Ga naar inhoud

Cabriokap probleem met de Z4


Goozeman

Aanbevolen berichten

Gisteren heerlijk open gereden en bij thuiskomst gaat mijn dak zeer langzaam dicht, halverwege op normale snelheid.

Vanochtend ontgrendelde het dak wel maar ging niet verder open, rode lampje knipperde.

Nu ging recentelijk ook het lampje van de accu rood branden, dit ging echter weer uit.

Gisteren echter nadat ik 2 uur gereden had ging ik even pauzeren, dak bleef open.

Na de start bleef het lampje van de accu weer branden, en bleef de hele rit branden.

Kan het zijn dat het aan de accu ligt ? Z4 is uit 2003 heeft 66dkm gereden en ik weet niet of dit de eerste accu nog is.

Is een originele af fabriek accu ergens aan te herkennen.

En als het niet aan de accu ligt wat zijn ongeveer de kosten van reparatie ?

Thanks.

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zal niets met je accu te maken hebben, maar des te meer met de motor van de kap. Die zal vervangen moeten worden. Duur 'grapje', maar troots je met de gedachte dat er heel veel Z4 vrienden hetzelfde euvel hebben gehad.

Link naar reactie

Kan me niet voorstellen dat het acculampje blijft branden bij kap problemen

Als je accu slecht zou zijn heb je volgens mij eerder startproblemen, deze vraagt namelijk het meest van je accu.

Maar je kunt sowieso wel problemen hebben met je motor van de kap.

aangepast door CorvH
Link naar reactie
  • Administrator

Maar waarom meet je de accu niet gewoon even door? Dan kun je die uitsluiten. Of niet, maar dan weet je dat ook weer...

Link naar reactie

Ik heb hetzelfde probleem gehad 2 weken terug. Dak ging langzaam en laatst ontgrendelde hij alleen nog maar. Ik heb zelf mijn hydrauliek unit vervangen en was voor 520 euro en een weekend sleutelen klaar. Heb gelijk de drains goed schoongemaakt en de kunststof box waar de unit inzit afgekit aan de bestuurders zijde ( deze kwam tegen de zijwand van de afvoer bak)

Link naar reactie

Heb je dat gedaan vanuit de kofferbak, of vanuit het interieur?

Ik heb zo'n idee dat het vanaf beide kanten heel handig is als je klein van stuk bent.

Ik geloof dat die pompbehuizing met 1 bout vast zit aan de onderkant van het dakframe? (die je dan op de tast moet losdraaien)

Het is jammer dat mensen die hierin 'hands on' ervaring hebben geen foto's plaatsen (o.a. van hoe ze lopen de worstelen met dat ding :lol:)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Gedaan met zijn tweeën en van binnen en van buiten. Het gaat om 1 bout en 1 tyrap. Waarom er niemand foto's van maakt? Heel simpel, het is heel lastig als je met zijn tweeën opgevouwen ligt om dat van het kleine hoekje waar de motor zit, om dan nog foto's te maken.

ik zou bijna de uitdaging aan durven te gaan, ga maar eens in de kofferbak of achter de voorstoel liggen, en probeer maar eens de onderkant van de kapmotor te fotograferen. Dat gaat niet lukken, en neem daarbij dan dat je ook nog moet sleutelen om de motor los te krijgen. Want het is idd echt worstelen

aangepast door Blackwwz3
Link naar reactie

Ik ben nog steeds van plan om de pomp preventief te verplaatsen en heb me stellig voorgenomen om foto's te gaan maken, voordeel van de endoscope is dat deze best wel goede foto's oplevert.
Vraag me alleen af of het niet handiger is om de voorstoel te verwijderen, want ik zie me niet achter deze stoel wurmen met mijn postuur.

Ben al een keer "binnen" geweest..

Snap_8.jpg

aangepast door CorvH
Link naar reactie

Tot hier begreep ik het nog...

Noem het maar 2014, handig hoor! Geeft veel meer rust en vrije tijd noem het maar volledige emancipatie

Hebben wij het nog over hetzelfde qua combi :unsure::sHa_biggrin2:

aangepast door Blackwwz3
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.