Ga naar inhoud

Willem's velgendilemma


Driez

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Nee joh, Willem. a) die look op die foto is zo 2006 en die van jou zo 2014 en b) het is ook echt een andere velg: jij hebt 8 V-Speiche, die 2006 velg 10 V-Speiche. Bij jou zie je de boutgaten, die 2006 velg heeft een centercap, etc., etc. ....

Link naar reactie
  • Administrator

Lol... dacht even dat je die foto van Roger had geplaatst met rek-rollator tijdens de knalrit, toen de foto net even moest laden op mijn mobiel :lol:

Link naar reactie

De nieuwe velgen hebben een ET35 waarde.

Ik heb nu achter ET26 van de m3 en voor ET47.

Voor ga ik nu bijna een cm naar buiten maar achter een cm per kant naar binnen.

Omdat ik het mooi en lekker vind om achter breed te rijden (stuurt scherper de bochten in vooral in de bergen is dat lekker) zoek ik spacers van een cm om achter uit te komen op ET25.

Iemand een suggestie?

Link naar reactie

Tja ivm de dure verzendkosten denk ik dat je beter lokaal kijkt waar ze aangeboden worden. Ik zou ook zeker langere bouten erbij nemen, en het liefst spacers MET centreerring. En doe ook zeker wat kopervet tussen de spacer en de naaf, anders gaan ze heel slecht eraf en zul je warm moeten gaan stoken etc.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Speciaal voor jou nog een keer Ruud:

Nankang NS II Ultra sport 225 18 40 voor, 255 18 35 achter.

Prijs rondom onderzetten en uitbalanceren 425,00 euries.

Ik heb Michelin en Continental gereden en die waren prima nu eens eigenwijs een goedkopere band gekocht.

Bevindingen: trilvrij, koersvast en zeer comfortabel kortom prima band.

Lees ook dit verhaal van de website van een leverancier even dit: Nankang NS II Ultra Sport is een 'high performance'-radiaalband uit de Nankang-stal. Nankang, dat tot nu toe bekend was om zijn goedkope banden, is met NS II opgeklommen tot het niveau van hedendaagse 'high performance'-radiaalbanden.

Nankang NS II Ultra Sport is een geavanceerde variatie van Nankang NS I. De band heeft dubbele perifere groeven die langs de middenrib lopen. Deze groeven voeren water af en verbeteren de prestaties van de band in natte omstandigheden, in het bijzonder bij hoge snelheden. Het loopvlakprofiel is richtingsgebonden, met V-vormige subgroeven die met de computer ontworpen werden. Die groeven verbeteren de tractie in natte omstandigheden en zorgen voor een snelle verspreiding van water op het contactvlak, waardoor de band zeer goed bestand is tegen aquaplaning. Nankang NS II Ultra Sport heeft ""2 in 1""-loopvlakblokken met een verschillende lengte en een loopvlakontwerp met een variabele breedte, die het afrolgeluid verminderen en stillere rijprestaties op elke ondergrond bevorderen. Dit creëert ruimte voor meer comfort, in het bijzonder wanneer de band op elitepersonenwagens gemonteerd wordt. Terwijl de middenrib de band stevigheid bezorgt, zorgen de lamellen langs de schouderrand voor een lange levensduur en een gelijkmatige slijtage van het loopvlak. Nankang NS II Ultra Sport levert goede prestaties op een droge ondergrond met een minimum aan rolweerstand, dankzij de gelijkmatige verdeling van de druk over het loopvlak. De band is stabiel tijdens het nemen van bochten of remmen, waarbij de V-vormige subgroeven en de schouderranden al het werk met betrekking tot de veiligheid doen.

Nankang NS II Ultra Sport is een 'high performance'-band, waardoor hij ideaal is voor personen- en sportwagens. De beste keuze voor elke rijliefhebber die graag met hoge snelheden in natte en droge omstandigheden rondrijdt.

Opvallende kenmerken van
Nankang NS 2 Ultra Sport

'High performance'-zomerradiaalband
Dubbele perifere groeven zorgen voor tractie in natte omstandigheden
Met de computer ontworpen V-vormige subgroeven zorgen voor weerstand tegen aquaplaning
'2 in 1'-loopvlakblokken met een verschillende lengte en een loopvlakontwerp met een variabele breedte verminderen het afrolgeluid
De gelijkmatige verdeling van de druk over het loopvlak verlaagt de rolweerstand.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier voor jou nog een keer Ruud,

Vakantie verslag na 3000 km.

Nou, hier is ie dan, mijn vakantie verslag over de Nankang NS 2 sport banden. Voor 225 18 40, achter 255 18 35.

De Nankang ns 2 sport banden hebben zich en mijn Z3 tijdens de "merenroute" in Europa van meer dan 3000 km geweldig "gedragen"

Wat mij als eerste opviel toen ik de banden hier vermelde bij aanschaf was dat er veel negatieve berichten te lezen waren maar niemand kon me eigenlijk vertellen over hun ervaring met deze banden.

Ik kan jullie melden dat ik veel ervaring heb met rijden van verschillende merken banden en dat ik veel kms per jaar rij. (+- 50.000) met zowel zomer als winterbanden banden en daarin hebben de A merken altijd voorrang gekregen bij de aanschaf.

Ik heb heel veel bochten gereden tijdens onze vakantie ook oa de hairpins tijdens de route door de Silvretta.

De Nankang banden heb ik dus echt wel extreem getest door die scherpe bochten zelf toen ik twee race motoren volgde kwam ik telkens dichterbij in de bochten.

Van Anja moest ik de achtervolging helaas staken maar ik voelde mij als een kind in een speeltuin op deze banden.

Toen ik in Zwitserland vanuit een tunnel ineens in een stortbui kwam schrok ik door de eerdere verhalen die hier werden verteld zoals, "pas maar op met nat weer"

Ik ging gelijk van mijn gas door die opmerking want die wel is blijven hangen.

Ik had deze waarschuwing echt serieus genomen.

Natuurlijk ga je in de regen van je gas af maar ik deed dit zo overdreven door de angst dat ik bijna 60 km reed over de autobaan.

later bleek dit onterecht want ik heb een keer flink moeten ingrijpen tijdens de regen rond de Bodensee.

Ik was zelfs verbaast over de grip die ik had tijdens deze manoeuvre. (remmen en sturen)

Ik ben zeer tevreden over het V profiel, waarmee ik in de kartsport met Vega banden nog steeds succes heb.

De eerste kilometer op deze banden zijn hetzelfde als na 3000 km, koersvast en trilvrij en de wegen waren niet zo glad met nieuw asfalt tussen Wierden en Enschede, Rob!

Ik heb de hoogste snelheid van 230 km pu ook als vertrouwd ervaren en zijn de banden ook nog eens comfortabel op ruwe en geribbelde wegen.

Kortom zijn mijn ervaringen met deze "goedkope band" zeer positief.

"Wat de een goed/mooi/leuk vind, vind een ander niets aan"

aangepast door 2.5si
Beetje gesubjectiveerd.
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.