Ga naar inhoud

Z3 of SLK?


pieter78

Aanbevolen berichten

Ik denk dat je er voor jezelf eerst achter moet komen welk type auto je voorkeur heeft. Je hebt het over SLK, Z3 en 3-serie cabrio, 3 auto's met een ander karakter. Je moet gevoelsmatig toch een voorkeur hebben? Waarom ga je dan niet gewoon voor de auto die je voorkeur heeft?

Je "valt" voor een bepaalde auto of niet.

Tja... wat moet ik daar nu op antwoorden. Je hebt een beetje gelijk, en toch ook weer niet IMHO.

Ik geloof bij auto's niet alleen in de gevoelsmatige component, maar ook in de praktische. Natuurlijk zal elke model zijn voor- en nadelen hebben, maar ze zijn nu eenmaal een beetje duur om zomaar wat te proberen. Ik denk dat ik momenteel mijn vragen wel redelijk beantwoord heb gekregen, en natuurlijk is het leuk om alle (positieve) ervaringen hier te horen. Echter jullie zijn ook niet voor niets Z3-rijders... Ik kende dat SLK forum niet, wellicht moest ik eens iets posten ;-) Ben via Google bij jullie terecht gekomen, en ben een hoop info rijker.

Waarschijnlijk zal een testrit inderdaad veel schelen, alleen ben ik niet zo'n bluffer die een restrit gaat maken in een auto die 'ie nu toch nog niet koopt.. Misschien moet ik dat wel eens doen. Gewoon eens gaan rijden in beide, en kijken hoe het voelt. Wellicht dat dit veel scheelt... Maar dan nog: hobby of niet, de auto moet ook nog praktisch blijven. Daarbij het gemak van een convertible-HT afwegend tegen de extra ruimte die het inneemt (niet dat de koffer van de Z3 zo groot is) en het mogelijk interessantere rijgedrag van de Z3.

Misschien tijd voor een nieuwe poll: moet ik ophoepelen, ja of nee? :rolleyes:

Link naar reactie
  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

goed idee ja.

Ik denk dat iedereen toch wel begonnen is met een proefrit.

Toen ik eenmaal een roadster wilde was ik vrij snel op zoek naar een Z3.

Dat was al een gevoelskeuze. Gewoon (één van) de mooiste betaalbare roadsters.

Daarna dus eerst een proefrit in een 4 cilinder gemaakt wat voor mij de bevestiging was dat ik absoluut een 6 cilinder wilde. En zo gedaan .......

Link naar reactie

Hey Pieter,

Ff mijn zeer recente ervaringen.

Er stond een paar maanden geleden bij ons in de buurt een SLK particulier te koop. Van een afstandje een mooi ding. Ik heb niet proefgereden omdat mijn vrouw het niets vond. We waren al wat langer op zoek naar een cabrio en ook nog zo'n rijdend winkelmandje... eeh 206 cc uitgeprobeert. Die stelde ons teleur ook al was het 2.0 16v. Niets voor ons.

Sindsdien (we hadden een jaar eerder ook al eens een beetje rondgekeken) weer op internet naar Z3 's gaan kijken en ook vooral een eigen verlanglijstje en daarmee een selectie gemaakt. We zijn van nature best wel twijfelkonten.

Heb vandaag (weer) 2 testritjes gemaakt in Z3's. 1.9 118 Pk 2001 facelift en een 2.8 1997. Ik ben inmiddels de schroom voorbij om niet vanalles uit te proberen. Daar is de testrit voor. Je koopt geen pak brinta.

Zo waren we ervan overtuigd dat een hardtop essentieel is in de winter. Nou ik heb vandaag gewoon met de softtop gereden en het is heerlijk warm binnen, stoelverwarming aan (essentieel) ff de wasem eruit met de airco (essentieel) En met een schuin oog kijken naar dat spartaanse linnen hemeltje inclusief buizenstelsel. Da's mijn cabrio gevoel !!! Nix piepschuim hemeltje.

Er is een wereld van verschil tussen bv 2.8 en 1.9. En ook de uitvoeringen. Vindt de pre-facelift Z3 mooier dan de laatste versie. Te gladjes qua interieur in mijn ogen. De 2.8 ligt als een huis op de weg. Vond de 1.9 beetje zwabberig, trok wel vlot op maar mist toch de power boven de 100 km/h. De 2.8 is echt spelen met je gaspedaal. Da's gewoon pure fun. Je hebt gewoonweg "ruimte" om lekker rond te cruisen. En daar gaat het ons om.

Het is gewoonweg gevoel en emotie. Niks mis mee. Ook als je nog niet weet of het een Z3 of een SLK wordt.

Dus gewoon alles uitproberen. De meeste autoverkopers zijn ook auto-liefhebbers, en voor hen geldt ook dat niet proefgereden door de klant is altijd mis, dus ze zullen je zeker ter wille zijn als je seriues bent. Wees gewoon eerlijk dat je aan het orienteren bent. En dat de keus voor je moeilijk is. Het gaat tenslotte om veel (spaar-)geld.

Vandaag heeft een autobedrijf me voor de 2e keer een proefrit geweigerd. De eerste keer omdat hij ons niet serieus genoeg vond ("denk er maar eerst over na en kom dan maar weer terug") en vandaag vertelde hij dat het niet kon omdat de accu van de Z3 "leeg" was. Terwijl deze wel blinkend gepoetst in de showroom staat. Maar we konden wel over de prijs komen praten. Dat lijkt me de omgekeerde wereld. Tsja als je dan niet verkopen wil moet je als bedrijf zo vooral doorgaan. Een auto is om in te rijden en niet om stil te staan achter glas.

