Ga naar inhoud

Reactie topic Berlijn II


Aanbevolen berichten

De familie Vos kon na de wedstrijd mooi de rommel opruimen.....

17.jpg

oh en alle boeren staan met de handen in hun zakken....

Hier wat overige zooi:

https://picasaweb.go...feat=directlink

En dit vonden de duitsers ervan....

Voor mij kon het de pret niet drukken iig; ik vond het een fantastisch weekend :thumbup:

Het weer zat overigens ook goed mee. 30min regen gehad en daarna zon zon zon (25graden)

Stonden jullie op de terugweg ook in de file? (ca 90km voor Hannover)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Prima trip weer :)

Het woordenboek voor deze trip:

- Ibis Osnabruck = tippelzone

- 2.8 QP snelheid 240 op teller = 222 km/u op GPS

- 2.8 QP remmentest = geslaagd <_<

- BMW Motorfabriek = niet zo leuk als een autofabriek

- 3 persoonskamer NH Hotel K'damm = 2 geluksvogels en een stretcher

- snurken = helemaal hip in 2012

- M6 Cabrio = waanzin! 40k goedkoper in Duitsland dan in NL

- 640 Grand Coupe = pure schoonheid

- dit jaar geen Maarten = absoluut gemis

- Berlijn slaapt niet = MdV slaapt wel

- Duitse ontbijtjes = genieten van de ochtendzon

- Segway met begrenzer = laat je vooral niet inhalen door voetgangers :lol:

- NL Elftal kijken in Berlijn = spanning ten top, resultaat een flop

- 'rustig terugrijden hoor' = Dedemvaarts voor cruisecontrol op 230 km/u

Tot volgend jaar.

In Munchen :clapping: of elders... :)

Link naar reactie

Bij mij was de file eerder 2 uur, maar ja, lekker zonnetje en een lekker muziekje.......

Terugreis liep gedeeltelijk over autobahn 31 (knalritterritorium voor intimi). Dat was weer leuk :sFun_whistle:

racechrono275.jpg

Link naar reactie

Wel mensen het was weer een feest. Lekker genoten van:

de heenreis waarbij na 5 minuten de eerste pauze is ingelast....bedankt nog schatje voor het brengen van mijn paspoort :clapping:

img0706wi.jpg

de eerste pitstop. Na 3 kwartier de snelweg verlaten omdat "iemand" op zijn laatste druppel reed... <_<

img0709jh.jpg

parkeerplaats hotel Osnabrück waarbij iemand tijdens het inparkeren 3x zijn motor liet afslaan omdat hij bang was tegen die fraaie 6 aan te rijden :punk:

img0712lkt.jpg

uitzicht vanuit het raam hotel Osnabrück :blink:

img0714nm.jpg

vervanger voor de touring :wub:

img0719uv.jpg

vervanger voor de 6 :wub:

img0720iu.jpg

enthousiaste Hoogestedertjes in een Z4 ja schat er kan echt meer bagage in dan in de Z3.... :sFun_whistle:

img0726fv.jpg

verder was het wel aardig....en heb ik mijn Iphone nog :mellow:

Bedankt mensen het was weer geweldig :thumbup:

Link naar reactie

die 6 grancoupé is idd erg geslaagd als model.

Of het een vervanger is voor een 5 touring hangt er vanaf of je met 4 volwassenen met bagage moet kunnen reizen :lol:

Link naar reactie
  • Administrator

Terugreis liep gedeeltelijk over autobahn 31 (knalritterritorium voor intimi). Dat was weer leuk :sFun_whistle:

Alleen dan het stuk waar we normaal gesproken niet rijden toch? (Langs Nordhorn omhoog?)

de heenreis waarbij na 5 minuten de eerste pauze is ingelast....bedankt nog schatje voor het brengen van mijn paspoort :clapping:

Het zal ook eens een keer van een leien dakje gaan bij jou hè? <_<

Link naar reactie

(Langs Nordhorn omhoog?)

Idd tussen nordhorn en meppen.

Van de 40km dat dat stukje is heb ik wellicht 20km echt volgas geblazen. Genoeg om meer dan 1/3 tank leeg te stoken :lol: (dat gaat echt heel hard)

Was wel een heel mooi stuk autobahn overigens. Recht, rustig, mooi wegdek, goed zicht, weinig in/uitvoegstroken etc.

èn toch heb je altijd op zo'n stukje iemand die achter een vrachtwagen sukkelt en 'm plots wil inhalen terwijl je met 250+ komt aanstormen....

Op het laatste moment denken ze dan (als ze al half op de linkerbaan zitten) van....gôh... zal ik eens een keer voor de verandering in de spiegel kijken? en sturen ze weer abrupt naar rechts....

