Ga naar inhoud

Show us your boat! en vertel alles wat er over te vertellen valt.


sandere39

Aanbevolen berichten

@pampusZij zit er net tussenin twee keer een en twee keer twee. Lange tochten nar Scandinavië; Aaland, Polen, Aan Sognefjord, Lofoten. Prachtig daar in het noorden. Maar zo op het water, dan staat de ZZZZ in de garage en dat is dan ook wel weer eens jammer. Dus afgelopen september via Wenen (trein) naar Italië / Dolomieten gereden. Prachtig!

aangepast door Horus
Link naar reactie

Ahhhhh een 1122, zijn er ook niet zoveel van, tsja oude nummering zouden wij een 1270 zijn. Nu ben jij een v37 hahahaha...... waar lig jij standaard ?

Link naar reactie

Ahhhhh wij in Medemblik, wie weet komen we elkaar nog wel eens tegen, ik wist eigenlijk wel dat je een Victoire hebt....

Link naar reactie

We hebben het er al wel eens over gehad, klopt. Begrijp dat jij veel aan wedstrijd-jurering doet. Is heel leuk lijkt me, maar ook wel veel weg. Heb zelf in mijn jeugd veel wedstrijd gevaren en later veel naar wedstijden gereden met beide dochters. Optimist en Splash. De jongste heeft twee jaar geleden nog in het dames match racing team gevaren in Middelfart DK. Veel wind daar, en wat een spektakel.

Link naar reactie

Ja op dit moment zeilen we niet zo veel meer, in ieder geval geen grote reizen. We zijn wel vaak startschip en leven zo'n kleine 80 a 90 nachten aan boord en dat bevalt ons nog steeds uitstekend. Ook doen we veel jury en race management werk overal ter wereld, van st maarten, caraib, brazilie, honk kong, de uk, de us en australie, kortom houdt ons aardig van straat. Lang leve de pensionado, maar het is wel een beetje uit de hand gelopen.... Maar zo heel af en toe wordt er een genuaatje uitgetrokken ahahaha. Afgelopen weekeinde van uden reco in stellendam, as weekeinde united four in medemblik, dan spring cup ok jollen en solo, vervolgens weer united four in workum, olympischek delta lloyd regatta, nortsea regatta. Dat is zo'n beetje ons voor seizoen..

aangepast door pampus
Link naar reactie

@HorusJa dat was even een projectje maar het resultaat mocht er wezen.

Gelukkig was er veel goed en was de boot vrij compleet uitgerust.

Goede Vetus diesel, DSC-marifoon, AIS-ontvanger, windmeter, LOG, SOG, diepte en alle verlichting in led,

3 accu's met laders en verdelers

Compleet zeilenpakket, er zat bij aankoop zelfs een spinaker bij.

 

Normaal gesproken op het Alkmaardermeer voor mooie dagen.

Weekjes weg op IJsselmeer en een beetje Waddenzee.

Link naar reactie

Een Sneekermeer kruiser van jachtwerf de Domp ? Comfortabel zeilen hoor en het alkmaardermeer is niet verkeerd. Vroeger veel wedstrijd gezeild met een vrijheid bij azvr Akersloot, was een mooie tijd 40 jaar geleden....

Link naar reactie

Uhhhhhh na 25 jaar zwoegen ben ik er bij deze maar mee opgehouden, je hebt van die mannetjes die dat veul beter doen. Dit is gewoon teveel vierkante meters enne rotterdam en medemblik liggen ook niet naast elkaar @Horus....

Link naar reactie

Met 18 jaar een hechthouten kano, veel weekenden en vakanties in Nederland. Tent, slaapzak en kleding in waterdichte zakken.

Daarna polyester wilwaterkano, Ardennen, Franse Alpen Slowakije en Polen

Open zeiboten Topklasse (veel in Friesland)  en O-jol

Kajuitzeilachtje Compromis (Als casco gekocht) Veel Frieslanf en IJsselmeer

Momenteel Compromis 30 Ligplaats in Heeg (Friesland) vandaar veel op IJsselmeer

 

 

kant1.jpg

galamadammen.jpg

  • Like 1
Link naar reactie

@mohikaan  mooie maat een 30 voeter.

 

@Horus [quote: Foto op Texel?] Klopt ja, op Oudeschild. 3 dagen verwaaid gelegen (Windkracht 8/9)

Gelukkig ligt de Texselse Bierbrouwerij om de hoek dus Skumkoppen genoeg.

 

@pampus [quote: van jachtwerf de Domp ?] Goed gezien het is een Dompkruiser 770.

Link naar reactie
1 uur geleden, TimoDino zei:

@mohikaan  mooie maat een 30 voeter.

30 voet (9 meter) is idd fijne maat. Groot/zwaar genoeg (comfortabel  aan de wind zeilen bij harde wind op groot water).

Goed om single handed te varen (Azam is geen watersporter) en manauvreren in havens en aanleggen bij terrasjes:party:(zie foto) etc

Ruimte genoeg voor 2 personen om te overnachten (4 personen wordt wel erg druk/intiem). Met een diepte van 140 cm  kan ik goed zeilen op de Fluesen en alle vaarwegen, 

 

Boot is 45 jaar oud.   Mooie betimmering met kajuitvloer van 20mm massief Teakhout (Coniplex werf!)

10 jaar geleden gekocht en Complete Refit gegeven . (modern accu  laadsysteem, apparatuur, meters, alle electra/waterleidingen).

Heeft nieuwe 27 PK Sole Dieselmotor.

aangepast door mohikaan
  • Like 1
Link naar reactie

Ja Henk, ik wist al dat je een zeil enthousiast bent, maar ik wist niet dat je een 30 footer had, ziet er niet verkeerd uit en ja voor z"n tweeën prima, ik steek iets dieper dus in Friesland wordt het wat lastiger varen, maar dat mag de pret niet drukken.....

Link naar reactie
17 uren geleden, mohikaan zei:

Kajuitzeilachtje Compromis (Als casco gekocht) Veel Frieslanf en IJsselmeer

Momenteel Compromis 30 Ligplaats in Heeg (Friesland) vandaar veel op IJsselmeer

Maar... Ik vroeg het me al af, maar nu ik lees bij Conyplex gebouwd, en dat is zeker degelijk, is het dan wel een Compromis 30. Ik denk een Contest 30.

Link naar reactie

^ Ja een compromis was van jachtwerf Zaadnoordijk (ook van de centaurs) dacht ik, het heeft ook wel wat weg van een contest 30 @Horus

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.