Ga naar inhoud

Banden


Aanbevolen berichten

  • Administrator

Nou, ik ben dus ook niet heel erg tevreden over de Hankook Evo S1. Maar het is inderdaad wel waar je vandaan komt: ik had hiervoor Pilot Sport non RFT en die zijn ook wel erg comfortabel. Van RFT naar de Hankooks zou ik waarschijnlijk juist wel als upgrade hebben ervaren ...

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tjsa onbekend maakt onbemind, Maar Yokohama en Toyo hebben toch een behoorlijke reputatie op het gebied van echt goed sturend en betrouwbaar rubber. ( o.a. Lotus, Porsche eerste montage)

De 888 en de R1R ideaal voor trackday's

Daar naast natuurlijk ook een range stil, comfortabel vooral goed in het A segment

Onder die van mij liggen nu Toyo banden en wat een ontzettend kleefrubber is dat.

Mijn zoon heeft onder zijn crx vtec turbo yokohama 95Y (vanwege de snelheid) banden liggen en die zegt dat dit de beste band is wat betreft de kleefkracht.

Nadeel is wel dat het een band is met een zacht compount waardoor ze zeker sneller slijten als een andere doorsnee band.

Die hebben een wat hardere loopvlak waardoor ze veel langer meegaan.

De testen zijn altijd veel belovend maar ze worden afgeraden voor de normale automobilist, vanwege de lichte tekortkomingen op de slijtvastheid.

Maar iemand die lekker van bochten houdt wordt het zeker aangeraden.

aangepast door Bigpapa
Link naar reactie
  • Administrator

Toyo Proxes T1 heb ik ook gehad op één van mijn Mx-5s. Was ik dik tevreden over, maar ik vond ze nog best luidruchtig. Ik heb die Mx-5 te snel na het er opleggen vande Toyo's weer verkocht om iets te kunnen zeggen over de slijtvastheid ...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik ben ook wel benieuwd naar de repsetjes. Diegene die je het meeste ziet kosten een tientje of drie, ik weet geen merk maar het spul zit in een lichtgroen etui.

Ik stap volgende week over van 17 naar 18 inch en van de org run flats naar non rft, tw Goodyear Eagle F1 A Symetric 2.

Ben benieuwd!!

Link naar reactie

Mijn Porsche dealer geeft het advies om die troep niet te gebruiken en je weg te laten slepen. Het spul laat zo'n troep achter op de binnenkant van de velg dat in het verwijderen meer arbeidsuren zitten dan een band wisselen. Of repareren.

Link naar reactie

We hebben wel geen GTI (meer) maar wel een leuke uitslag. SportAuto's 225-40-R18 zomerbandentest 2014

sport_auto_04_2013_19_fotoshowImageNew_e

SportAuto heeft in samenwerking met Auto, Motor und Sport tien actuele banden in de maat 225/40/R18 getest op een Volkswagen Golf GTI.

Daarbij kwam de vernieuwde Pirelli P Zero ('Dynamisch top') als beste band naar voren. De Pirelli P Zero werd gevolgd door Dunlop SportMaxx RT, Goodyear F1 Asymmetric 2, Hankook Ventus V12 evo², Nokian Z-line, Conti SportContact 5p, Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Avon ZZ5 en Toyo Proxes T1 Sport. De laatste drie met slechts een beperkte aanbeveling.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Wat zouden jullie doen,

Wij gaan over een paar weken weer met de Z op vakantie richting Kroatië.

Mijn achterbanden (Uni Royal Rainsport) hebben nog ca. 2,0 tot 2,5 mm profiel.

Ikzelf heb zoiets van, lekker opfikken in de vakantie en daarna vervangen voor Michelin PS of zoiets maar,

wat is slim, voor of na de vakantie vervangen.

:kopfkratz:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.