Ga naar inhoud

van z4 zonder navigatie naar z4 met navigatie


Bmw z4 E85

Aanbevolen berichten

Weet iemand of het mogelijk is om een radio-navigatie in een z4 te zetten en de huidige radio eruit te halen? Ik ben namelijk op kapaza.be de advertentie tegen gekomen met deze naam: (Bmw radio navegatie x3 of z4) en ben van plan de radio navigatie te kopen. Maar is het een kwestie van plug and play of komen er allemaal toestanden bij kijken? Of is het ook mogelijk om achteraf de proffesionele navigatie te plaatsen (klapscherm)?

aangepast door Bmw z4 E85
Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb het bij de E46 ook als retrofit gedaan, is wel te doen hoor mits je er de tijd voor neemt

E46 is wel wat anders hoor.

Daar hoef je geen gat in je dashboard te zagen :)

Ik zie net trouwens dat die kapaza ad niet om de navi prof. gaat maar om de navi business

Geen klapscherm dus.

En als je alles krijgt wat er op het plaatje te zien is..... Dan mis je dus wat zooi :lol:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ik zou voor een separate navigatie gaan, is veel flexibeler. Ik heb naast de ingebouwde navi ook mijn Garmin er bij gezet.

Deze kun je ook voorzien van routes om te rijden, vaste bmw navi kan dat niet!

aangepast door CorvH
Link naar reactie

De vaag was of er radio navi ingebouwd kan worden.

ik denk het wel maar de gps antenne etc zal niet in de auto aanwezig zijn,en die moet dan ook nog geplaatst worden.

ik denk zelf dat het voordeliger zal zijn om een tomtom te kopen oid.

de meerwaarde van ingebouwde navi zal de kosten niet dekken.

Link naar reactie

^is dat niet onderdeel van dat 'BMW connected drive'?

Dus online via een site van bmw (met zo'n custom google map applicatie) je route uitzetten?

Wat je misschien kan doen als je weer met een forumrit meedoet, is wat experimenteren met tyre. Daar kan je een route opslaan als 'BMW format'. (tar.gz met daarin een xml bestand).

Dus als een forumrit routefile als een tomtom/garmin/sygic bestand gegeven wordt eerst inladen in tyre (desnoods via itn converter, dan kan je bijna alle bestanden converteren (behalve die bmw file :))) en dan opslaan als bmw route op een usb stikkie (denk ik? daar is vast wel wat online over te vinden, of in de handleiding...) en dan inladen in je eijdrive.

Geen idee of het werkt (ik weet niet of ze met dat bmw bestand een bestand voor hun autosysteem bedoelen), maar je bent vast handig genoeg om het in ieder geval te proberen :lol:

Ik weet niet of je een forumroutefile (tomtom/garmin) ook in die online applicatie van bmw kan inladen en dan overzetten naar je auto. (ik denk het niet, maar dat zou natuurlijk helemaal doordacht zijn)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ja maar dat maakt op mijn manier denk ik niet uit?

Dat je bmw via de idrive routes kan inladen via een usb stikkie blijft denk ik gewoon? Er is vast wel iets te vinden over een bepaalde mappenstructuur oid.

Die auto is toch niet zelf met het internet verbonden om dat te controleren? (ik zeg maar wat; ik heb zelf helemaal niet zo'n ding...maar bmw kennende zullen ze er wel alles aan doen om geld uit je zak te trommelen <_< )

Of heeft ie een gleuf waar je muntjes in moet gooien? :lol:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.