Ga naar inhoud

Concert topic


D@ve

Aanbevolen berichten

  • Administrator
Nog even een concerttip: op 11 november speelt de gitarist der gitaristen, Allan Holdsworth, weer eens in Nederland, en wel in de Boerderij te Zoetermeer. Je moet er tegen kunnen, maar 's mans kunsten op de gitaar zijn onnavolgbaar. Als je zelf gitaarspeelt is dit een heel goede avond om eens flink depressief te worden.... ;)

Goeie smaak! Jammer genoeg deze avond niet met Gary Husband (ex-Level 42) op drums...

Ik zit 13 en 14 juli in London...

13e - Mike Stern Band met Dave Weckl, Randy Brecker en Chris Minh Doky

14e - Stanley Clarke band met Hiromi OF Shineband met Nathan King (gitarist Level 42, tevens broertje van...)

Link naar reactie

Wow wat een te gek weekend: straks (jaaa, tis al zaterdag) de Limborit en morgen: Mark Knopfler in Antwerpen! :rolleyes:

Ja, John Mayer is heel goed, hij was ziek geworden na Pinkpop en is uit aan het zieken in the U.S. vandaar de afgelaste concerten, of was dit al bekend hier? :surprise:

Link naar reactie
Goeie smaak! Jammer genoeg deze avond niet met Gary Husband (ex-Level 42) op drums...

Ik zit 13 en 14 juli in London...

13e - Mike Stern Band met Dave Weckl, Randy Brecker en Chris Minh Doky

14e - Stanley Clarke band met Hiromi OF Shineband met Nathan King (gitarist Level 42, tevens broertje van...)

Da's ook niet mis! Maar: ik ben er gisteren in geslaagd kaarten te bemachtigen voor Roger Waters in Gelredome. Hij gaat 'the Wall' spelen. Duurt nog wel even, want dat is pas 4 april. Maar toch..... :rolleyes:

Link naar reactie

Mark Knopfler gisteren in Antwerpen was echt in 1 woord GEWELDIG! :kisstogether: Zijn oh zo herkenbare gitaarspel was hij nog niet verleerd, hij rockte nog altijd zoals bij de Dire Straits, wel wat minder (ja, hij wordt ook wat ouder) maar wat kan die man nog altijd ongelofelijk goed spelen, wat een show! :kisstogether: ;) Ik kreeg echt een smile van oor tot oor toen hij de Dire Straits nummers ten gehore bracht. :D

En als extra-tje had ie voor de geïnteresseerden nog een memorystick met alle nummer van die avond erop, die ik heb bemachtigd!

Ja, ik ben er zoals jullie kunnen zien nog altijd überenthousiast erover, dat jullie dus uit bovenstaand stukje kunnen afleiden dat het echt een onvergetlijke avond was!

Dit heeft ie ten gehore gebracht (de Dire Straits fans onder ons hebben echt wat gemist)

Border Reiver

Why Aye Man

What It Is

Sailing To Philadelphia

Cleaning My Gun

Hill Farmer's Blues

Romeo And Juliet

Sultans Of Swing

Done With Bonaparte

Marbletown

Speedway At Nazareth

Telegraph Road

Brothers In Arms

So Far Away

:rolleyes:

Link naar reactie
Kritieken hier in de kranten zijn ook unaniem lovend over het concert. <_<

Jij hebt dus een onvergetelijke herinnering meer ...

Ja, die heb ik idd! :unsure:

Ik mis Private Investigation... ;)

Dat nummer misten we misschien wel een beetje, maar zijn herkenbare gitaarspel en fantastische show compenseerde dat dan wel weer hoor waardoor je het nummer eigenlijk niet meer miste! ;)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vandaag is Brian May in ons land om de musical"Queen"" te promoten.

Who the fuck is dat?

Hij was/is de gitarist van Queen (die met dat krulletjeskapsel).

Toch maar even gegoogeld op hem en dan vind je dit:

May studeerde Natuur- en wiskunde aan het Imperial College te Londen. Vanwege het succes van Queen liet de afronding daarvan enkele decennia op zich wachten. Nadat hij in 2006 zijn aantekeningen tegenkwam, heeft May alsnog gewerkt aan zijn proefschrift Hij leverde in augustus 2007 het manuscript van zijn proefschrift in en promoveerde in 2007.

