Ga naar inhoud

Z3 total loss


Lotte3Z

Aanbevolen berichten

Blijft onvoorstelbaar hoe goed je er zelf vanaf gekomen bent Lotte! Zeker nu ik die foto's zie ;) Als ie op de "achterkant" terecht was gekomen had je denk ik minder geluk gehad :thumbup:

Maar goed nogmaals veel sterkte. En je weet het, 9 september heb ik nog een stoeltje voor je vrij! :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Jeeeeetje... die foto's...

Wordt je zelf niet een beetje akelig als je ze ziet... voglens mij komt dan pas echt goed het besef wat een rotschuiver je gemaakt hebt.

Als ik er aan denk... traantjes schieten in m'n ogen. Wat een verschrikkelijk triest eind van je "baby".

Heel veel sterkte en ik zal heel hard duimen dat je de staatsloterij wint ofzo... kun je een nieuwe "baby" adopteren :thumbup:

Link naar reactie

T is nog steeds zo onwerkelijk. Steeds als ik wakker word, denk ik dat het een hele enge droom was.

Vooral omdat ik niks heb, is het zo moeilijk te beseffen. Het enige wat ik heb, zijn wat krasjes op mijn pols en twee grote, blauwe plekken op mijn been. De ambulancebroeders geloofden me gewoon niet, maar vertrokken na een paar minuten weer.

"Dat meiske heeft zo'n chance gehad" is het enige wat ik voortdurend om me heen hoorde.

WA-verzekerd, tja, voor de volgende weet ik wel beter ;).

Ik ga toch weer voor een z3, nog even sparen, maar gelukkig heb ik al wel een deel.

Ik wil die leuke ritjes niet missen! :thumbup:

Link naar reactie
T is nog steeds zo onwerkelijk. Steeds als ik wakker word, denk ik dat het een hele enge droom was.

Vooral omdat ik niks heb, is het zo moeilijk te beseffen. Het enige wat ik heb zijn wat krasjes op mijn pols en twee grote, blauwe plekken op mijn been. De ambulancebroeders geloofden me gewoon niet, maar vertrokken na een paar minuten weer.

"Dat meiske heeft zo'n chance gehad" is het enige wat ik voortdurend om me heen hoorde.

WA-verzekerd, tja, voor de volgende weet ik wel beter ;).

Ik ga toch weer voor een z3, nog even sparen, maar gelukkig heb ik al wel een deel.

Ik wil die leuke ritjes niet missen! :thumbup:

Lotte, bedankt voor je PM. Je ziet aan de hoeveelheid reacties dat er inderdaad echt veel forumleden met je begaan zijn.

Ik ben zelf met een alfa GTV op dezelfde wijze over de vangrail gegaan.

Herken dat goed dat je het als een slow motion film nog kunt herbeleven. Het doet je ook goed beseffen wat er belangrijk is in het leven als dit door zo'n moment even stil staat.

Je hebt gelijk dat je met een Z met nat weer echt moet oppassen.

Mijn zoon heeft hetzelfde enkele maanden in de regen meegemaakt en ik weet zeker dat hij ook redelijk rustig reed en niet aan het gassen of remmen was.

Z-tjes leuk, veel PK's leuk maar aandacht voor de risico's kan zeker geen kwaad.

Nogmaals, ben blij dat je gezond weer bij ons bent! Zie het als een duur leermoment en dat blik kan allemaal vervangen worden.

Link naar reactie

Had je via de mail al gesproken maar dit ziet er heftig uit en ben blij dat je er met een blauwe plek en een schrammetje van af bent gekomen,zie je dus echt niet de 31ste.

Link naar reactie
Had je via de mail al gesproken maar dit ziet er heftig uit en ben blij dat je er met een blauwe plek en een schrammetje van af bent gekomen,zie je dus echt niet de 31ste.
Dit bewijst maar weer dat het zo gebeurd kan zijn. Voor mij een extra reden zo'n slipcursus te volgen het blijven onvoorspelbare auto's met nat weer, zelf al ondervonden gelukkig niets geraakt.
Link naar reactie

Lotte,

wat een ellende! Maar gelukkig ben je zelf nog heel.

