoft i910

Een handscanner met de mogelijkheid tot het uitlezen en wissen van foutcodes. Maar géén coderingen mogelijk.

Prijs: variërend van 85 tot 159

Carsoft V12

Een uitlees programma voor de computer incl. Adapterkabels met de mogelijkheid tot uitlezen en wissen van foutcodes en beperkt coderen.

Prijs: variërend van 289 tot 359

Dashcommand

App voor de smartphones met mogelijkheid tot uitlezen en wissen van foutcodes. Een wifi/bluetooth adapter is nog nodig.

Prijs: App 9,99

Adapter wifi/bluetooth: 10 tot 65

Torque (Pro)

Uitlezen en wissen van foutcodes en met de pro versie filmen met live motordata in beeld. Een bluetooth adapter is nog wel nodig (5,85)

Prijs: lite versie is gratis

Pro versie 3,55

Bmwhat

App voor uitlezen en wissen van foutcodes en voor andriod nog de mogelijkheid tot coderen.

Prijs: App 44,99

Adapter wifi/bluetooth/kabel: 10 tot 65

Bmw diagnose scanner B02

Een handscanner om foutcodes te lezen en wissen.

Prijs: 139

MaxiDiag Elite MD702

Universele scanner voor het uitlezen en wissel van foutcodes.

Prijs: 380 tot 469

aangepast door Bmw-fan
Link naar reactie

Het

Goedkoopste:

ebay bluetooth obdII dongle met de free versie van Torque (torque light).

Totale kosten: € 5,85 (koop je de torque pro versie erbij dan ben je denk ik nog steeds onder een tientje in totaal kwijt)

Dat zijn de 2 opties die je vroeg. (Of iemand moet een nòg beter systeem kennen dan het officiele fabriekssysteem van bmw, of een nog goedkopere dongle vinden...)

@BMWfan, je mist de suggestie van Guido.

Heb ik ook en werkt prima! (Heb sinds kort torque pro, dus kan zelfs filmen met live motordata in beeld. :-) )

Programmeren kan dan helaas weer niet.

Link naar reactie

Ik denk dat je misschien nog ff moet aangeven welke softwarepakketten met elm327 werken.

Ik denk dat heel veel mensen hier niet doorhebben dat je voor bijv. dashcommand en torque gewoon dezelfde adapter kan gebruiken.

Datzelfde geldt natuurlijk voor KKL of K+DCAN

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik zie dat er sommige leden zijn die schrijven "kan niet programmeren"?

Wat wil je dan programmeren aan de BMW.

Of je moet er zoveel verstand van hebben.

Ik denk dat je er beter aan doet, om langs een lid in de buurt te gaan die zo`n ding heb en geef je hem een tientje.

Hoef je hem zelf niet te kopen, en diegene verdiend dat ding zelf weer terug.

Hoe vaak heb je nou zoiets nodig.

Link naar reactie

^ niet vaak. programeren kan best wat zijn. Heb me er nog niet in verdiept.

Met het uitlezen en meldingen wissen verdien je zoiets al snel terug ben ooit bij de dealer geweest om het airbag lampje uit te laten zetten ( er was immers geen storing) nou of ik voor 5 min even 100 euro wilde aftikken....

aangepast door lightning87
Link naar reactie
  • Administrator

^ bij BMW Amsterdam gaat het precies hetzelfde. Resetten lampje grofweg EUR 90,- ook al brandt het 500 meter verderop alweer ...

Link naar reactie

Wel een naaier dan die dealer bij jou...daar ga je niet weer langs.

Beetje klantenbinding he dit soort kleine klusjes even voor een fooitje doen ,dat houd de klant blij en tevreden.

Dat is algemeen bekend. De dealer Breeman laat particulieren ook gewoon in de kou staan.

Daar wordt niet aan verdient. Ze hebben liever bedrijven met een groot contract.

En wat ik bedoelde dan ga ik wel naar Roodkapje in Reeuwijk die weet er meer van. En wat ik lees is die niet zo duur ook.

Dan weet ik zeker dat het goed wordt gedaan.

Link naar reactie

^^ en wat als je geen tijd hebt om naar ruudkapje te gaan of je woont te ver weg, dan ben je heel blij met je uitlees tool ;)

Hoorde later btw dat mijn eigen garagist het nu ook kan, beetje jammer want die leest dus ook uit voor niet te veel.

Link naar reactie

Alle respectabele garages kunnen bmw uitlezen en resetten.

Zowat alle merken kunnen ze bedienen sinds de autofabrikanten verplicht zijn hun gegevens vrij te geven.

Dit is al een aantal jaren zo,de dealer kan wellicht dieper in de systemen komen maar voor normale onderhoud en reparaties kun je goed bij een vrije garage terecht.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb ook zo`n elm327 dongle, maar ik krijg geen goede communicatie met mij smartphone.

De connectie valt steeds weg.

Misschien is er een forumlid in Drenthe of Noord Oost Overijssel met OBD apparatuur die mijn Z4 even wil uitlezen ?

Dan rijd ik even langs.

Link naar reactie
  • Administrator

^^Je zou het member GuidoK (die van post 81 hierboven) eens kunnen vragen. Ik weet eigenlijk niet welke apparatuur die allemaal heeft, maar gelet op wat hij allemaal klust aan zijn Z4 vast genoeg. En hij resideert in het door jou genoemde gebied. Ik zou het hem even per PM vragen als ik jou was.

Link naar reactie
  • 5 weken later...

^^ en wat als je geen tijd hebt om naar ruudkapje te gaan of je woont te ver weg, dan ben je heel blij met je uitlees tool ;)

Ja daar heb jij weer gelijk in.

Misschien dan toch wel makkelijk.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.