Ga naar inhoud

Runflats; ja of neen


Aanbevolen berichten

  • Administrator

Dat is net iets te kort door de bocht: de Conti's zijn er ook als runflats. Die hebben de toevoeging SSR (dus sport contact 3 ssr in jouw geval). Als dat er niet achter staat is het een gewone band.

Link naar reactie
  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb op de E 89 ook RFT's (Bridgestone Potenza 225/45 R17) liggen het comfort vind ik t.o.v van non RFT's acceptabel, gezien de voordelen die deze band heeft.

Naar het blijkt dat bij de reparatie middelen zoals Slime repair er toch een behoorlijke laag rommel achterblijft aan de binnenzijde op je velg, en deze erg moeilijk te verwijderen is.

Heb je wel eens een lekke band gehad aan de rijzijde op de autosnelweg, dan zou je wensen dat je RFT's had gemonteerd.

Zo kan ik nog wel meer voordelen opnoemen die de keuze voor RFT's vergroten.

Maar ja, smaken verschillen.

Link naar reactie

@gasman,wat bedoel je met type er is rft of non rft,je hebt een e85 en daaronder doet een non rft het perfect.

ik heb zelf veel gereden met conti en dat beviel prima.

de e85 pre fl is eigenlijk niet gemaakt met rft banden in gedachten en word er dan ook erg onrustig van zeker wanneer je groter gaat dan 17 inch.

ik heb pas gehoord dat de post fl wel gemaakt is om goed te werken met rft maar dat kan ik niet bevestigen.

de e89 doet het geweldig met rft,ik heb non rft winterbanden en dn word ie ,naar mijn smaak, wat wollig.

het is maar net wat je uitgeven wilt/kunt en misschien ook hoeveel en vooral hoe je met de auto rijd.

rijd je weinig en vooral rustig dan is een middensegment band prima,rijd je veel of veeleisend zou ik voor een top segment gaan.

Link naar reactie

De E89 rijdt idd erg goed op rft's. BMW heeft het onderstel daar op aangepast.

Als je daar non rft's onder doet, lever je wat scherpte in. Maar de kleinere oneffenheden voel je dan niet meer.

aangepast door Driver70
Link naar reactie

@gasman,wat bedoel je met type.

Wat ik bedoel met type ?

Nou ja, misschien hebben jullie goede ervaringen met een bepaald merk, of adviseert BMW bepaalde types.

Bij Tirendo.nl hebben ze bijvoorbeeld de Conti Sport Contact 5 voor €103,50 of Pirelli P7 voor €91,50

Link naar reactie

Op mijn Z3 heb ik Bridgestone runflats gehad. 205/55/16

Nu heb ik een 2.0 dus bleef ik bij deze banden maat.

Michelin gekocht ook 205/55/16 (Geen runflats) voor 387 euro monteren en balanceren , en ik moet zeggen ik rij in een heeeel andere auto.

Mijn auto is nu supergoed Kan met lossehanden rijden :clapping:

moet zeggen nooit meer RUN FLATs it SUCKS

gr. Guus.

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.