Ga naar inhoud

Z3 total loss


Lotte3Z

Aanbevolen berichten

Ik zal hier mijn verhaal verder vertellen over afgelopen dinsdagavond in Antwerpen.

Het is heel raar, ik kan me iedere seconde nog herinneren van het ongeluk. Het ging zo snel allemaal.

Het had een beetje geregend en het wegdek was dus nat. Ik had daar niet zo'n erg in, want het had dus echt maar een beetje gemotregend.

Ik ging met 80, hooguit 90 door een bocht (te snel achteraf) en ik verloor de controle, de auto brak uit naar links. Toen brak hij uit naar rechts.

De auto draaide 180 graden en kwam met de achterkant tegen de middenberm aan. Er brak iets, een deel van het wiel waarschijnlijk en op de één-of-andere manier vloog hij een seconde later door de lucht. Toen ik neerkwam schoof hij nog even door, ik voelde de straat tegen mijn hoofd. Heel raar is dat, je denkt er niet echt bij na, maar achteraf is het zó eng. Mijn hoofd had wel ergens achter kunnen blijven hangen of i.d.. Gelukkig zat een deel van mijn hoofd ook tegen die stalen buis aan (héél blij dat de kap dichtzat).

Daarna stopte de auto en hing ik daar perplex voor een seconde. Er kwamen snel omstanders om mijn gordel door te snijden en me eruit te trekken.

Ik moest blijven liggen van ze, maar ik voelde geen pijn. Ik had niks. Ik stond op, deed mijn schoenen aan en liep.

Heel bizar allemaal. Het enige waar ik me druk om kon maken was mijn rode monstertje. Toen vertelde een politieagent dat er vorige maand nog iemand overleden was. Hij was over de reling heen gevlogen en slecht terecht gekomen. Toen realiseerde ik me wel dat ik niet moest zeuren. Het was inderdaad maar blik, maar wel blik dat mijn leven heeft gered.

Gelukkig was er niemand anders bij betrokken, ook al wonderbaarlijk als je nagaat dat het 7 uur 's avonds was en vrij druk.

Zo zie je maar; voorzichtig met dat mooie 'blik' van jullie, het kan zo weg zijn!

z37lm4.jpg

z33pv7.jpg

z36fb6.jpg

z34pn0.jpg

z32kl9.jpg

By the way, is het raar dat de airbags er niet uit kwamen? Of is dit alleen als de klap van voren komt?

Link naar reactie
  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zo zeg, Lotte, da's flippen <_<

Wat heb jij een verschrikkelijke mazzel gehad zeg, dat je met zo'n rol-actie gewoon NIKS hebt.

Heel veel sterkte de komende tijd met het verwerken van de schrik en met je verdriet om je Z-tje :thumbup:. Maar, gelukkig ben je er nog om dat verdriet te voelen... zoiets had echt veeeel beroerder af kunnen lopen.

Link naar reactie

Lotte, this brings back memories... enorme klapper en het gevoel van 'had ik maar dit of als ik maar dat'. Het gebeurt in een split second die uren lijkt te duren.

In ieder geval heel veel sterkte gewenst, gelukkig ben je er (zelf) heel goed van af gekomen.

... nu met de foto's erbij :huh: dat zal een klapper zijn geweest. <_< hopelijk ben je er binnenkort gewoon weer bij, als niet met eigen ZZZ kan je vast met iemand mee. Forum werkt therapeutisch geloof me.. :thumbup:

aangepast door MdV
Link naar reactie

<_< kolere wat een verhaal. Doodeng om zo over de weg te schuiven lijkt me.

Klote voor de ZZZ maar erg gelukkig voor jou dat het inderdaad blij materiele schade is gebleven en je gewoon kon weglopen.

Veel sterkte :thumbup:

Link naar reactie

Jeeeeeeeeeeeetje Lotte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat eng!!! :D Wat fijn dat je zelf niets hebt!!!!!!!!! :thumbup:<_<

Ongelofelijk. Kan me voorstellen dat je zoiets echt moet verwerken ja. Heeeeel veel sterkte ermee! En een mooi nieuw blikkie komt vanzelf wel een keer, belangrijkste is dat je er heelhuids uit bent gekomen inderdaad. :huh:

Succes met de afwikkeling, er zal nog wel een rompslomp achteraan volgen...... !!

