Ga naar inhoud

Z3 of SLK?


pieter78

Aanbevolen berichten

  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

IMHO ben je of mercedes of BMW rijder, ik ken er in ieder geval niet veel die overtuigd de een en de ander zijn, zo is het ook met de SLK en de Z3, SLK comfortabeler, dat begint al met de Harde Top maar tegelijk minder sportief dan de ZZZ. Verder in de eerste jaren alleen met viercilinderstofzuiger motor te krijgen, voor dezelfde prijs heb je bij BMW zo'n mooiklinkende zes in lijn :rolleyes:

Tenslotte nog een paar BMW spreuken,

Als ik Mercedes rijden wil dan roep ik een taxi

Beter een ster in de voorruit dan een op de motorkap

of die van mijn vriendin: je hebt toch nog geen hoedje op :D :D :D

Link naar reactie

Beter een ster in de voorruit dan een op de motorkap

Een ster associeer ik toch met iets zeer onsmakelijks :D

wees gerust, in dit geval gaat het in alle gevallen om een ster aan de voorzijde... :rolleyes:

Maar serieus, ik denk dat ik niet zo geef om "overtuiging", ik zoek een leuke auto en de BMW is in ieder geval beter betaalbaar, de Mercedes lijkt me dan weer meer praktisch. Van de BMW vind ik de voorkant mooier, van de Mercedes de achterkant... Heb geen idee hoe ze rijden, beide nog nooit met draaiende motor in gezeten, echter ben niet geinteresseerd in 6-cilinder (en ja, heb de discussies gelezen).

Ben denk ik meer rationeel rijder, maar wel gek genoeg om extra te betalen om minder te hebben (geen dak dus) :D

Pieter

Link naar reactie
Heb geen idee hoe ze rijden, beide nog nooit met draaiende motor in gezeten, echter ben niet geinteresseerd in 6-cilinder (en ja, heb de discussies gelezen).

Ben denk ik meer rationeel rijder, maar wel gek genoeg om extra te betalen om minder te hebben (geen dak dus) :rolleyes:

Pieter

Ga eerst maar in beide ZZZ rijden en geef dan nog een keer je mening over de meerwaarde/beleving van een zes cilinder.(heb gelezen dat je alles hebt gelezen :D )niet lezen maar proberen.

Link naar reactie
Misschien *beetje* foute vraag op dit forum, maar ik twijfel wat tussen Z3 en SLK: SLK heeft permanente hardtop, maar is ook stukje duurder... wat zijn jullie afwegingen voor 't een of 't ander? Waarom rijdt hier iedereen Z3?

Er is ook nog een ander alternatief ... De Z4 :rolleyes:

Link naar reactie
Misschien *beetje* foute vraag op dit forum, maar ik twijfel wat tussen Z3 en SLK: SLK heeft permanente hardtop, maar is ook stukje duurder... wat zijn jullie afwegingen voor 't een of 't ander? Waarom rijdt hier iedereen Z3?

slk duurder ? tja wat zet je tegenover elkaar ?

z3 1.8 tegen slk 2.3 compressor, ja dan is de slk duurder.

z3 ;) tegen slk 2.0, dan is de :D duurder.

En waarom hier iedereen Z3 rijdt ? tja anders zou het wel het slk forum heten.

Dat heb je van die kerstdagen misschien een beetje te veel :m: op ? :muur::schater::schater:

Link naar reactie
Misschien *beetje* foute vraag op dit forum, maar ik twijfel wat tussen Z3 en SLK: SLK heeft permanente hardtop, maar is ook stukje duurder... wat zijn jullie afwegingen voor 't een of 't ander? Waarom rijdt hier iedereen Z3?

En waarom hier iedereen Z3 rijdt ? tja anders zou het wel het slk forum heten.

Behalve Rob dan................

Link naar reactie
Misschien *beetje* foute vraag op dit forum, maar ik twijfel wat tussen Z3 en SLK: SLK heeft permanente hardtop, maar is ook stukje duurder... wat zijn jullie afwegingen voor 't een of 't ander? Waarom rijdt hier iedereen Z3?

En waarom hier iedereen Z3 rijdt ? tja anders zou het wel het slk forum heten.

Behalve Rob dan................

:m::schater:

Link naar reactie
Rob is wild van z'n sterretje............ :m:  :D

Uitzonderingen zijn er altijd :muur::muur:

Begin jij nu ook nog even?? :muur: :D

In positieve zin rob :D

Ja ja zei roodknopje ;)

Link naar reactie

Mijn vrouw had een SLK tot deze gestolen werd. In de weekenden is het voor een man ook wel eens leuk in zo'n damesauto te rijden. Dus heb ik wel ervaring genoeg om een mening te hebben ? Volgens mijn vrouw is de SLK een leuke auto maar kan niet tippen aan het rijplezier van een Z3. Een Z3 is een cabrio, een SLK een roadster. Daar zit het grote verschil wat je keus wel eens kan bepalen.

Link naar reactie

De SLK lijkt me net wat beter qua bouwkwaliteit. Maar dat hoeft niet persé te resulteren in een finere auto.

De Z3 lijkt me inmiddels meer een liefhebbers auto, de SLK is nog steeds een "autootje voor de vrouw" ;)

Lijkt me wel een prima rijmachine, maar ik heb het genoegen nog niet mogen smaken :D

Link naar reactie

't Is net wat Pierre zegt, de een heeft meer feeling bij Mercedes de ander bij BMW. Waar je bij Mercedes tegenwoordig wel rekening mee moet houden is ROEST!!!! Een aantal kennissen met een Benz ( E,SLK,SL ) hebben daar last van, terwijl die auto's echt niet zo oud zijn!!!!