Daarnaast heeft May twee eredoctoraten

Hij schreef samen met zanger Freddie Mercury de meeste nummers, De bekendste nummers die door May werden geschreven zijn:

We Will Rock You , I Want It All, Who Wants To Live Forever

Na het overlijden van Freddie Mercury in 1991 kreeg zijn solocarrière de volle aandacht. In september 1992 kwam zijn eerste soloalbum met o.a. Too Much Love Will Kill You.

Naast hun solocarrières richtten Brian May en Roger Taylor zich ook regelmatig op Queen. Zo kwamen er re-recordings van oude krakers als We Are The Champions met Robbie Williams,

Op 6 december 2005 ontving Brian May de onderscheiding Commander of the British Empire (CBE) uit handen van Queen Elizabeth voor diensten aan de muziekindustrie.

De zelfgemaakte elektrische gitaar van May, 'The Red Special', werd een belangrijk onderdeel van het typische Queen-geluid. Hij heeft hem in zijn tienerjaren met hulp van zijn vader gebouwd. Hij gebruikte afvalmateriaal zoals het mahoniehout van een open haard uit de 17e eeuw, een breinaald en veren uit een motorfiets.

In plaats van een plectrum gebruikt Brian May sixpence-stukken om zijn gitaar te bespelen (uit de farewell proof set van 1970). Toen deze munten niet meer werden gemaakt, heeft de Engelse Munt speciaal voor Brian May een aantal sixpence-stukken geslagen, waarop in plaats van het hoofd van de koningin, het hoofd van Brian May is gebruikt.

CONCLUSIE : wat is de zoekfunctie van internet toch fantastisch.

Realiseer me nu pas dat Queen naast Fredddy Mercury, een 2e geniaal persoon in de band had.

Link naar reactie
Vanavond naar KISS in het Gelredome :newblush:

Beetje jaloers, veel plezier :notok: .

Rock with lipstick zei david bowie over de glamourrock. Benieuwd wat ze nu spelen.

Link naar reactie
Beetje jaloers, veel plezier :newblush: .

Rock with lipstick zei david bowie over de glamourrock. Benieuwd wat ze nu spelen.

Als ik je nu zeg...dat ik backstage meekijk...ben je dan nog iets meer jaloers :notok:

Ben wel benieuwd..ben niet echt een KISS fan ofzo...maar lijkt mij wel leuk om ze eens irl te zien...

Link naar reactie

De heer Roger W. gaat The Wall nog s doen. (Deze R. is niet n Fries.) Ergens in september in Toronto. Moet ik bij zijn dus! Komt volgend jaar waarschijnlijk ook wel in Europa, maar dan kan ik altijsd nog n tweede keer!

Link naar reactie

Die heer Waters heb ik 2 jaar geleden nog gezien op Megaland in Landgraaf, was echt super! :thumbup: Wat een spektakel en senstatie om te beleven, vooral die surround effecten en die verlichte prisma! :banaan: Ik wens je dus alvast veel plezier daar, saai zal het zeker niet worden. <_<

Link naar reactie
De heer Roger W. gaat The Wall nog s doen. (Deze R. is niet n Fries.) Ergens in september in Toronto. Moet ik bij zijn dus! Komt volgend jaar waarschijnlijk ook wel in Europa, maar dan kan ik altijsd nog n tweede keer!

Sterker nog: hij komt 4 april 2011 in de Gelredome. Voorverkoop is al begonnen (en ik heb kaartjes... :thumbup:)

Link naar reactie

Afgelopen Vrijdag dus naar Kiss geweest.....was mijn 1e KISS concert maar man man...deze mannen weten wel hoe ze een show moeten maken zeg :thumbup::P . Stem van Paul Stanley is natuurlijk lang niet meer zo goed als vroeger maar gelukkig nog goed genoeg!! Show duurde ruim 2 uur...

Een Meet & Greet experience met de heren van KISS kost je trouwens zo'n 1000 Euro :sick: :wub::m: ...en er zijn dus ook nog mensen die dit er daadwerkelijk voor over hebben :schater:

Link naar reactie
10 Years of Q-dance en Decibel niet echt concerten maar wel mooie feesten :thumbup:

Daar ga ik ook naar toe! Vorig weekend ook naar Defqon1 geweest aan het almere strand. Was super!