Ik vraag me wel altijd af hoe zoiets kan gebeuren. Zelf heb ik een Z3 Roadster 2.8 met traction control en die heb ik in principe altijd aan. Ik verbaas me echter telkens weer over hoe veel grip de auto heeft, ook als het nat is. De traction control hoeft haast nooit in te grijpen. Ik heb er zelfs een flinke rit in de sneeuw mee gereden (nee, was niet voorspeld). Maar toch blijkt een ongeluk in een een klein hoekje te zitten. Je bent ook niet de eerste op het forum die geheel onverwacht in een slip terechtkomt. Ik denk wel dat het wegdek glad geweest zal zijn, anders kan je m.i. zo'n schuiver niet maken bij een normaal tempo.

Hoe dan ook; sterkte en nu maar hopen dat je snel weer een ZZZ zal bezitten.

Link naar reactie

Misschien ten overvloede, maar Lotte ik leef heel erg met je mee !!! :thumbup:

Je heb zeker een beschermengeltje in je buurt gehad gelukkig !!! :thumbup:

Heel veel sterkte met de schrik en de materieele afhandelingen ! ;)

Link naar reactie

Lotte, sterkte van mijn kant!

Je beseft nu denk ik dat je geluk hebt gehad. Het is wel jammer voor je Z, maar JIJ bent er nog. Dat is veel belangrijker!!

Ik neem aan dat als je geloof over beschermende engel, dat je ook gelooft dat er een God bestaat. Hij heeft goed voor je gezorgd. :thumbup:

Een andere ztje zal nog komen, de tijd zit met je mee.

Voor mij is mijn Z ook heel belangrijk, maar na dit zie je (lees ik) dat het is en blijft een bij elkaar gezette blik. En is vervangbaar.

:thumbup: ;)

Link naar reactie

Pas op met traction control... er zit een verschil tussen ASC en DSC. ASC voorkomt doorslippen van de wielen, DSC kan dynamisch stabiliseren. DSC kan een slip in de bocht tot op zekere hoogte corrigeren, ASC remt alleen motorvermogen. DSC was een optie bij de face-lift modellen en standaard op de S54 :thumbup: .

Maar buiten dat, vertrouw nooit op de electronica...

(aanvulling op RoelZ3''s reaktie)

Link naar reactie
Pas op met traction control... er zit een verschil tussen ASC en DSC. ASC voorkomt doorslippen van de wielen, DSC kan dynamisch stabiliseren. DSC kan een slip in de bocht tot op zekere hoogte corrigeren, ASC remt alleen motorvermogen. DSC was een optie bij de face-lift modellen en standaard op de S54 :m: .

Maar buiten dat, vertrouw nooit op de electronica...

(aanvulling op RoelZ3''s reaktie)

Kan je misschien iets duidelijker zijn voor de niet-technische-vrouw in ons midden? :rolleyes:

Wat is het beste? Ik heb nl. een auto op het oog met ASC, maar DSC is beter?

Ook al mag je nooit vertrouwen op de electronica, het voelt wel wat veiliger.

Link naar reactie
Ook al mag je nooit vertrouwen op de electronica, het voelt wel wat veiliger.

Dat snap ik! Nu zeker.

Lees dit even: http://www.bimmerfest.com/forums/archive/i...php/t-1727.html en/of dit http://www.bmw-sg.com/forums/contributed-a...en-dsc-asc.html. Hierin staat iets duidelijker uitgelegd wat het verschil is.

Kort gezegd, DSC is een evolutie van ASC en ik denk dat ik dus wel kan zeggen dat het beter is. Maar nogmaals, is op de Z3 altijd een optie geweest bij latere modellen behalve de laatste serie van de :rolleyes: (de S54).

Link naar reactie

Sterkte Lotte, maar dat heb ik je via sms al gewenst!!!

Volgende rit, mag je met mij mee!

Link naar reactie

Hallo Lotte,

Wat een bizar verhaal zeg.......

Heel veel geluk gehad bij een ongeluk!

Mooi dat je er zelf nagenoeg niks aan over hebt gehouden, soms heb je mazzel nodig in het leven!

Die auto, jammer, maar daar komt wel weer een andere voor in de plaats.

Sterkte met het verwerken van de (mentale) klap!