Hans

Link naar reactie

Het gaat er natuurlijk ook om welke auto je mooier vind.

Ik vind het OUDE model SLK werkelijk AFZICHTELIJK icon_kots.gif

een lelijk ding.

Aan de voorkant is het net een taxi, aan de achterkant...ook. en van de zijkant is het net een taxi die uit een kettingbotsing komt. ;)

Ik overdrijf natuulijk een beetje ;)

De NIEUWE SLK is echter best wel bruut! :D Ietwat te patserig misschien, maar voorruit dat is een Porsche ook.....

Als ik moest kiezen tussen de oude slk en de Z3... tja ik zit niet voor niks hier op het forum.

Ik heb echter een test gezien op de 5e versnelling tussen een Z3 :m: en een SLK. Alleen al het rijgedrag was gewoon veel beter.....bigups.gif (van de Z3 uiteraard)

Link naar reactie
Mijn vrouw had een SLK tot deze gestolen werd. In de weekenden is het voor een man ook wel eens leuk in zo'n damesauto te rijden. Dus heb ik wel ervaring genoeg om een mening te hebben ? Volgens mijn vrouw is de SLK een leuke auto maar kan niet tippen aan het rijplezier van een Z3. Een Z3 is een cabrio, een SLK een roadster. Daar zit het grote verschil wat je keus wel eens kan bepalen.

Dank voor de reacties, zeker de laatste daar zaten enkele nuttige opmerkingen bij. Nav bovenstaande quote ben ik even gaan neuzen op Google, leuk stukje (ins Deutsch, aber ich glaube das soll für uns Cabriofahrer der Deutsche Mobile gar kein Problem sein :D ) is te lezen op http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,...,355367,00.html.

En dan maar meteen even de knuppel in het hoenderhok gooien en mijzelf definitief promoveren tot persona non grata hier: ik heb bij het verschijnen van de Z4 in meerdere officiële berichten gelezen dat een vd redenen voor BMW om met de Z4 te komen was, dat de Z3 teveel een vrouwenauto dreigde te worden, ze wilden ook het mannelijk (ik typte eerst makkelijk, toeval dat deze woorden zo op elkaar lijken?) koperspubliek interesseren.

De omschrijving van de SLK hier is leuk, en de opmerking over cabrio vs roadster zeker zinvol. Heb daar nooit zo over nagedacht... roadster leek me praktisch vanwege dak, echter bij nog eens nadenken heeft dat natuurlijk ook wat nadeeltjes, technische mankementen bij auto op leeftijf (hoe doet zo'n dak het na 10 jaar) zijn ook niet leuk natuurlijk.

BMW vind ik mooi, is qua prijs zeker aantrekkelijker, alleen om dan maar weer terug te komen op de hamvraag: is dit een auto waar je het hele jaar mee rijdt, of alleen in de zomer? In het laatste geval ben ik niet geinteresseerd, in het eerste geval duidelijk wel. Eventuele hardtop is aan te schaffen, maar ik vraag me af in hoeverre dit een must is.

(misschien nog een leuke poll van te maken, zal deze in een apart topic openen - hoop dat 'ie nog origineel is, maar we hebben dan wel up to date informatie...)

Link naar reactie

Nog een mening. Toen bewust voor een SLK gekozen omdat ik een cabriodak niks vond/vind. Let op, dat is wat ik vind. Een Z3 met hard-top vind ik echt mooi en dik, zou hem er waarschijk ook nooit af halen. Mooi van lelijkheid en echt apart vind ik de Z3 coupe. Die heb ik dus en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Ben dus eigenlijk geen open dak rijder.

Link naar reactie
BMW vind ik mooi, is qua prijs zeker aantrekkelijker, alleen om dan maar weer terug te komen op de hamvraag: is dit een auto waar je het hele jaar mee rijdt, of alleen in de zomer? In het laatste geval ben ik niet geinteresseerd, in het eerste geval duidelijk wel. Eventuele hardtop is aan te schaffen, maar ik vraag me af in hoeverre dit een must is.

Er zijn hier mensen die alleen 's zomers Z3R rijden (misschien een kort ritje in de winter voor de accu) en er zijn hier zat mensen die het hele jaar Z3R rijden.

Het druipt van dit Forum af dat dit laatste geen enkel probleem is, sterker, niet minder comfortabel is dan welke andere auto ook.

Het aanschaffen van een HT is geen must; de ST is, mits normaal onderhouden, van een dusdanige kwaliteit dat 'ie lang meekan.

Link naar reactie

Een slk heeft een "foldable roof" maar heet daardoor niet roadster. Eerder "convertable"

De Z3 is een echte roadster (wat daar precies de definitie van is weet ik ook niet)

Zoals eerder opgemerkt kan je met beide auto's uitstekend in de winter rijden. Zowel de SLK en de Z3 worden door outsiders als vrouwenauto gezien. Allemaal zaken waar je geen verschil kan opmerken tussen beiden. Het is dus voornamelijk een smaak kwestie qua rijden en qua vormgeving. Daar zou ik dan ook m'n beslissing op baseren. oftewel: ga proefritjes maken!

En doe dat in auto's met verschillende motoren! dan weet je pas wat het verschil is. Probeer dan ook Honda S2000 en de Mazda MX5 die schijnen ook prima te zijn. De Peut 206 cc is een ramp (en lelijk) en dan heb je d'r nog wat... die of te duur (boxter) of te lelijk zijn (350Z)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.