Succes met je zoektocht, maak er fun van, we zijn zelf al vrijwel op het punt van koop (morgen gaan we beslissen) maar alleen al het plezier van rondkijken, proefrijden en neuzen op internet en met anderen erover kletsen/chatten zoals op dit forum is al de moeite waard.

Groet,

Simon en Cara

Link naar reactie
Dat vertel ik morgen  :D

:D :D

Altijd voor de 2.8 gaan...heb ik ook gedaan...

Oeps B)

AAAHHH Ivo is koopman GFLCTRD welkom bij de 8chtentwintigersclub B)

;) Ik had niet anders verwacht, gezien je :D gisteren.

Gefeliciteerd Ivo! Daar ga je veel plezier van hebben. :D

Veel veilige kilometers gewenst!! :D :D

Link naar reactie
Dat vertel ik morgen  B)

:D :D

Altijd voor de 2.8 gaan...heb ik ook gedaan...

Oeps :D

AAAHHH Ivo is koopman GFLCTRD welkom bij de 8chtentwintigersclub :D

Nog even stil houden...woensdag gaat de kogel door de kerk...maar ach, de rekensom is al lang gemaakt...dus... ;)

Link naar reactie
Profiel Ivodl

Activatie Statistieken

Totale Berichten: 1.200

( 2.60% Totaal aantal Berichten: )

Berichten per dag: 1.9

Geregistreerd op: 21-April 04

Meest actief in: Praatgroep

230 Berichten in dit forum

( 20% van de totale berichten van deze gebruiker )

Gebruikers Lokale Tijd 30 Dec 2005, 22:02

Communicatie

E-mail: Klik Hier

Integrity Messenger Geen Informatie

AIM Naam: Geen Informatie

ICQ Nummer: 27491601

Yahoo Identificatie: Geen Informatie

MSN Identificatie: ivodeleeuw@hotmail.com

Privé berichten: Klik Hier

Informatie

website: http://www.opwindend.net/

verjaardag: 1 Mrt. 1980

Location: Hagestein

Interesses: Geen Informatie

Auto(s): Z3 1.8i Roadster

een Informatie

bericht eigenschappen

Gebruikers groep: Moderators

Gebruikers titel: Geen Informatie

Avatar: 

Handtekening: "My dream come true..."

Altijd voor de 2.8 gaan...heb ik ook gedaan...

Ivo,

Moet je je profiel dan net es aanpassen?

Grt,

Simon

Link naar reactie
Dat vertel ik morgen  :D

:(:P

Altijd voor de 2.8 gaan...heb ik ook gedaan...

Oeps ;)

AAAHHH Ivo is koopman GFLCTRD welkom bij de 8chtentwintigersclub B)

Nog even stil houden...woensdag gaat de kogel door de kerk...maar ach, de rekensom is al lang gemaakt...dus... ^_^

Our lips are sealed...

Link naar reactie
We zijn van nature best wel twijfelkonten.

Heb vandaag (weer) 2 testritjes gemaakt in Z3's. 1.9 118 Pk 2001 facelift en een 2.8 1997. Ik ben inmiddels de schroom voorbij om niet vanalles uit te proberen. Daar is de testrit voor. Je koopt geen pak brinta.

(...) maar alleen al het plezier van rondkijken, proefrijden en neuzen op internet en met anderen erover kletsen/chatten zoals op dit forum is al de moeite waard.

Hallo Simon en Cara,

Dank voor de nuttige woorden... ik geloof dat we wel veel op elkaar lijken, zo te lezen, en ook wel hetzelfde denken over deze mogelijke aanschaf: leuk is het rondkijken zeker, ook dit forum, alleen komt er idd wel eea bij kijken. Heb nog zitten nadenken over wat Rob zei: als ik puur op emotie moet afgaan, kom ik nog eerder bij de SLK uit, daar gaat mijn hart vooralsnog net iets sneller van kloppen (oke, het is gebeurd, ik lig eruit ^_^ ). Echter ik heb inderdaad nog nergens in gereden, en misschien rijdt een van de twee zoveel beter dat de keuze snel gemaakt is.

Desondanks ben ik graag op de hoogte van eventuele addertjes, dingen die je er pas uithaalt na langer gebruik en die voor mij wellicht belangrijk zouden zijn. Ik heb er hier gelukkig geen rare gezien, en qua prijs vind ik de Z3 weer interessanter. Maw: ik zal toch eens de garages moeten gaan bezoeken, en een oordeel vormen. Praat wel zo concreet, denk ik...

Ik zal de website mbt de januari-meeting eens in de gaten houden, wanneer & waar ;-)

(kijken of ze na deze SLK opmerking de pek met veren al gereed hebben *grin*)

Link naar reactie

als het nou een honda s2000 of een boxter was... maar een SLK... toch wel de laatse hoop ik?

een voordeel heb je met die standaard hardtop... het bordje kan er zo op.

Taxi.jpg

Link naar reactie

Nou nou, de nieuwe SLK is toch wel een stoer ding. Als je dan idd de 55 AMG neemt. Houdt een :muur: je niet meer bij hoor. Wat wil je ook met een dikke V8 van 5.5 liter. Gek toch dat de "gewone" 3.5 liter met meer vermogen, toch nog langzamer is dan de :muur:

Jammer dat het ontwerp grenst aan het patserige. En jammer ook , het soort mensen dat in een Merc rijden :rambo:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.