Ga naar inhoud

Visioflex/aerotwin Wissers Voor Z4?


bridders

Aanbevolen berichten

Bedoel je per sé een aerotwin danwel visioflex of gewoon elk aeroblade?

Ik neem aan als vervanging van een 'reguliere ruitenwisser' met J haaksysteem (dus retrofit)?

Kan je aerotwins etc niet gewoon op lengte kopen? (1x 500mm (ca 20") en 1x 530mm (ca 21"))

Ik heb zelf net op ebay een setje el cheapo flatblades besteld voor ik geloof iets van een tientje incl verzenden :schater:

Ik heb ze nog niet binnen, dus over de kwaliteit kan ik nog niets zeggen :rolleyes:

Link naar reactie

Als ik zo google lijkt me dat een setje retrofits van 20 en 21 inch, dus dat past.

Echter moet je wel op 1 ding letten, en dat is dat aerotwins en andere flatblades volgens mij in LHD en RHD komen. Ze zijn volgens mij namelijk asymetrisch (spoilereffect).

Het lijkt me dat bij een rhd auto de wiswas ook tegenovergesteld werkt om de bestuurder zo'n groot mogelijk geveegd glasoppervlak te geven.

Ik weet niet of dit setje dus wel LHD is, of dat je dat bij bestelling kan kiezen oid.

Link naar reactie

ben benieuwd

ik heb er ook al eens naar gekeken maar het leek toendertijd geen goede oplossing voor de z4 omdat het voorruit erg rond is en de wissers niet lekker aan wilden sluiten (naar verluid)

wel geloof ik dat een set passend op e36 of e46 zou moeten passen op de z4

Link naar reactie

Ja dat ronde was mij ook al opgevallen.

Mijn (normale) wissers gaan op hogere snelheden behoorlijk wapperen bij wissen, dus daarom wil ik juist een setje flatblades proberen om te zien of dat weggaat.

Flatblades zijn van nature rond (door de veerconstructie) en hebben een spoilertje ingebouwd dus wellicht is dat beter, maar misschien ook juist niet.

Link naar reactie

Ik verwacht dat het in ieder geval beter is dan wat ik nu heb. Als ik de witte pekelaanslag op de voorruit wegsproei en veeg is het nu ronduit gevaarlijk. Ik zie alleen maar witte strepen die niet wegwillen. Schoonmaken van de wissers heeft niet geholpen. Op het Z4-forum lees ik positieve ervaringen. Ik laat m´n ervaringen nog wel weten.

Link naar reactie
  • Administrator

Voor meer ervaringen zie hier. (wie kiest er ook "wisserbladen" als term?! :schater: ).

Het wist zeker beter dan wat je nu hebt. Ik ga er dan vanuit dat Bosch beter zal zijn dan mijn Nigrin en ik ben al dik tevreden. Pekelmeuk geen probleem!

Link naar reactie

Setje vandaag binnengekomen (hoezo staking TNT?) en uiteraard direct gemonteerd. Ik vind het een moderne uitstraling hebben wat wel bij de ZZZZ past. De rechterwisser ligt in ruststand aan het uiteinde iets los van de ruit, maar dat mag het wisresultaat niet drukken.

Mocht je ze willen bestellen, dan let erop dat de LHD versie besteld. Bosch bestelnummer is: 3 397 118 986

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Mijn el cheapo aeroblades werken prima (helemaal aangezien ze maar iets van 10 euro incl verzenden kostten). Geen geschraap of gewapper. De 'spoiler' in de wisser bleek overigens symetrisch te zijn, dus geen verschil tussen LHD en RHD. (dus waarom ik dat moest aangeven :schater: )

Maar afwachten of ze ook een beetje netjes verouderen.

Helaas komen mijn wissers in ruststand niet helemaal lekker terug tot de 0 positie (nooit gedaan overigens; ligt niet aan de wissers).

Waarschijnlijk is de wissermotor in een vorig leven een keer los geweest en is die niet meer helemaal in dezelfde stand teruggeplaatst. Dat moet ik maar eens verhelpen <_<

Link naar reactie
en en en weet je al wat???

Door de met zout geimpregneerde ZOAB wegen van de afgelopen weken weet nu ik wel of ze het goed doen <_< . En ja, het werkt buitengewoon prima. Het verschil met de oude wissers is enorm, maar die waren dan volgens mij ook volledig op (ik vermoed dat deze nog nooit waren vervangen). Geen strepen meer en ook niet dat vervelend stotteren van de oude wissers. Eén klein puntje van kritiek. Omdat deze wissers eigenlijk niet bedoeld zijn voor de Z4 en door de toch wel grote bollling van de voorruit zweeft de laatste 2 cm van de rechterwisser iets boven de ruit. Ik weet niet wat dat met de toekomstige slijtage doet. Zien we dan wel weer.

Overigens zijn de wissers van Bosch wel degelijk asymmterisch en zit er daardoor verschil in LHD en RHD. De "spoiler" zit niet in het midden van de wisser.

Link naar reactie
Maar jij hebt ze toch al lang? <_<>> Sander zegt: Bosch <<

ik begrijp dat je dat zou kunnen denken maar nee ik heb ze destijds niet genomen,dat is te zeggen ik heb ze wel besteld maar een rhd set geleverd gekregen.

die heb ik teruggestuurd en ben er verder niet meer mee bezig geweest.

als je goed leest dan zie je ook dat ik geen flatblades heb genomen.

Link naar reactie

Eén klein puntje van kritiek. zweeft de laatste 2 cm van de rechterwisser iets boven de ruit. Ik weet niet wat dat met de toekomstige slijtage doet. Zien we dan wel weer.

dit hield mij idd tegen om het te proberen.

Overigens zijn de wissers van Bosch wel degelijk asymmetrisch en zit er daardoor verschil in LHD en RHD. De "spoiler" zit niet in het midden van de wisser.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

ok ik had ze dus maar besteld,in duitsland omdat de nederlandse winkel aangaf dat ze 3 weken levertijd hadden.

na een weekje binnen,en gemonteerd.

simpel monteren en super wissen is de eerste indruk ,

dus voorlopig zeer tevreden,binnenkort naar boot dusseldorf en dan even uittesten op hogere snelheid.

Link naar reactie
  • Administrator
Ik zit net op Z4-forum.com te kijken en daar hebben ze het over de AR532S van Bosch. Dit is een set van 2 stuks, waarvan één 530mm (21") en één 500mm (20") is. Dat zou toch moeten passen lijkt me?

Ja een van de weinigen 530/500mm set heb ze net op ebay.de gezien (€18.95) wacht nog even op antwoord wat de verzend kosten zijn :clapping:

@Ferry76, ik heb dit soort ruitenwissers ook op de MX5 gehad en was er zeer tevreden over, als je er hier ook vind kan ik ze wel tegelijk bestellen.

Gr Ruud

Link naar reactie
Ja een van de weinigen 530/500mm set heb ze net op ebay.de gezien (€18.95) wacht nog even op antwoord wat de verzend kosten zijn :clapping:

@Ferry76, ik heb dit soort ruitenwissers ook op de MX5 gehad en was er zeer tevreden over, als je er hier ook vind kan ik ze wel tegelijk bestellen.

Gr Ruud

Hoi Ruud,

Als deze voor de Z3 dus goed zijn mag je ze wel tegelijk bestellen voor die €18,95.

Stuur maar een PM hoe we dit dan verder afhandelen.

Gr, Ferry

  • Like 1
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.