Ga naar inhoud

Willem's velgendilemma


Driez

Aanbevolen berichten

Oeps, even gemist. Geen rede om boos te worden.

*EDIT* Ik was op het verkeerde been gezet door de titel van dit topic, daar staat Willem, ik had zo snel de link niet gelegd.

Als het je helpt bied ik mij excuus aan.

aangepast door nick wood
Link naar reactie

Hoezo dilemma?

Maandag gaan ze eronder.

Voor: 8 1/2 J

ET 35
235.35.19
Achter: 9 1/2 J
ET 32
265.30.19

Iemand nog velgrand beschermers?

image%2058_zpssi1pwypi.jpeg

image%2057_zpsbxqihklw.jpeg

image%2055_zpsxanxodsa.jpeg

Leuke vergelijking toz van die 6 banden ernaast.

aangepast door Driez
Link naar reactie

Voordat deze wielen werden gemaakt zullen ze daar zeker over hebben nagedacht lijkt mij!

Evaluaties bij de vleet hier!

Ik heb ook wel eens schoenen bij Scapino gekocht en die liepen ook goed maar zal je tzt informeren. :)

Wanneer een auto van achter breder is dan voor dan wil de auto eerder insturen dan je eigenlijk wil.

Ik heb dat vooral in hairpinbochten gemerkt toen ik 2 motoren wilde bijhouden in de Silvretta pass.

Zeker als je gas geeft.

In de kartsport is dat ook een fenomeen omdat de kart achter breder is dan voor maar daar mis je natuurlijk een differentieel.

Je rijdt dan eigenlijk "onder het rubber door" iets van het gas af voor de bocht, insturen en gas erop.

Zo fijn!

aangepast door Driez
Link naar reactie

Ik wil eigenlijk nog even terugkomen op mijn bevindingen betreffend de Nangkang banden die ik hier eerder heb beschreven.

Na zo'n 20.000km verbeelde in me een geruis te horen op de achteras en dat dat misschien zou komen door de spoorverbreders of lagers.

De achterbanden aan de binnenkant waren op zeer vreemde manier afgesleten waardoor de band niet meer rond was maar een soort tractorband aan het worden was.

Glad wanneer je met de hand tegen de rijrichting wreef en stroef en hakkelig andersom. (hoog Laag in het profiel)

Dat was dus de reden van het geruis op de achteras wat ik met mijn winterbanden niet heb.

Volgens de bandenspecialist een voorkomend euvel voor V profielen.

Link naar reactie
  • Administrator

Cuppen heet dat toch?

Heb ik met mijn Uniroyals 2 ook, terwijl ik dat met de type 1 nooit heb gehad (allebei V profiel). Ik rijd inmiddels al weer ruim 40k op de Uniroyals en nog steeds prima profiel. Het helpt echt om de banden elk seizoen van links naar rechts om te zetten op de velgen zodat ze geleidelijker afslijten (camberstand). Geen ervaringen met slecht weggedrag daardoor.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.