Link naar reactie

Hoi Lotte,

Wat vreselijk naar voor je Zzz maar wat een mazzel zoals anderen ook al zeiden dat je zelf ongedeerd bent gebleven!!

Je zal best even moeite hebben met weer auto rijden. Ik heb een keer een flut-aanrijding gehad (stelde echt niks voor), maar zelfs toen vond ik het even gek om weer te gaan sturen. Ik hoop dat het allemaal weer goed komt en dat je rustig aan weer de oude wordt. :thumbup:

Link naar reactie

heb het ook meegemaakt in a'pen, gelukkig ook zonder lichamelijk letsel.

wees blij dat je er zo goed vanaf komt: het blijft maar plastic en ijzer. als de eerste schok wat achter de rug is, zal je heel blij zijn dat je fysiek niets mankeert. dan besef je hoe waardevol het leven is en hoe triviaal al het materialistische...

sterkte

Link naar reactie

Als je dit begint te lezen,... heel onwerkelijk :thumbup:

Mijn eerste gedachte was : dit kan iedereen overkomen, maar niemand staat er ooit bij stil dat het ook effectief gebeurt.

En een tijdje terug werd hier nog ergens geopperd dat je met een ZZZ haast nooit over kop kon gaan... ;)

Veel sterkte Lotte en echt jammer dat je je ZZZ niet meer hebt.

Link naar reactie

jezus Lotte. ik had 't al in een ander draadje gelezen dat je zzz total-loss was,maar dat 't zo is gegaan.........

gelukkig zat je dak dicht.

heel veel sterkte :thumbup:

Link naar reactie
Ja! dat is dus ook mijn vraag.. is dit normaal?! :thumbup:

Ik weet vrij zeker dat airbags het altijd alleen meer doen aan de kant waar de sensor geraakt wordt. Een airbag kan evengoed voor letsel zorgen (ze klappen met 200km/u of nog harder ofzo uit), daarom zal het alleen gebeuren als 'de auto dat nodig vindt'. De sensoren voor zij-airbags zitten in de deur, als daar een impact is zullen die uitklappen, dat geldt dan dus ook voor de front-airbag etc.

Link naar reactie

ziet er lelijk uit.

anderzijds ivm airbags: zo te zien heb je ook nergens hard genoeg schade om de airbags te openen. die dingen gaan pas open als het echt nodig is. positief denken: zal wel goed gerepareerd kunnen worden en dan staat hij weer in-no-time te glimmen als nieuw!

Link naar reactie
Idd vreselijk om te zien en nog erger om het zelf mee te maken. Dan mag je wel van geluk spreken dat je er zo vanaf komt. Ik kan het op de fotoos niet zo goed zien, maar had je ook rolbeugels erin zitten?

Nee, niet eens. Die was ik nog van plan te kopen. :thumbup:

Link naar reactie
ziet er lelijk uit.

anderzijds ivm airbags: zo te zien heb je ook nergens hard genoeg schade om de airbags te openen. die dingen gaan pas open als het echt nodig is. positief denken: zal wel goed gerepareerd kunnen worden en dan staat hij weer in-no-time te glimmen als nieuw!

Helaas... moterblok, hele onderstel, etc. is ook kapot. Kost minimaal 15000 om m te repareren. Geen geld voor helaas. M'n 'baby' gaat naar de sloop als ik de waardevolle dingen eruit heb 'gestript'. :thumbup:

Link naar reactie
Helaas... moterblok, hele onderstel, etc. is ook kapot. Kost minimaal 15000 om m te repareren. Geen geld voor helaas. M'n 'baby' gaat naar de sloop als ik de waardevolle dingen eruit heb 'gestript'. :thumbup:

shit! das echt minder...

motorblok stuk?! jezus wat een pech.

sterkte!

Link naar reactie

ik moet er niet aan denken...heb je zo lang gespaart voor je zzz en dan zo.......kreeg gewoon kippevel bij 't zien van je foto's........

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.