Ga naar inhoud

Show us your boat! en vertel alles wat er over te vertellen valt.


sandere39

Aanbevolen berichten

Bij deze dan,het leek mij toepasselijk dat ik dit topic begin.

Wij wonen op dit arkje!

PB040307.JPG

20x6,5x5 meter dubbellaags weegt rond de 90 ton.

hier varen wij een beetje mee in de buurt,dagje amsterdam ,rondje zaan,beetje waterskieen.

P7031874.JPG

glastron V164 BJ 1972,met volvo penta AQ 130C aandrijving (2 liter 4 cilinder volvo B20 motor met penta 270 hekdrive.

deze kocht ik er in het voorjaar bij met wat problemen,deze zijn opgelost en gerepareerd deze boot gaat in de verkoop.

DSC_0088.jpg

maxum 2000 SR BJ 1996 met mercruiser 4,3 LX (4,3 liter GM v6 205 pk,mercruiser alpha one genII hekdrive.

en dit doen we op het werk soms.

bijdam%2520lift.JPG

  • Like 1
Link naar reactie

Uhhhhh kan ik dus niet achterblijven, morgen fotootjes, eerst ff naar zevenhuizen voor de meet en greet....

Link naar reactie

zou je kunnen zeggen ja,ik woonde al langer op het water ,in een oude dekschuit met opbouw.

maar op zeker moment hebben wij die geupgradet naar de ark.

de glastron heb ik al een jaar of 12,gekocht van een klant en helemaal opgeknapt,ook de motor is gereviseerd.

revisie was ook wel nodig.

P1011569.JPG

P1011568.JPG

P1011591.JPG

P6171850.JPG

de maxum is leuk en snel/erg snel (75 a 80kmu) maar niet helemaal mijn boot dus die ga ik verkopen,wel een mooie boot met veel mogelijkheden .

DSC01231.JPG

DSC_0180.jpg

DSC_0183.jpg

Link naar reactie

op dit moment staan alle boten in winterstalling,de glastron op zolder in de loods,en de maxum staat buiten onder een dubbel zeil.

DSC_0347.jpg

DSC_0348.jpg

ik heb trouwens ook deze boot nog,weliswaar een model in aanbouw maar niettemin een boot .

DSC00813.JPG

model van de smit rotterdam/singapore. schaal 1:50 lengte 150 cm breed 30 cm weegt vaarklaar iets van 30 kilo.

duurt alleen nog wel even eer deze klaar is.

Link naar reactie

mooie bootjes mannen :clapping:

ik ben allang blij dat ik met de pont mee mag varen

trouwens Trottle,

lullig al die boten op de foto na de januaristorm

denk je, ik haal m uit het water dan gebeurt er niks mee in de winter :muur:

krijg je dat :angry:

is zo'n boot meteen schroot na zoiets of kun je er dan nog iets mee?

aangepast door coot
Link naar reactie

tja is ook misschien wel een beetje slordig geweest van de werf,ik klop t af maar bij ons is er nog nooit een rij boten omgewaaid

en total loss tja dat hangt van de dagwaarde af,alles is te repareren ook in polyester.

meestal is de dagwaarde het grootste probleem.

Link naar reactie

Leuk topic! Ik heb er zelf inmiddels aardig wat versleten. De eerste was een Antaris 570 (sloep). Leuk maar niet helemaal mijn ding. Qua zeilen een blauwe maandag een Prindle (catamaran), Na de Antaris een Mulder Favoriet Kruiser. Prachtige klassieke boot uit de jaren zestig. Maar...daar ben ik in een jaar helemaal op leeg gelopen qua onderhoud en reparaties. Heel veel hout werk! Die is dus dan ook weer snel de deur uit gegaan. Daar is een rib voor in de plaats gekomen. Een Yam 470 om precies te zijn. Met een 40 PK buitenboord motor. Dat ding ging als de brandweer (70 KM/H). Alleen niet echt ideaal met kleine kinderen dus na verloop van tijd weer verkocht!

De afgelopen twee jaar een klein Noors sloepje gehad. Een Saga om precies te zijn. Deze heb ik helemaal van binnen opnieuw betimmert. Prachtig bootje met prima vaareigenschappen alleen net wat te klein voor een gezin met drie kids. De Saga is dus afgelopen zomer verkocht. Daar is de ONJ Loodsboot voor in de plaats gekomen. Mijn droom bootje! Deze gaat voorlopig ook niet meer weg. Momenteel ben ik hem van binnen opnieuw aan het betimmeren.

