Ga naar inhoud

bagagerek Z4


Aanbevolen berichten

Goedemiddag!

Ik zal mij eerst even voorstellen; Ik ben Peter uit Neck (noord-holland), doordeweeks woon ik Breda, ik ben 21 jaar oud en heb sinds begin dit jaar een BMW Z4 2.5i uit 2005.

Komende zomer wil ik graag met de auto richting Italie gaan rijden voor ongeveer 3 weekjes. Heikel punt hierbij is de bagageruimte. Dit is dan ook de reden dat ik graag een bagagerek wil kopen (tweedehands of nieuw). Ik wil natuurlijk geen gaten in mijn kofferbak, dus wil ik het kliksysteem.

Weet iemand een leuk adresje voor een bagagerek voor een Z4? Ik heb ze wel voor Z3's gezien, maar niet voor Z4.

Is het mogelijk om een bagagerek van een ander type auto (bijvoorbeeld Z3) op een Z4 te monteren?

Alvast bedankt,

Peter

Link naar reactie
  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb ze eerlijk gezegd nog niet gezien op een Z4 maar een universeel bagagerek (Z3/MX5) zal toch wel moeten passen.

Zet hem er wel goedom op anders krijg je vast commentaar :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator

Niet om 't een of ander Bojan, maar da's een MX-5 rekje, afgestemd op de (kleinere) kofferklep van een MX-5 ...

Link naar reactie

Hey Sander, leuk dat je uit de buurt komt! Waar werk je in Wormer (ik woonde tot oktober in wormer en vanaf volgende maand weer)? Overigens is de bijrijder idd een vrouw... haha

@ Bojan en 2.5si: Het rek dat op die MX-5 zit is ook monteerbaar op de Z3, kan ie dan ook op de Z4? Hij is wel verstelbaar..

P.S. 2.5si wat heb jij een gaaf plaatje als handtekening!

Link naar reactie
  • Administrator

Welkom Peter,

Ikzelf heb een kofferset besteld (hier) is goedkoper als bij street performance

persoonlijk vind ik een kofferrek :huh: maar smaken verschillen.

Oh ja en als het ff kan, graag wat :thumbup: van de Z posten, zijn we wild op

Link naar reactie
  • Administrator
Bedenk wel dat de kofferklep van een Z4 van links naar rechts, veel meer bolling heeft.

Ja, dat was mijn punt eigenlijk ook. :blink: Een MX5 NB / NBfl heeft wel iets van een bolling in de klep, maar lang niet zoveel als een Z4 ...

Link naar reactie

Ik ga komende vrijdag proberen of dat universele bagagerek voor o.a. de Z3 ook op een Z4 past, maar ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in..

Toch iedereen die gereageerd heeft bedankt!

En omdat dat gewaardeed wordt, hierbij een foto van mijn Z4 (als t lukt..)

abr027810000xw.jpg

Link naar reactie

Is dat rekje nu echt nodig? Wij zijn al enkele keren op vakantie geweest met de Z3 en kofferruimte is genoeg. De kofferruimte van de Z4 is nog groter. Ok, wij gaan niet kamperen met een eigen tent en potten en pannen, maar hotels en sta-caravans vakantie kan echt wel zonder rekje.

Link naar reactie
  • Administrator

Je geeft het zelf al aan: als je kampeerspul mee wilt nemen wordt alles wat krap, anders gaat het inderdaad prima ...

Link naar reactie

Mij werd het passen afgeraden, bij cabriocare hadden ze dat namelijk al geprobeerd, maar was t niet gelukt..

In Amerika hebben ze best mooie clamp-on rekken voor de Z4, prijs valt ook nog wel mee (220 dollar), maar de verzendkosten zijn gruwelijk duur! Ben je tussen de 260 en 290 dollar ongeveer kwijt!

Het enige rek dat ik in Nederland heb gevonden dat voor een Z4 is is bij vlietcars, maar dat is 275 euro..

Oftewel, ik ben nog steeds op zoek, dus mocht iemand er wel een hebben gevonden, dan hoor ik dat graag!

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Bagagerek.

Alweer ruim een jaar later maar voor mij toch actueel.

Ik zoek een begagrekje voor de mijn z4. Voor niet-kampeervakanties heb je dat overigens niet nodig ( ook als je bijrijder een vrouw is, heren ! zie hierboven...) . Wij zijn naar Italië gereden ( bestemming o.a. de Mille Miglia !) ; Bagageruimte genoeg.

(De zzz(z) is natuurlijk gemáákt voor die alpenritten... kan ik iedereen aanraden..)

Maar nu ben ik gek op kamperen, dus : tentje, slaapzak(ken) slaapmatjes, ministoeltjes... etc. Niet zwaar maar wel volumineus. Dat moet dus op het rekkie...... Maar waar vind ik dat ?

Motormuizen kamperen allemaal. Vergeleken daarbij is een z4 (maar wel met rekkie) uitgesproken luxueus, toch ?

Wie geeft mij DE tip ?

Alvast dank !

PS . zijn er meer zzz(z)-kampeerders ???

Link naar reactie

Er bestaat een officieel koffersysteem met rekje:

http://www.realoem.c...797&hg=82&fg=51

Voor bevestiging moet je bij dit systeem dus wel boren in je achterklep (net zoals bij de z3).

Je krijgt dan losse rails op de achterklep waarop je weer het rekje+koffer kan monteren.

Ik geloof dat ik ooit ook eens een keer een systeem gezien heb wat bij de naden op de achterklep geklemd wordt.

wacht ff, deze:

http://www.roadsters...com/page76.html

http://www.cargogear.com/OneItemInfo.aspx?partnum=SUSSRACKB4

ziet er wel link uit voor je lak bij die grijpertjes die in de naad grijpen.

Trouwens, met 21 jaar een z4 rijden doe je niet verkeerd.

Ik had toen een oude fiets (als ie niet gejat was....) waarop ik net de kroeg kon halen (de collegezaal was vaak al te ver :lol: )

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Er bestaat een officieel koffersysteem met rekje:

http://www.realoem.c...797&hg=82&fg=51

Voor bevestiging moet je bij dit systeem dus wel boren in je achterklep (net zoals bij de z3).

Je krijgt dan losse rails op de achterklep waarop je weer het rekje+koffer kan monteren.

Er is hier volgens mij maar één user die dat heeft, namelijk Shovelje. In zijn voorsteltopic staat een foto waarop e het enigszins kunt zien.
Link naar reactie

Toevallig weet ik dat vandaag of morgen bij Maaral in Alkmaar een zwarte Z4 met kofferrekje wordt ingeruild.

Ik zou ze eens bellen met het voorstel om de kofferdeksels te wisselen, ik heb geen idee of men liever een Z4 met of zonder kofferdrager verkoopt.

Niet iedereen is gecharmeerd van een paar gaten in z'n kofferdeksel.

aangepast door SJF
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.