Ga naar inhoud

Toerrit organiseren.


Ferry76

Aanbevolen berichten

Ben van plan om dit jaar ook een ritje te organiseren en heb vandaag in het zonnetje vast een deel van de route bepaald en gereden.

Vraag is echter om tips en truks om de route zo exact mogelijk te krijgen en er een Garmin/tomtom bestandje van te maken. Zelf bezit ik een Garmin.

Hoe doen onze ervaringsdeskundigen dit precies?

Link naar reactie
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Wat schuift het om alle geheimen te onthullen? :rolleyes:

Goed initiatief Ferry! Ikzelf werk met Tyre en dat volstaat om hele routes uit te zetten.

1 hele belangrijke tip om je routefiles goed te laten lopen: zet de waypoints NA een afslag op de route en niet voor of erop. De navigaties gaan hun eigen verhaal er anders van maken.

Wil je wat weten, bel me gerust (m'n nummer heb je vast nog wel). Succes!

Link naar reactie
  • Administrator

Goed bezig Ferry! Tyre voor de navigatiebestanden zoals Rob al zegt, google maps voor een eerste vorm van proefrijden + alles proefrijden een week voor de rit ivm onaangekondigde afzettingen / omleidingen, etc. zijn belangrijke weetjes!

Link naar reactie

De Ronde van Utrecht heb ik ook uitgezet in Tyre. Dat gaat over het algemeen goed, maar het kan zijn dat er wegen zjn;

1. Die in het echt wel bestaan, die volgens Tyre ook bestaan, maar volgens TomTom niet. Dat is geen probleem. Je kunt de route dan gewoon in Tyre zetten en in de praktijk zal je TomTom de route meteen herberekenen als je de niet 'bestaande weg' toch neemt.

2. Die in het echt wel bestaan, die volgens je TomTom ook bestaan, maar volgens Tyre niet. Is ook geen probleem, want als je routepunten goed staan, stuurt de TomTom je toch goed. Het is allen lastig dat Tyre de lengte van je route niet goed uitrekent.

3. Wegen die volgens TomTom en/of Tyre wel bestaan, maar in het echt niet. Dat is iets waar je wel goed rekening mee moet houden. Sommige 'wegen' blijken in de praktijk niet te bestaan / niet toegankelijk. Dit is één van de redenen waarom je je route zorgvuldig moet proefrijden.

Verder moet je er nog rekening mee houden van welke routeberekening je uitgaat; snelste route of kortste? Als jij alles hebt uitgezet op basis van snelste route, en de deelnemer kiest voor kortste route, kan er verschil ontstaan.

Link naar reactie

Hmm, als je echt alles wilt uitsluiten, moet je hem de dag ervoor proefrijden.

Vraag dan ook bij elk dorp of er die zondag een jaarmarkt/braderie/ringsteken/spijkerpoepen georganiseerd wordt, want die boerenjongens zijn instaat om het hele dorp af te sluiten

Link naar reactie

Ik rij de route liever niet de dag van tevoren, maar precies een week van tevoren. Als je een dag van tevoren proefrijdt, is het te laat om nog iets wezenlijks te kunnen veranderen. Bovendien: als je bijv op zaterdag proefrijdt terwijl de rit op zondag is, krijg je wellicht geen goede indruk. Veel centra van leuke, oude stadjes zijn op zaterdag stervensdruk, terwijl je op zondag nergens last van hebt.

Afsluitingen i.v.m. evenementen, wegwerkzaamheden e.d. worden meestal van tevoren aangekondigd middels borden langs de weg. Ook dat is dus een reden om proef te rijden. Je kunt ook googelen op de datum van de rit en kijken of je evenementen tegenkomt. Op die manier heb ik bij de Ronde van Utrecht bijv een hardloopwedstrijd ontdekt en gecheckt of we daar last van zouden hebben.

