Ga naar inhoud

19 september 2009 Tour de Amour


(S)toploss

Aanbevolen berichten

Cancelled

Omdat Stichting De Vrolijkheid de sponsoring niet rond kon krijgen gaat de rit niet door. Wij hebben even getwijfeld om een ander goed doel te kiezen maar gezien het feit dat het Z3-forum kennelijk niet warm loopt voor dit soort activiteiten is besloten om hiermee niet verder te gaan. Wij willen degenen die zich wel hebben aangemeld bedanken voor hun inzet. :sleepy:

In samenwerking met Charity Events en Stichting De Vrolijkheid willen wij op zaterdag 19 september 2009 een bijzondere rit organiseren. Bijzonder omdat we nu eens niet alleen voor ons eigen plezier in de ZZZ(Z) stappen maar hiermee een grote groep kinderen uit het asielzoekerscentrum (AZC) Katwijk blij gaan maken. Doelstelling is om minimaal 50 auto’s bijeen te krijgen en aangezien dat onlangs ook is gelukt voor de introductie van de nieuwe Z4 moet het geen probleem zijn.

De kinderen waar we dit voor gaan doen zitten soms jarenlang in een AZC en hebben weinig vertier. Een dagje er tussen uit geeft hen veel lol en hierdoor kunnen zij er weer even tegen. Daarbij is het misschien ook voor jezelf eens goed om de wereld van de andere kant te zien en je te realiseren dat niet alle kinderen het zo goed hebben als die van jezelf of de kinderen van de buren als je zelf nog geen kinderen hebt.

Omdat ik het aan de “forumkant” moet gaan regelen en het wellicht een behoorlijke klus is heb ik Martijn (MdV) gevraagd mij te helpen. Ik ben blij dat hij zonder na te hoeven denken direct "ja" heeft gezegd. Overigens kun je geen passagier meenemen. Bij de aanmelding dus slechts opgeven dat je meedoet en of je 's-avonds mee gaat eten.

Nadia en Bas doen de fotografie

Voor meer info over Stichting de Vrolijkheid klik op onderstaande link.

St de Vrolijkheid

Voorlopig programma :

10.30 ontvangst op AZC Katwijk

10.30 -11.15 koffie + kennismaking met kinderen (in leeftijd van ca 8 tot 16 jaar)

11.30 start rit kust /Bollenstreek

13.00 aankomst locatie voor lunch + attractie (wij proberen een leuke locatie te vinden die zowel voor kinderen als voor Z3 rijders leuk is, bv Space Expo of nieuwe auto museum in Den Haag)

15.30 vervolg rit richting AZC

16.30 aankomst AZC

16.30 afsluiting met borrel

Na het officiële programma aansluitend met Z3, Z4 rijders die interesse hebben ergens eten in Katwijk aan Zee.

Omdat wij het budget dat Stichting de Vrolijkheid voor deze dag beschikbaar stelt natuurlijk niet willen aantasten stel ik voor dat wij de lunch (ca 25 euro) zelf betalen. Als er forumleden zijn die de dag willen sponsoren stuur dan even een PM. Bij voldoende sponsors kunnen we hiervoor een apart topic openen met relevante info.

Ik reken op heel veel aanmeldingen en zal ook de officiële Z3 club vragen om mee te doen want 60 of 70 auto’s is natuurlijk helemaal geweldig. In 2008 is er voor jonge hartpatientjes iets dergelijks opgezet door de Hartstichting met Bentley en Rolls Royce rijders:

102n.jpg

107f.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 117
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Deelnemers 19 september:

Forumnaam; Diner;

0 Nadia (foto's) J

1MdV J

2(S)toploss J

3The Bob ?

4ZZazkia ?

5IvoZ3 J

6Maarten ?

7Z3Midlife J

8Nancy ?

9Edwin J

10 Z3MRoadster J

11Harrie ?

12 Aad-z3 ?

13 2.5si ?

14 Z3MRunner ?

15 Christel ?

16M-Coupe ?

17 BluezzzBrother J

18 Snaatje J

19 EwoutZZZ N

Link naar reactie

jeetje Frenk, zo'n initiatief had ik echt nooit achter jou gezocht.

Wil je het al definitief weten of kunnen aanmeldingen onder voorbehoud (vakantie) ook?

Link naar reactie
jeetje Frenk, zo'n initiatief had ik echt nooit achter jou gezocht.

Wil je het al definitief weten of kunnen aanmeldingen onder voorbehoud (vakantie) ook?

Tja Edwin, misschien heeft er iemand wel een goede invloed op mij :sleepy: Aanmelding onder voorbehoud kan en graag zelfs zodat we al snel een indicatie hebben of het gaat lukken. Ik neem wel aan dat men zoveel mogelijk probeert te komen en dat beperkt het excuus voor afmelding zo ongeveer tot vakantie (alleen valide voor mensen zonder kinderen want het valt buiten de schoolvakantie), ziekte, overlijden etc. Kijk als je op een normale rit afhaakt dan is dat niet zo'n probleem maar het is natuurlijk heel lullig als er kinderen moeten achterblijven omdat iemand vergeten is dat de buurman van de zus van zijn schoonmoeder jarig is.

