Ga naar inhoud

Banden


Aanbevolen berichten

  • Administrator

Heb sinds vorige week vrijdag ook weer een vers setje rubber rondom er op. Rijdt weer helemaal super :angry:.

Merk: Uniroyal

Type: Rainsport I

Prijs:

€ 107,50 per band vóór

€ 137,50 per band achter

Incl. montage, balanceren, stikstof en bandenverzekering

Link naar reactie
  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Merk: Uniroyal

Type: Rainsport I

Prijs:

€ 107,50 per band vóór

€ 137,50 per band achter

Incl. montage, balanceren, stikstof en bandenverzekering

Dat is wel heeeeel goedkoop!!

Bij wie is dat dan? :rolleyes:

Link naar reactie
Heb sinds vorige week vrijdag ook weer een vers setje rubber rondom er op. Rijdt weer helemaal super :rolleyes:.

Merk: Uniroyal

Type: Rainsport I

Prijs:

€ 107,50 per band vóór

€ 137,50 per band achter

Incl. montage, balanceren, stikstof en bandenverzekering

Hier had ik echt nog nooit van gehoord!

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Gast Z3-Widebody
Hoor graag van je als ze gemonteerd zijn.

Korte reactie:

Ze zijn echt super, mega grip..weinig afrol geluid..

Ook bonken ze minder op gaten in het wegdek..

In de regen ook mega grip.. bij een bepaalde bocht waar ik voorheen met regen altijd uitbrak..

kan ik nu met de zelfde snelheid etc makkelijk doorheen en geen centje overstuur.

Echt een aanrader! :(

Link naar reactie
  • Administrator
Heb alleen geen ervaring hoe de band kwaliteit is in de praktijk.

Band bevalt mij zeer goed. Veel grip, zeker bij natte omstandigheden.

Het afrolgeluid is iets hoger dan dat van bijv. Michelin PS of Conti's, maar mij niet storend in ieder geval.

Ik heb nu zo'n beetje alles nu eronder gehad, maar ik blijf bij de Uniroyal's.

De prijzen zijn voor het eerste type, wat inmiddels bijna niet meer te verkrijgen is. Het tweede type is iets duurder, maar altijd nog vele malen goedkoper dan genoemde Michelin's of Conti's.

Prijzen zijn van ATU.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Ga morgen voor nieuwe achterbanden 245/40/17, mogelijkheden tot nu toe Michelin Pilot Sport 3 of Continental ContiSportContact 5, wil graag weten welke de stilste is.

Of als iemand een andere suggestie heeft, graag.

Ik wacht met spanning af.

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Forum vrienden! Even een topic kick. Zijn er nog nieuwe inzichten wanneer het gaat om de keuze van nieuwe (zomer)banden. Sta op het punt om 4 nieuwe sloffen aan te schaffen. Iemand nog nieuwe adviezen bovenop al het reeds beschrevene? Zat zelf te denken aan een setje ordinaire Michelin Pilot Sport 3 banden. Of is dit inmiddels een achterhaalde set?

aangepast door ZZZ-Woudsend
Link naar reactie
  • Administrator

^Wat mij betrift geenszins. Recent overgegaan op Hankook Evo; die rij ik wel op, maar de volgende worden toch weer Michelin Pilot Sport ... Ik vind de Michelins erg comfortabel in vergelijking tot bijvoorbeeld Pirelli (in dezelfde maten op de 2.5si gehad) of Hankook. Ik heb het idee dat de Michelins wel lekker sportief zijn, maar toch ook relatief goed oneffenheden in de weg dempen. Dat laatste mis ik nogal bij de Hankooks.

Link naar reactie

Als je dan toch voor Michelin gaat onder je Z4. Ik heb al een aantal jaar de Michelin Pilot Super Sports. Ik ben er extreem tevreden over en zou ze zo weer aanschaffen. Ik heb Pilot Sport 3 op m'n andere auto liggen. Ook een prima band en zeker niet 'achterhaald'. Voor mijn gevoel zijn de PS3's iets fijner in de regen dan de Super Sports. Maar de SuperSports vind ik dan weer fijner als het droog is, en dan met name als het zonnetje het wegdek goed heeft opgewarmd. :police:

Michelin%20Pilot%20SuperSport.jpg

De Pilot SuperSports

aangepast door Z4MR-Interlagosblue
Link naar reactie

Zit zelf ook nog te twijfelen, moet ook alle 4 de bandjes vervangen.