Link naar reactie

Zo wordt het nog druk met de ritten in het midden van het land! Met Hemelvaart is de 'rit der ritten' gepland (o.a. in Utrecht), z-ttree is volgens mij al een tijdje voornemens om een rit te organiseren (omgeving Hilversum), 2.5si en ik doen dit jaar hopelijk een tweede Ronde van Utrecht en Robs werkgebied schuift ook steeds meer onze kant op.

Of ben je een rit in Zeeland aan het voorbereiden Ferry? :P

Link naar reactie
  • Administrator

Nee hoor de paasrit führt wieder in die heimat en de zomerrit is met de Europatour in t vooruitzicht wellicht iets teveel van t goede, die is dus nog ff ovb.

Link naar reactie

Nee geen Zeeland daar is niets te zien ;-) haha, het midden van het land is natuurlijk het mooist.

Ga nog niet alles verklappen maar wil wel vast de ritnaam verklappen dit wordt : " ' t Gooi en de rest " .

Dan heb je in ieder geval een indicatie waar het gaat plaatsvinden.

Een geschikte datum moet nog gezocht worden maar dat komt vast wel goed, zit te denken ergens medio juli/ augustus.

Link naar reactie
  • Administrator

't Gooi en de Rest... laat me raden: We vertrekken bij Gooiland, rijden over de afsluitdijk naar Giethoorn en rijden over Eindhoven terug naar Hoek van Holland? ^_^

Link naar reactie

We vertrekken bij Gooiland, rijden over de afsluitdijk naar Giethoorn en rijden over Eindhoven terug naar Hoek van Holland? ^_^

Alles is mogelijk ;-) wacht maar gewoon af !

Juli/augustus zeker in de bouwvak :(

Tja kan het ook plannen gelijktijdig met een andere forumrit, gebeurt ook wel eens!

Maar ik wil zoveel mogelijk ook de andere ritten meerijden ;-)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Even een update:

Zo de datum staat bij deze gepland en wel over 5 maanden op zondag 28 juli 2013.

De ochtend- en middagroute is gemaakt in Tyre en heb ik beiden inmiddels al gereden.

Nu nog eens de hele tour in èèn keer rijden maar daar wacht ik even mee tot het echt weer lekker weer is.

Ook van de lokaties moet ik de voorstellen nog ontvangen ergens volgende week.

Dus inschrijven is nog niet mogelijk!

Link naar reactie

Het rijden zonder navigatie vind ik het leukst, daardoor is het verrassing element groter.

Ik herinner mij de rit van Patrick in Woudsend waarbij we met z'n allen op het landgoed van de familie Reitema terecht kwamen.

Jonge wat hadden die mensen een mooi gazon, toen kwam roodkapje en het sprookje was voorbij.

Jammer van de regen maar zeer zeker voor herhaling vatbaar.

Zelf hebben wij Anja en ik de Krentenwegge rit uitgezet waarbij er wonderbaarlijke acties werden uitgehaald en "ingehaald" (inx6)

Zijn er mensen die zich aangesproken voelen? :lachen:

Maar een mooie en grappige rit is altijd leuk, vooral als je een aantal malen voor een verrassing zorgt zoals aangehouden worden door de "politie"

aangepast door Driez
Link naar reactie
  • Administrator

Het rijden zonder navigatie vind ik het leukst, daardoor is het verrassing element groter:

X2

Zijn er mensen die zich aangesproken voelen? :lachen: :

Dat niet maar het was erg asociaal VET :)

Maar een mooie en grappige rit is altijd leuk, vooral als je een aantal malen voor een verrassing zorgt:

Idd het hoeft niet alleen maar rijden rijden rijden te zijn

Link naar reactie
  • Administrator

Het rijden zonder navigatie vind ik het leukst, daardoor is het verrassing element groter.

Ook met navigatie kan het een grote verrassing worden. Vraag maar aan Dhr. Schuth :hypocritesmiley:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.