Groeten Maarten :rolleyes:

Link naar reactie

Wow, wat ziet die er gehavend uit. :rolleyes: Bijna onvoorstelbaar dat je er zonder kleerscheuren uit komt. Dat is niet alleen meneer BMW maar ook mevrouw beschermengel die meegevlogen is.

ZZZ zijn er nog genoeg te koop maar je gezondheid heb je maar een keer.

En idd de ZZZ is erg verraderlijk in de regen, weet er hier al verschillende die zonder echt verklaarbare reden bij regen van de weg zijn geraakt, vraag Sledge bijv. maar eens.

Sterkte verder!

Link naar reactie
Wow, wat ziet die er gehavend uit. :rolleyes: Bijna onvoorstelbaar dat je er zonder kleerscheuren uit komt. Dat is niet alleen meneer BMW maar ook mevrouw beschermengel die meegevlogen is.

ZZZ zijn er nog genoeg te koop maar je gezondheid heb je maar een keer.

En idd de ZZZ is erg verraderlijk in de regen, weet er hier al verschillende die zonder echt verklaarbare reden bij regen van de weg zijn geraakt, vraag Sledge bijv. maar eens.

Sterkte verder!

Tja, Lotte, weet niet goed wat ik er aan toe moet voegen. Ook van mij heel veel sterkte toegewenst. Eigenlijk ongelofelijk dat je met een tourrit achteraan alles en iedereen bijhoudt met je kwaliteiten en dan dit....

Gelukkig ben je zo nuchter dat je alweer bezig bent om een andere te zoeken. Succes...

Link naar reactie

Holy Fuck Lotte, dat is een smakker geweest... Gelukkig zonder al te veel kleerscheuren en de rest is inderdaad 'maar' blik. Hopelijk wordt dat ook nog goed afgehandeld. Ik had nooit gedacht een z3 te zien rollen, maar rolbeugels bieden misschien toch wel wat bescherming.

Veel sterkte verder!

Link naar reactie
Gast france bleue

Hoi Lotte,

We kennen elkaar niet, maar je verhaal was zeer aangrijpend. Wat vreselijk voor je. Ongelofelijk dat je geen lichamelijk letsel hebt. We wensen je veel sterkte.

Wij zijn zelf ook niet zo lang geleden met onze eerste ZZZ die we net 3 dagen hadden uit de bocht geleden. Het was lang droog geweest en na een lichte regenbui was er diesel op het wegdek gaan drijven. We reden niet harder dan 40 km/uur, maar we botsten tegen een rots aan en de auto was total loss. Zelf hadden we (bijna) niks maar ik kan niet zeggen hoe rot we ons voelden. Het enige dat ons toen weer een beetje heeft opgevrolijkt was het uitzoeken van een nieuwe ZZZ. Soms ben ik nu nog bang in bochten, stom hè?

Een auto als deze betekent voor veel mensen denk ik ook vrijheid en levensplezier, dus het is wel degelijk erg om hem kwijt te zijn. We hopen dat je binnenkort een nieuwe kunt kopen en je trauma snel teboven komt.

Veel liefs,

Krista :rolleyes:

Link naar reactie

Hallo Lotte, aan alle reacties kan ik niets meer toevoegen... maar wat een klapper zeg. Voor de Z3 rijders weer een goede les dat een achterwiel-aandrijver verradelijk blijf op nat wegdek, helaas heb ik dat zelf ook ondervonden terwijl ik al jaren met een achterwiel-aandrijver rij, een Z3 blijft toch apart. Jammer voor je dat jij deze les heb gegeven en succemet de afwikkeling. :rolleyes:

Link naar reactie

Hi Lotte

Wat een geluk dat je er ongeschonden vanaf bent gekomen! Zonde van de zzz, maar die is met de nodige euronen nog wel te vervangen voor een gezond exemplaar.

Vooral een beetje regen na een paar dagen droogte is verradelijk. Stof afkomstig van het rubber van de banden mengt zich met water en een beetje olie-aanslag en het resultaat is een spekglad wegdek, waar je al met een relatief lage snelheid het spoor bijster raakt. Nogmaals, je bent er heelhuis vanaf gekomen en dat is het belangrijkste.

Adriaan :rolleyes:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.