Zit te kijken tussen de michelin pilot sport 3, of de dunlop sport maxx RT of de conti`s sc 5.

tja het zullen alle drie goede banden zijn, mijn eerste voorkeur gaat naar de michelin, die liggen er nu ook onder alleen niet de pilot sport.

Het blijft altijd lastig om de juiste keuze te maken.

Link naar reactie

Bij mij kort geleden Michelin PS3 eronder gegaan. Geen moment spijt van gehad. Op de OEM M wielen en in de originele maten dus 245/17/40 achter en 225/17/45 voor.

aangepast door Emi
Link naar reactie

Ik rijd al een tijdje op 19 inch EP tyres, type accelera. Ik ben er dik tevreden mee, en niet zo duur. Ik heb als tweede set michelin pilot sport 17 inch, of het nu ligt aan meer wang in de hoogte weet ik niet maar hij wiebelt meer in de geulen dan op de 19 inch.

De michelins zijn 4x 225/17 de Ep's zijn voor 225/19 en achter 255/19

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie

Sinds een week Michelin Pilot sport 2 225/18/40 voor en 245/18/35 achter. Lekkere bandjes. Pilot sport 2 omdat 245 niet wordt gemaakt in PS3. Hier voor op de originele velgen Michelin Primacy 225/50/16. Was comfortabeler maar dat ligt ook aan de hoogte van de band.

Link naar reactie

Ik heb nog geen lange ervaring met Z3(4) banden, wel met motorbanden ieder jaar wel een nw. set (kilometermetrage wordt steeds korter omdat je harder rijdt en de limieten opzoekt nu max 9000 Km) De laatste jaren voor Dunlop Sport Max gekozen omdat ze altijd de 2e of 1e plaats eindigden allover = bochten, nat/droog en remweg en slijtage. Michelin Sport kwam altijd als regenband het beste uit de bus, sinds verleden jaar ook op droog wegdek . Iedere 2 jaar is er een nieuwe ontwikkeling bij de A merken met deze technische vernieuwingen en hun knowhow zo ik voor de laatste serie Michelins kiezen.

Link naar reactie

Heb recent ook rondom nieuwe sloffen laten plaatsen, ook eerst de Hankook er onder laten plaatsen op advies van de bandenboer hier op locatie, had de testen gelezen en die waren goed, ook omdat veel auto merken (waaronder Mercedes) de Hankook af fabriek ook leveren. Nadat ik de Z weer opgehaald had, heb ik heb direct nog weer terug in de winterstalling gezet tot de rit van afgelopen zondag, hier zat ongeveer 3 weken tussen. Donderdag voor de Jubileum rit heb ik hem uit de stalling gehaald om hem alvast bij huis te hebben voor de rit, ik rijd weg en tot mij stomme verbazing trilt de Z in al zijn voegen :muur: , rondje over de grote weg gereden, maar het werd alleen maar erger, direct doorgereden naar de bekende bandenboer, alwaar verhaal gedaan.

Om een lang verhaal kort te houden, ze hebben de HANKOOK banden opnieuw geprobeerd te balanceren (auto was 3 weken daarvoor al uitgelijnd) dit bleek onmogelijk, de banden waren compleet EI vormig , en dat door krap 3 weken stilstand en 12 Km gereden, ook de bandenboer was stom verbaast.

Heb er nu gewoon Goodyear 225/50-16 onder liggen en deze zijn super stil, 83 Db, maar de moraal van dit verhaal, HANKOOK dat is gewoon troep, zolang je rijd, prima, maar niet stil gaan staan want dan krijg je gratis een (Paas)IE.

Link naar reactie

^^ Heb er ook Hankooks onder liggen, EVO K107, zij het in 245/30 en 275/30 op 19 inch, maar kan er weinig slechts over verzinnen. Stuurt en voelt i.i.g. stukken beter dan de RFT's en zijn -ondanks dat het 30-serie is- niet overdreven stug.

Voor wat betreft het stilstaan: vanaf begin december tot eind januari geen centimeter van z'n plaats geweest en bij de eerstvolgende rit gewoon rollen zoals het moet.... :) En met een dB-waarde (volgens opgave) van 72 kan ik ze ook niet echt lawaaierig vinden. Het lijkt er dus op dat je tegen een exemplarische fout aangelopen bent, of ik heb gewoon giga veel geluk..... :nono:

aangepast door Shoveltje
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.