Ga naar inhoud

Olie zichtbaar onder bijvuldop?


VanCamel

Aanbevolen berichten

En vergeet de foto's er niet bij te zetten. :thumbup: (Desnoods nog een foto van het dopje waar je het de hele tijd over hebt. Kan misschien een hoop helpen bij de vraag).

Het is zeker onder de oliebijvuldop, ben ik 100% zeker van, want ik wou nakijken of er van die witte drab aanzat... Ik ben alleen niet zeker of ik wel goed heb gezien dat ik effectief het oliepeil zag staan, ik ben er niet meer op teruggekomen omdat ik zo verblind was door de rest vd auto :-)

Link naar reactie
  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja, maar om naar olie te kijken onder de vuldop is een beetje onzin. Het is zoals het al eerder gezegt is: als daar een oliepeil zou staan, dan is het extreem foute boel, en dat gaat gewoon nooit voorkomen (behalve in dat ene verhaal dan).

Je hoeft dus helemaal niet te kijken naar een peil onder de vuldop. Als jij daar denkt iets te zien, dan zie je of iets anders, of je kijkt in het verkeerde reservoir oid wat Roodkapje aandroeg.

Als je je zorgen maakt over oliepeilen, kijk dan gewoon in het instructieboekje. Daar staat alles gewoon duidelijk uitgelegd. Heb je dan nòg vragen, laat dan je oliepeil gewoon controleren bij de garage oid.

Link naar reactie

Er zal wel een peilstok zijn, maar ben deze vergeten te checken, auto had net groot onderhoud gehad, ik heb enkel de oliedop even opengedraait om te checken of hij last had van die zogenaamde 'sludge' en dan MEEN ik een oliepeil gezien te hebben, maar ik zal het volgende maandag nog eens checken

Link naar reactie

Als jij daar een oliepeil hebt gezien, dan was het een heel duur beurtje geweest, en heeft de motor absoluut niet kunnen draaien. (en droop de olie onderhand waarschijnlijk ook wel uit de uitlaat...)

Als de motor wel heeft kunnen draaien heb je dus wat anders gezien. De schittering van de nokkenas oid. Iets anders dan een oliepeil iig.

Link naar reactie
Als jij daar een oliepeil hebt gezien, dan was het een heel duur beurtje geweest, en heeft de motor absoluut niet kunnen draaien. (en droop de olie onderhand waarschijnlijk ook wel uit de uitlaat...)

Als de motor wel heeft kunnen draaien heb je dus wat anders gezien. De schittering van de nokkenas oid. Iets anders dan een oliepeil iig.

Zal wel moeten want hij liep als een klok!

Link naar reactie

ik zeg klaar met dit verhaal ,het lijkt mij duidelijk genoeg dat er GEEN olie tot aan de dop heeft gestaan bij de z waar dit over gaat.

trek gewoon nog even voor te starten de pijlstok eruit en controleer dat nog even.

vraag wel even aan de oude eigenaar welke soort /type olie er in gegaan is.

goed om te weten wat er precies in zit zowiezo voor evt bijvullen en ook om te weten of het de juiste olie is.

welke er in moet kun je vast hier op t forum vinden

iig minstens een LL01 kwaliteit of beter LL04

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.