Leuk dat je met die snelheden ongeveer zo hard remt dat je abs aanspringt.. ben je gelijk weer wakker met een hartslag van 200 :muur:

Het zijn altijd nederlanders die dat doen, en ze rijden altijd in 1 of andere suf koekblik (zafira, hyundai matrix, dat soort zooi)

Je zou toch zeggen dat ze beter moeten weten als ze in DLD rijden op een ongelimiteerd stuk autobahn :rant:

aangepast door GuidoK
  • Like 2
Link naar reactie
  • Administrator

Of een iPad, zal mij wel weer gebeurt zijn (als je met scrollen het rode pijltje per ongeluk aanraakt dan is deze meteen genoteerd)

Link naar reactie

Het zijn altijd nederlanders die dat doen,

Ach welnee, dat is zo'n cliché. Ik heb het ook wel eens andersom zien gebeuren. Ik was net naar rechts gegaan om een Nederlandse Saab voorbij te laten, die nog iets harder reed dan ik (ik reed 170 ofzo). Vervolgens zie ik een Duitser z'n autootje met een sukkeldrafje pal voor die Saab sturen. Dat scheelde echt niet meer dan eem metertje. aangepast door Individual
Link naar reactie

in duitsland of in nederland?

Slecht (of niet) in je spiegels kijken (dus 'm er gewoon tussendrukken zonder dat je het zelf door hebt) en geen richting aangeven bij inhalen (of als je al voor 90% op de linkerbaan bent :muur: ) vind ik namelijk 'typisch nederlands rijgedrag' (om maar ff te generaliseren), waarbij duitsers in nederland daar gewoon aan meedoen. Maar in dld vind ik dat duitsers doorgaans heel goed in spiegels kijken en ook veel meer hun richtingaanwijzers gebruiken en dat nederlanders dat daar nauwelijks doen. (als in als iemand dat niet doet het bovenmatig vaak een nederlander is)

Of een iPad, zal mij wel weer gebeurt zijn (als je met scrollen het rode pijltje per ongeluk aanraakt dan is deze meteen genoteerd)

Las jij vroeger ook veel posts van the Phantom? :lol:

aangepast door GuidoK
  • Like 1
Link naar reactie

Ik heb helaas dezelfde ervaring als Guido. Uiteraard acteert niet elke duitser en nederlander identiek maar ik ben ook als de dood voor Nederlanders op de autobahn. Het komt mij veel te vaak voor dat nederlanders naar links schieten en 120 of max 150 gaan rijden. Het is niet voor niets dat NL door de duitsers veelal wordt vertaald als: Nur Links. :)

Duitsers gaan meestal wel naar rechts als ze je zien aankomen.

Link naar reactie

Het komt mij veel te vaak voor dat nederlanders naar links schieten en 120 of max 150 gaan rijden. Het is niet voor niets dat NL door de duitsers veelal wordt vertaald als: Nur Links. :)

Ik had zondag zo'n zelfde soort ervaring met een wat oudere heer in een oude Z3 met 4 uitlaten :blink: Ik reed lekker 250 op de cruise maar die lul weigerde mij er langs te laten gaan :petje:

Link naar reactie

is niet voor niets dat NL door de duitsers veelal wordt vertaald als: Nur Links. :)

Volgens mij is dat grotendeels een fabeltje. Het zijn altijd Nederlanders die beweren dat Duitsers dat zeggen. Dus is dat werkelijk een gangbaar Duits grapje of praten we elkaar allemaal na? Google maar eens op NL "nur links" - je vindt alleen maar Nederlandse pagina's.
Link naar reactie

Weinig fabeltje. Daarvoor heb ik het te vaak van duitsers zelf te horen gekregen. (Links rijden en caravans, Zelfs vorige Berlijnrit om de oren gehad. En dat alleen omdat Roger een duitser volledig vast geparkeerd had.) Bild heeft zelfs NL kadobonnen kado gedaan voor nederlanders etc. etc. Was grote hilariteit in Duitsland. Wat ik overigens best goede humor vind. :)

Hoef ik echt niet voor te Googelen. Real life.

Link naar reactie

Hallo aan alle Berlijngangers,

Iedereen bedankt voor de leuke ansichtkaart uit Berlijn!

Weet ik zeer te waarderen. :clapping:

Volgend jaar wil ik graag weer aansluiten voor een trip, waar we dan ook naar toe gaan!!

Mensen nogmaals bedankt, erg attent

Groeten Maarten

Link naar reactie

Je plaats is bij deze gereserveerd Maarten. We hopen dat je er dan weer bij zult zijn. We gaan waarschijnlijk weer bij je neef in Munchen langs. Regel jij vast slaapplekken bij hem thuis. Schuth wil weer bij de Vriesjes in het stapelbed. De kaart is onder regie van de barones verstuurd.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.