Link naar reactie
  • Administrator
Een Meet & Greet experience met de heren van KISS kost je trouwens zo'n 1000 Euro :):):drank: ...en er zijn dus ook nog mensen die dit er daadwerkelijk voor over hebben :schater:

Voor de helft schmink ik mijn kop en steek ik mijn tong uit :party:

Link naar reactie
De heer Roger W. gaat The Wall nog s doen. (Deze R. is niet n Fries.) Ergens in september in Toronto. Moet ik bij zijn dus! Komt volgend jaar waarschijnlijk ook wel in Europa, maar dan kan ik altijsd nog n tweede keer!

Ja, dat klopt.

Mijn Frouke heeft ook al een kaartje voor de Gerledome , maar die gaat niet voor Roger :newblush: maar voor Venice :rolleyes: , die voor deze tour is gestrikt om de backing-vocals te verzorgen. Dus als je je afvraagt waarom de zang zo goed klinkt :thumbup: dan heb je hier het antwoord...

Check these guys out....

www.venicecentral.com/

Link naar reactie
Die heer Waters heb ik 2 jaar geleden nog gezien op Megaland in Landgraaf, was echt super! :thumbup: Wat een spektakel en senstatie om te beleven, vooral die surround effecten en die verlichte prisma! :guitar: Ik wens je dus alvast veel plezier daar, saai zal het zeker niet worden. :rambo:

Roger Waters in april naar Nederland met "The Wall" Het spektakel! Ik heb kaarten in ieder geval!

Link naar reactie

Gisteren iets leuks gezien :groupwave:

Hayseed Dixie, 4 kerels uit "the deep South", begonnen met Bluegrass covers van AC/DC.

Ondertussen brengen ze nummers van Aerosmith, Led Zep, Motorhead, etc. plus een hoop eigen songs die vol staan van dubbele bodems, zelfrelativering en hopen fun.

http://www.mixx.com/videos/19194/youtube_h...e_ace_of_spades

Ik zie niet direkt een optreden een NL op hun tourplanning, maar als je de naam ergens ziet opduiken, zeker gaan kijken.

Die mannen kunnen een aardig stukske spelen...

En sinds dit weekend zijn ze ook fan van Belgian brewed Monk beer... and they had a lot of them :schater:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gisteren met de "The Bob" en "Zazzkia" naar North Sea Jazz geweest. In één woord fantastisch. Optredens gezien van Caro Emerald, Jamie Lydell, (heel kort) Norah Jones ( :hypocritesmiley: gaap), Tower of Power, Ryan Shaw en als laatste Earth, Wind en Fire.

Geweldige entourage, van jong tot oud, alleen verdomd weinig Jazz gehoord.....(maar da's op zich ook weer niet zo erg)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gisteren een dagje naar het Belgian Rythm & Blues festival geweest.

Naast een aantal nieuwkomers ook wat voor de oudjes onder ons : Van Morrison en Canned Heat.

Mr Van had in de loop van de namiddag laten omroepen dat tijdens zijn optreden alle drankstanden gesloten zouden zijn... Wel, dat moet je niet doen bij een overwegend bikerpubliek (leren vestjes, bandana's) :thumbup: . Gevolg : de eerste 2 songs werd ie volledig overstemd door een fluitconcert en vlogen de (lege) bekertjes in't rond. Tot men op de lichtkrant naast het podium de woorden " bars are open" meldde... Of Van dit geweten heeft ?!

Anyway, een bijzonder optreden toch bij deze kerel. Geen woord tot het publiek, zijn band wordt dan weer opgejut, dan weer het zwijgen opgelegd, staat de helft van de tijd met zijn rug naar't publiek... Maar zijn songs zijn zo tijdloos, zo clean gespeeld, gewoon af. En als muziekliefhebber moet je dan zwijgen en genietend luisteren :gathering:

Nog opmerkelijk : aanvang is gewoon Van die aan de vleugelpiano plaats neemt en begint, de band doet na een tijdje mee. Eindigen deed ie met Gloria, waarbij hij al mompelend van het podium afloopt, terwijl het publiek en de band nog een tijdje blijven doordoen met G...L... O... Niks bis, nada. You got what you payed for...

Canned Heat dan, of wat er van rest...

Openen met hit "on the road again" en vanaf dan keihard d'eraf :blink:

Gitaarsolo's van een half uur zijn toch niet weer in, hé ? Zeker als je ze dan vanaf een stoel moet brengen omdat je niet meer kan rechtstaan ... Na 5 songs hield ik het maar voor bekeken. Ze waren vroeger een 2-hit wonder en ik had er al eentje van gehad, de 2de ging ik niet meer afwachten :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.