Ga naar inhoud

Olie zichtbaar onder bijvuldop?


VanCamel

Aanbevolen berichten

Beste forumleden

Heb de zoekfunctie geprobeerd maar kon niet direct een antwoord vinden..

Ik ben net nieuw hier, heb me gisteren een Z4 aangeschaft, gekocht van een particulier... De auto was volledig in orde, het enige wat mij wat raar leek, was dat onder de oliebijvuldop ik het oliepeil kon zien staan... Is dit abnormaal? Moet wel geweten zijn dat de auto nét een groot onderhoud achter de rug had

Alvast bedankt

Grts

Steven

Link naar reactie
  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

.. het enige wat mij wat raar leek, was dat onder de oliebijvuldop ik het oliepeil kon zien staan...

Dat is zeker niet normaal. Teveel olie in je blok is nog veel schadelijker dan te weinig olie. Als ze na het verversen er teveel in hebben gegooid dan zegt dat wel iets over de garage. Wegwezen zou ik zeggen.

Link naar reactie

Als ie tot boven vol is staat de olie tot onder de zuigers, startmotor zal niet sterk genoeg zijn om die weg gedrukt te krijgen.

Ik weet niet of de z4 nog een peilstok heeft, als wel wat geeft die aan?

Als je zekerheid wil hebben zou ik de olie aflaten en opnieuw vullen.

Link naar reactie
Als ie tot boven vol is staat de olie tot onder de zuigers, startmotor zal niet sterk genoeg zijn om die weg gedrukt te krijgen.

Ik heb het zelf één keer gedaan op vakantie bij een opel (diesel) omdat deze nogal veel olie gebruikte en toen per ongeluk hem tot het eruit kwam vol had gegooid. Maar geen probleem hij starte en liep verder prima.

Misschien omdat ie de olie er ook zo weer uitgooide via de uitlaat :schater:

Link naar reactie
Kun je dit uitleggen want ik zou niet weten waarom niet.

meen je dat nou?????????????

ok dan,nou als het oliepeil zo hoog zou zijn dat de olie inderdaad te zien is vlak onder de vuldop dan zou het betekenen dat de hele motor volledig gevuld is met olie

ook rond de zuigers,ik neem aan dat je wel weet dat vloeistof niet samendrukbaar is?

dus is de motor dan feitelijk een massief geval geworden .

mijn collega is een keer door een klant geweest die een probleem had met de motor (van zn boot)na het verversen van de olie.

de motor wilde niet rondstarten en deed alleen maar klik en dan bonk volgens de klant.

hij is op onderzoek uit gegaan en inderdaad leek de motor vast te staan,toen vroeg de man of dat normaal was dat er wel 25 liter motorolie in zo,n motor ging?

de motor was een 2,5 ltr dieseltje dus kwam dat vreemd over

daarop haalde de collega de vuldop er af en zag dat de olie vlak onder de opening stond.

probleem gevonden ,oilie afgetapt cylinders vrij van olie gemaakt en lopen maar weer.

detail was wel dat de klant eigenaar was van een groot lokale olie en brandstoffen handel

Link naar reactie
detail was wel dat de klant eigenaar was van een groot lokale olie en brandstoffen handel

"Ach kost niks, smeert lekker: doe er nog maar een paar litertjes extra bij".... :schater:

Gelukkig rekenen wij dat spul per liter af en zijn dan wat zuiniger :thumbup:

Link naar reactie

Dat is ook weer niet waar. Je kijkt vanuit de bijvuldop vaak op de nokkenas of een gedeelte van de kop. Die kan er best wat olieachtig uitzien.

Uiteindelijk gebruik je je oliebijvuldop alleen voor het bijvullen van olie en te kijken dat je geen overmatige sludge hebt (witte drab die ontstaat bij veel korte ritjes).

Niet om te kijken naar oliepeilen oid.

Voor het juiste oliepeil kijk je met je peilstok. In het instructieboekje staan de maten waartussen het oliepeil moet vallen. Wel zorgen dat je bij peilen de peilstok compleet in de peilbuis duwt.

Link naar reactie
  • Administrator
Voor het juiste oliepeil kijk je met je peilstok. In het instructieboekje staan de maten waartussen het oliepeil moet vallen. Wel zorgen dat je bij peilen de peilstok compleet in de peilbuis duwt.
De Z4 heeft toch ook gewoon een oliepeilstok....
:thumbup:

Niet iedere Z4 (E85/E86) heeft een peilstok / peilbuis. Degene waar VanCamel naar heeft gekeken kennelijk wel, maar vanaf de facelift (2006) heeft bij mijn weten geen enkele Z4 nog een peilstok ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.