Ga naar inhoud

cabrio comfort module


Eddo61

Aanbevolen berichten

ik denk er over om een comfort module in te (laten) bouwen zodat het dak tijdens het (langzaam) rijden en met de originele afstandbediening open en dicht kan.

heb al even op internet rond gekeken en gezien dat die modules wel te koop zijn.

heeft iemand hier daar ervaring mee? is dit zelf in te bouwen of verstandiger dit te laten doen?

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

verstandiger dit te laten doen?

Wat denk je zelf? Dat er al 1 z'n auto uit elkaar heeft liggen en nog maar 4 maand de tijd heeft is al genoeg... :lol:

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Ik heb het software-matig( OBD) gedaan. werkt perfect.

bedankt voor de reacties......deze lijkt mij de makkelijkste maar die was er misschien 2 jaar geleden toen Arno hem inbouwde nog niet?

Maar dan nog n vraag aan AAAM : is dit eenvoudig zelf te doen ? en jij hebt dus zo'n kastje gekocht .....kan je daarmee niet meerdere auto's progameren?

Link naar reactie

? en jij hebt dus zo'n kastje gekocht .....kan je daarmee niet meerdere auto's progameren?

Slim Eddo, je moet nu weer op de kleintjes letten tot je Z3 is verkocht natuurlijk ;)

Link naar reactie

bedankt Arno,met garantie heb ik niet van doen en verder lijkt het het me geen probleem dus ga ik voor de makkelijke weg en ben ik inmiddels in contact met AAAM.

maar ik heb nog n vraag : het dak gaat op dit moment wel met de afstandbediening open maar niet dicht....daarvoor moet ik de knop in de auto bedienen ,is dit de "normale"gang van zaken?

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Heeft iemand toevallig nog een aansluitschema van een comfortmodule?
ik ben nl. benieuwd of dit aangesloten wordt op de canbus of gewoon via de +12V?

Anders zou het m.i. ook mogelijk zijn om dit zelf te bouwen met een microcontroller en wat componenten?

naar de juiste afdeling verplaatst

aangepast door CorvH
Link naar reactie

Ik heb het software-matig( OBD) gedaan. werkt perfect.

http://prochip.de/shop/index.php?page=product&info=6

CTMfree für alle Z4 E89

...open your Roof in Motion up to 40 KM/h

Ermöglicht die Cabrioverdeckbetätigung während der Fahrt (öffnen / schliessen) ohne Einbau eines zusätzlichen Moduls.

ik heb inmiddels ook op deze manier gedaan en het werkt idd prima

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Ik heb een X Carstyle dakmodule gekocht. (Ebay.de)

Goede én leerzame handleiding erbij, Binnen een uurtje kun je dit zelf inbouwen, ook als je geen skills hebt. Het meest spannende is nog het omsteken van enkele draden in de adapters, maar dit is én goed uitgelegd, en je beschadigt niets. Gewoon goed de handleiding volgen en er kan weinig gebeuren.

Het voordeel van deze module is dat je hem zelf kunt programmeren, dus de snelheid waarbij het dak dicht / open gaat.

De opties heb ik even vertaald vanuit het Duits:

BMW Z4 (E89):

  • One Touch (dus echt maar 1 sec op het knopje druken voor volledig openen/ sluiten, dit kun je onderbreken door nogmaals op de tegenovergestelde knop te drukken)
  • Dakbediening op afstand via de originele sleutel
  • Raam bediening op afstand via de originele sleutel
  • SpeedX - Bediening van het dak tijdens het rijden op 3 mogelijke snelheden. 35, 45 ,55 km/h
  • FensterComfort - Alle ramen sluiten of openen door 1 lange druk op de knop.
  • AutoUnlock - Centrale deurvergrendeling opent de deuren wanneer de auto van het contact af gaat.
  • Spiegelautomatik : Spiegels automatisch laten opklappen bij vergrendeling en vice versa.
  • Hauptschalter : Het kunnen activeren en deactiveren van de module zonder uitbouw.

http://youtu.be/XwYEEMnUSYw

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 9 maanden later...

Ook ik kan het dak op mijn 2012 in ieder geval rijdend openen, maar heb toch een X-car style module bestelt...Heb er uitstekende ervaringen mee op mijn E85 en Slk.

 

Ik heb hem nu binnen (2 februari 2016) en het lijkt of deze in de kofferruimte moet worden ingebouwd. Iemand van jullie ervaring?

aangepast door Zzzz(4) nr1
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
On 5/22/2013 at 00:24, Eddo61 said:
On 5/16/2013 at 07:18, Olivier van Epscheuten said:

http://www.dachmodule.de/Verdeckkomfortmodule-442/BMW-469/BMW-Z4--E89--Cabrio-AIO-Modul.html?XTCsid=pppd9daj7q61uetuvdmrgs0m24

Ik heb deze ingebouwd (2 jaar terug) .. Werkt goed, snelheid instelbaar, div mogelijkheden.

Serieuze inbouw, (solderen en een beetje priegelen)

Er zijn ook modules die kun je via de obd stekker flashen ( makkelijker dus sneller te installeren) ding in de stekker je roept en toverwoord en het werkt ... Zelf geen ervaring mee

 

Is deze inbouw volledig in de kofferruimte?, bij de vorige Z4/E85 moest ik zowel achter de tellers alsook in de middenconsole zijn? Gr Bert

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.