Ga naar inhoud

Concert topic


D@ve

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Aangezien ik hier nog geen concerttopic heb gezien(of zie ik wat over het hoofd, heb de zoekfunctie gebruikt), vond ik het tijd worden voor een concerttopic aangezien ik zelf naar nog wat bekende artiesten ga kijken en ik dit graag wil delen.

Ik ga zondag 6 juni -na hem 14 jaar geleden voor het laatst gezien te hebben- naar "The sound and guitar of Dire Straits" Mark Knopfler in Antwerpen en 27 juni ga ik naar het Parkcity Live 2010 festival op Bekkerveld in Heerlen om o.a. Ilse DeLange, Di-rect, Alain Clark, Novastar en Miss Montreal(blauw) te zien. :D

Dit waren de concerten voor zover, waarschijnlijk komen er nog wel wat bij. ;)

Hoe het was, horen jullie nog als ik erheen ben geweest. ;)

Link naar reactie

Indian Summer Festival op 19 juni 2010. Bestaat dan 10 jaar.

Groot recreatiegebied Geestmerambacht bij Broek op Langedijk met verschillende podia.

Twaalf uur muziek van dance tot rock. Paar bekende namen uit de line-up van dit jaar:

Ben Liebrand, Blof, De Dijk, Di-rect, Erick E, Fedde le Grand, Ilse de Lange,Jean, Lucien Foort,

Michel de Hey,Marco V en, jawel ze bestaan nog.... UB40.

Prima sfeer en één van de grotere festivals in Nederland met vorig jaar 23000 bezoekers.

Link naar reactie
  • Administrator

Ik struin nogal vaak concerten af Level 42, Zucchero en Sting. Ook de Night Of The Proms ging ik elk jaar steevast naar toe, maar sinds ze daar aan het herhalen zijn geslagen met de artiesten, is de lol er een beetje af.

Waar ik zelfs nog vaker heen ga, en dan ook in het buitenland, zijn kleine concerten van grote muzikanten uit de jazz/fusion/funkwereld, met name London is vaak het toneel van dit soort concerten, maar ook Duitsland heeft vaak leuke festivals en programmeringen.

Op mijn lijstje van te bezoeken concerten staan nog Go West, Dire Straits, Spandau Ballet, Michael McDonald.

Voor(alsnog) dit jaar:

13 mei - Dominic Miller (gitarist Sting) en Mike Lindup (toetsenist Level 42) in Dortmund

12 juni - Retropop in Emmen

Oktober/November - Level 42 in Nederland

Link naar reactie
Zondag 23 mei naar Eric Clapton in Antwerpen :unsure:

Die zag ik reeds tweemaal, graag opnieuw.

Ook gezien: (door de jaren heen)

- Deep Purple

- Gary Moore

- de betreurde Jeff Healey

- ..... " ......... " Albert Collins

- ......" ......... " Rufus Thomas

- B.B. King

- Fats Domino

- Fleetwood MAc (niet zo van genoten)

- George Thorogood & the Destroyers

- John Mayall

- The Rolling Stones

- The (New) Animals (2x)

- The Shadows (ongeveer een eeuw geleden)

- Status Quo

- Robert Cray

- Mark Knopfler

- Brian Adams

- Nazareth

- Walter Trout

- Mud

- onze eigen Soulsister

(en wellicht nog een paar vergeten)

Link naar reactie
Kindje, je was toen 10 jaar. Enig idee waar je 't over hebt?? :sleepy:

:hmmsmiley02:

RobertC, luister eens goed:ten eerste ik ben geen kind meer, en ten tweede ik ben tot het laatste uur grote fan(houd je niet voor mogelijk) van Dire Straits geweest van Marks muziek houd ik ook. Tot slot: ik kan me nog veel details voor de geest halen van hoe de concerten van Dire Straits en Mark Knopfler waren geweest.