Link naar reactie
Hoi Frank,

Superinitiatief! Het is wat ver weg nog, maar heb het idee dat het zou moeten lukken mee te rijden. Lijkt me in ieder geval otnzettend leuk.

Ik kan jullie nu dus voor twee auto's noteren Sas?

Link naar reactie

Top initiatief Frank! Ze brengt echt voorheen ongekende kanten van je boven :sleepy:

Tip van een papa, als ik lees

kennismaking met kinderen (in leeftijd van ca 8 tot 16 jaar)

Dan denk ik dat je voor de kleinere kids (<1,35m) een zitverhoger nodig hebt om ze legaal (verzekeringstechnisch) mee te mogen nemen in een auto en al helemaal eentje zonder achterbank. (linkje naar de wetgeving hieromtrent)

Link naar reactie
Top initiatief Frank! Ze brengt echt voorheen ongekende kanten van je boven :sleepy:

Tip van een papa, als ik lees

Dan denk ik dat je voor de kleinere kids (<1,35m) een zitverhoger nodig hebt om ze legaal (verzekeringstechnisch) mee te mogen nemen in een auto en al helemaal eentje zonder achterbank. (linkje naar de wetgeving hieromtrent)

Goede tip Ruud. Helemaal nog niet aan gedacht. Ben blij dat we deze rit niet voor lilliputters hebben georganiseerd want waar haal je 50 zitjes vandaan?

Link naar reactie

Hoi Frank,

Je zit goed in elkaar, ondanks je slechte grappen :schater: en voor de hulp van MdV ook niets dan lof natuurlijk!

Wat ons betreft melden we ons met 2 auto's aan, maar onder een klein voorbehoudje omdat het nog best ver weg is; je gaat wellicht een datum stellen waarop je uiterlijk definitief wil weten van een ieder of de aanmelding staat?

Alvast veel succes met de organisatie verder!

Link naar reactie
Hoi Frank,

Je zit goed in elkaar, ondanks je slechte grappen :schater: en voor de hulp van MdV ook niets dan lof natuurlijk!

Wat ons betreft melden we ons met 2 auto's aan, maar onder een klein voorbehoudje omdat het nog best ver weg is; je gaat wellicht een datum stellen waarop je uiterlijk definitief wil weten van een ieder of de aanmelding staat?

Alvast veel succes met de organisatie verder!

Txs man. leuk dat jullie meedoen en alleen in dit topic zal ik de slechte grappen achterwege laten. Stuur nog even een PM of jullie ook 's-avonds mee eten.

Link naar reactie

TOP initiatief!!!!

Noteer mij maar Frank. + eten 's avonds

Ik heb in mijn Porsche-tijd 3 keer een soortgelijke rit gereden met 125+ Porsches in de zgn. "vet coolrit" Hier werden zieke kinderen uit 4 kinderziekenhuizen een "DAG met een LACH bezorgd.

Het is fantastisch om je liefhebberij te kunnen inzetten om een kind even te laten vergeten in welke situatie hij of zij verkeerd.

Een hele organisatie. Wellicht kun je bij hun indien nodig wat info en tips halen .....

Ivo

Link naar reactie
Goede tip Ruud. Helemaal nog niet aan gedacht. Ben blij dat we deze rit niet voor lilliputters hebben georganiseerd want waar haal je 50 zitjes vandaan?

moeten de airbags ook niet uitstaan bij deze kleinere kinderen? Bij de z3 is dat een dealer/ruudkapje klus volgens mij en bij de z4 afhankelijk van de opties.

Link naar reactie
moeten de airbags ook niet uitstaan bij deze kleinere kinderen? Bij de z3 is dat een dealer/ruudkapje klus volgens mij en bij de z4 afhankelijk van de opties.

Alleen als je kindje in een maxi-cosi (dus tot 12 kilo) zit (achterstevoren gemonteerd in de veiligheidsgordels).

De zitverhogers dienen er juist voor om de kids op de juiste hoogte te krijgen zodat de gordels en airbags werken.

Mag ik nu dan de prenatal-posts van mijzelf en Bart verwijderen?

Link naar reactie
moeten de airbags ook niet uitstaan bij deze kleinere kinderen? Bij de z3 is dat een dealer/ruudkapje klus volgens mij en bij de z4 afhankelijk van de opties.

Dat is volgens mij alleen bij Maxi Cosy achtige zitjes het geval Bart. Goh wat wordt er hier opeens meegedacht ipv alleen maar zinloze opmerkingen plaatsen :sleepy:

Link naar reactie

ok mensen leuk allemaal :sleepy: kom maar op met de aanmeldingen! :wave:

Het is fantastisch om je liefhebberij te kunnen inzetten om een kind even te laten vergeten in welke situatie hij of zij verkeert.

beter dan dit kan ik het niet verwoorden :thumbup:

Link naar reactie

geen kinderen hier dus onder voorbehoud van de vakantie is één van ons ook van de partij. Vast ook we met eten.

(dat wordt nog knokken thuis wie er gaat rijden :rolleyes: )

Link naar reactie

He Karin bedankt voor het aanbod. Zullen we zeker in gedachten houden en jammer dat je niet meegaat. Geldt dit aanbod overigens ook voor... ik zeg maar wat, een willekeurig iemand die in een Z4M met 250km/u over de A12 gaat :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.