Alright. Wat plaatjes. Een visueel overzicht van de afgelopen jaren:

De allereerste. Onze Antaris 570:

dsc0919s.jpg

De Mulder Favoriet kruiser:

dsc1194uo.jpg

De Saga:

afbeelding4s.png

De Prindle op het Slotermeer

afbeelding2wj.png

De Yam 470 (Deze mis ik eigenlijk best wel...)

img0350kq.jpg

Mijn vervoer gedurende de Monaco Grand Prix ;)

afbeelding3os.png

En dan mijn huidige trots. Een ONJ Loodsboot 760. Mijn droom bootje. Het perfecte formaat. Niet te groot niet te klein. Binnen en buiten sturen. Een heerlijk bootje! Ik kan dan ook niet wachten tot het voorjaar weer begint ^_^

dsc4097e.jpg

dsc4106o.jpg

De ONJ in de winterstalling

dsc4800i.jpg

In de afgelopen weken nieuwe betimmering laten uitvoeren (o.a vloer en stuurstoel). Bijgaand een indruk. (De kussens ontbreken uiteraard...)

dsc4791u.jpg

aangepast door ZZZ-Woudsend
Link naar reactie

Nu een dagje later dan ik bedoeld had eerst even een stukje historie, ik ben min of meer geboren op het water, mijn ouders hadden een houten (Kroes) rivieren kruiser waarvan ik altijd dacht dat ze zonk, vervolgens op mijn zesde in een piraat geduwd, toen een vaurien, toen 2 vrijheidjes en alle wedstrijden varen met mijn broer die we konden verzinnen in heel nederland. En toen was ik zat, meisjes waren veel leuker, dus dat gezeil werd ik gek van.

Na een paar jaar getrouwd en mijn toenmalige ega (ze gaan zo scheef, moet dat ?) vond het zeilen niets dus een motorboot gekocht, een stalen Woudstra kruiser uit IJlst van een kleine 9 mtr en omdat het zeilen toch bleef kriebelen een pampus (ja ja dat is de nickname) zeiljacht erbij gekocht en deze in 1996 helemaal laten renoveren, de nr 10 uit 1932. Daar ben ik wat later met mijn zoon weer wedstrijden in gaan varen, hoofdzakelijk in Loosdrecht. Toen was huwelijk 1 naar de knoppen en vrij snel daarna startte relatie 2 en die was wel gek op zeilen en wedstrijden organiseren. Zij is internationaal wedstrijdleider en jurylid tot op Olympisch niveau. Motorboot verkocht, de zeilboot die mijn ega had verkocht en in 1996 een nieuwe Victoire 933 laten bouwen.

DSC01846.jpg

Een zalige boot, een prima startschip en een geweldige zeiler (Dick Koopmans ontwerp). Bijna 12 jaar heel veel plezier gehad met dit schip. Van wedstrijdzeilen (als deelnemer) langzaam verzeild (woordspeling) geraakt in wedstrijd organisaties in allerlei rollen als boeienlegger, rescue, finish comite etc. Tegenwoordig nog hoofdzakelijk als wedstrijdleider (baasje wat het water werk zoals banen uitleggen, starten en finishen, regelt met vanzelfsprekend een wedstrijdcomite met plusminus 15 a 20 medewerkers.

Ergens in 2008 begon het weer te kriebelen en het vervelende was dat de Victoire werf kapot was gegaan. In het circuit ging het gerucht dat de werf zou doorstarten en daar roken we onze kans. We wilden opnieuw een victoire, een iets grotere en helemaal zoals ik hem zelf wilde hebben, kortom semi custum build. Naveel gespreken hebben we een Victoire 42 classic laten bouwen. De hele bouwbegeleiding zelf gedaan zodat ik schip van voor tot achter, van boven naar beneden en van links naar rechts ken. Bijna alle boutjes en moetjes ken ik en het is fantastisch om dit als projectleider te doen (mijn eigenlijke vak).

De V42 is wel een veel groter schip dan de 933 (9.33 mtr), de V42 is 12.70 mtr lang, twee keer zo zwaar en een tikie comfortabeler. Hier onder een foto van het schip op de wal.

ap-rc-wal.jpg

Het schip wordt heel veel gebruikt als startschip voor grote internationale regatta's zoals Delta LLoyd Regatta (voor olympische zeilklasses) en diverse Europeesche en Wereld Kampioenschappen, als huisje in Medemblik en ook om te zeilen (waar we niet zoveel tijd voor hebben omdat we gemiddels 80 wedstrijddagen per jaar hebben).

Onderstaand een voorbeeldje als startschip op weg naar de start locatie op een wat onstuimig IJsselmeer.

dlr-2012-pano-1.jpg

Hier ook nog een klein voorbeeldje

dlr-2012-golf.jpg

Hier tijdens de een van de start van de 470 klasse afgelopen delta lloyd als selectie wedstrijd voor de olympische spelen in London

dlr-2012-start.jpg

Van bovenaf met een comite aan boord....

dlr-2012-boven.jpg

en natuurlijk na afloop van een wedstrijddag.....

dlr-2012-borrel.jpg

Maar en dat zal jullie verbazen, ze kan ook zeilen....

.

mfj-pano.jpg

Zo ik vind dat ik mijn aandeel wel weer aan dit topic heb geleverd, wil je meer zien druk dan even op het volgende linkje http://www.mijnap.nl.

Dat is mijn website waar de bouw van de V42 is vastgelegd en waar de logboeken (trouwens ook de autootjes) op vermeld staan. Het logboek 2012 is nog niet helemaal bij, maar daar ga ik de volgende week aan werken.

Veel plezier......

Link naar reactie

Ja dank je voor het compliment. We zwerven van wedstrijdhaven naar wedstrijdhaven, maar de vaste ligplaats is in Medemblik noord holland.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 6 maanden later...
  • 3 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.