Denk de volgende keer even beter na voor je zo'n reactie plaatst, je kent me tenslotte he-le-ma-al niet... :rolleyes:

Zondag 23 mei naar Eric Clapton in Antwerpen :thumbup:

Die zou ik ook wel eens willen zien, lijkt me ook erg goed live! :thumbup:

Oh ja, ik ga waarschijnlijk ook nog naar Bospop om daar vooral voor Toto heen te gaan, ben in 2003 nog naar Steve Lukather (van Toto) en Jan Akkerman geweest, dat was echt te gek! :thumbup:

Link naar reactie

Dubbelpost, ben hier even de concerten tot nu toe neer aan het zetten...

28/11/09: Ilse DeLange in het Parkstad Limburg Theater, Heerlen: wat een geweldige artiest is ze toch, keer op keer op keer weet ze wel weer een fantastische show neer te zetten, ook deze keer...en zoals het een show van Ilse betreft met de nodige humor natuurlijk! :hmmsmiley02: Dit is zeker niet het laatste concert van Ilse waar ik naartoe ben geweest, dat is zeker!

30/05/09: Bruce Springsteen op Megaland, Landgraaf: ik had The Boss vaak op tv gezien, maar nog nooit live zien optreden. Hij had een zeer goede show neergezet, met veel humor (daar zorgde de E-street band samen met hem ook voor) en grappen.

11/05/08: Roger Waters op Megaland, Landgraaf: nog nooit heb ik Pink Floyd (of een van de bandleden solo) gezien. Wat een goeie muzikant/performer is die Roger Waters toch, wat een schitterende show had hij neergezet! Deze heeft een onuitwisbare indruk achtergelaten, mede dankzij het schitterende gitaarspel, de 3d geluidseffecten(leek bij een nummer alsof er echt een helicopter aan kwam vliegen), de mooie prisma (die alle kleuren licht kon uitstralen) en het grote varken op het einde! :thumbup:

Wordt morgen weer bijgewerkt met de rest van de bezochte concerten, ik had het lijstje klaar, maar toen is er iets fout gegaan, waardoor ik weer alles opnieuw moest typen... :rolleyes:

Link naar reactie

Hmmm.... naast de concerten die ik zelf moet spelen...:thumbup: heb ik al kaarten voor

20 mei Transatlantic, 013, Tilburg

3 augustus The Cult, Paard, Den Haag

4 oktober Supertramp (even kijken hoe het ook weer moest), Gelredome Arnhem

Daar komt vast nog het nodige bij, afhankelijk van de programmering van diverse zalen die ik graag bezoek.

Link naar reactie
Echt iets voor jou idd....vergeet je je tutu niet aan te doen.. :ok:

Paar weken geleden naar het NDT geweest. Reprise van Kylianwerken. Dochter(22) vond het mooi.

laatste concert : Band of the Century <_<

Daarvoor, Alanis Morisette en Bruce Springsteen (beide in Ahoi)

Note :Louis,jeverkeert in illuster gezelschap!!

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Afgelopen weekend oa. Gene Taylor aan 't werk gezien tijdens Hasselt Live.

Deze opa is een zeer gewaardeerde bluespianist, die dan ook met heelwat bekende bluesmuzikanten optrad.

Zelf zat hij oa. in bands als Canned Heat, The Blasters en The Fabulous Thunderbirds.

genetaylor.jpg

Ik kreeg 'm te zien in een bruine kroeg, met amper 30 man publiek en begeleid door gitarist en drummer gaf hij daar zo'n swingend, doorleefd setje... Weinig eigen nummers, maar vooral een hoop traditionals en hits uit ver vervlogen tijden, meer was niet nodig om de tent te doen swingen.

Een aanrader voor nederlandse fans, want hij komt jullie kant uit, midden juni (data op de website)

Gene Taylor

Leuk detail : na de voorbije jaren op het Belgian Ryhtm & bluesfestival gespeeld te hebben met zowel the Blasters als the Fabulous Thunderbirds, heeft hij zich in Belgisch Limburg gevestigd. B) Ik krijg dus nog kansen om 'm te zien...

Link naar reactie

Nog even een concerttip: op 11 november speelt de gitarist der gitaristen, Allan Holdsworth, weer eens in Nederland, en wel in de Boerderij te Zoetermeer. Je moet er tegen kunnen, maar 's mans kunsten op de gitaar zijn onnavolgbaar. Als je zelf gitaarspeelt is dit een heel goede avond om eens flink depressief te worden.... B)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.