Ga naar inhoud

"Krentenwegge rit" editie III 5 Oktober 2014


Driez

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • Administrator

Vernomen dat het geen zin heeft om hier te reageren of vragen te stellen.

Lijkt mij een taak voor de mods om iets meer uitleg te geven.

Niet iederéén zit op FB.

Uitleg?.... <_<

Dictatuur?

Dan mag je mij bannen!

Graag zelfs!

Maar goed gezien niet iedereen FB heeft en er toch info over de rit gegeven moet worden is hij weer "terug"

Link naar reactie

Hoera, leve de democratie maar zal het nog even beter tegen het licht houden Ruud (Dictator),

Dus Ruud heeft me gemist, hoi Ruud! :kisstogether:
Link naar reactie

Waarom het eigenlijk de krentewegge rit, krijgen de deelnemers een kilootje mee in een Goodiebag?

ps, is er verschil met een Deventer kruidkoek of Snelle Jelle uut Fryslan?

Link naar reactie
  • Administrator

Tsja, daar heb je een punt. Dit is bij de gemiddelde rit de verklaring, maar ik bedenk nu dat het bij de rit van Willem misschien (ook) wel ziet op wel / niet karten. Willem, kom er maar in!

Link naar reactie

Volgens mij is wegge gewoon plat voor brood, maar ik kom niet uit twente..

Dus net als dat bôle of stoet brood is.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Start topic aangepast mbt diner.

@Henk,

Maurits heeft gelijk, daar kom je tijdens het ontvangst achter!

Krentenbrood,

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Een krentenbrood is een brood waarbij een hoeveelheid krenten (en ook wel rozijnen en sukade) wordt meegebakken.

Een "goed krentenbrood" ziet zwart van de krenten, of heeft (zoals men wel zegt) meer krenten dan deeg. Over een slecht krentenbrood zegt men wel dat de krenten er met een buks ingeschoten zijn.

In Drenthe en Twente wordt (relatief) veel krentenbrood gegeten, met name bij de koffie. Het Twentse krentenbrood met de naam krentenwegge wordt soms wel als een brood met een lengte van 1½ tot 2 meter gebakken en een breedte van ongeveer 30 centimeter. Vandaar dat ze door meerdere personen worden gedragen. Dat gebeurde soms in een grote doek, maar meestal op een plank of een ladder. Ze worden vaak cadeau gedaan bij geboortes (vooral de eerste in een huwelijk) door familieleden of collega's. Van een bakker uit Zutphen is vernomen dat er in de jaren dertig elke week wel een krentenwegge gebakken werd, waarbij de lengte ook afhing van iemands welstand.

Een krentenboterham wordt doorgaans met boter besmeerd. Soms wordt er een plak kaas op gedaan.

@Driver70,

Nummer 13 is een ongeluksgetal dus die doet niet mee!

De eindbestemming is bij Landgoed het Rheinz in Enter.

De reden voor deze locatie is mede omdat het dicht aan de A1 ligt en voor velen een gunstige ligging om weer huiswaarts te rijden.

We zullen daar rond 17.30 uur zijn en gaan aldaar genieten van een Twentse land barbecue.

logo_groot.png

Landgoed Het Rheins
Reintszijweg 1
7468 SL Enter

E: info@het-rheins.nl
T: 0547 38 35 31
F: 0547 38 35 44

Wat betreft het karten:

De prijs van het karten is niet bij de totaal prijs inbegrepen maar je kunt een heat rijden in een wedstrijd kart voor 10 euro ipv 15 euro.

Daarnaast gaan we, als ik het goed heb begrepen van de eigenaar, een behendigheidsproef uitvoeren met onze eigen Z op het circuit en kunnen daarna de Ztjes in de pits parkeren.

Speciaal voor Ruud en Ruud worden de Zjes begrensd. :lol:

@Rob,

Ik weet inmiddels wat jij wel lust! :grill:

aangepast door Driez
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.