Ga naar inhoud

Z3 of SLK?


pieter78

Aanbevolen berichten

het hele grapje is me iets te duur om alleen op een indruk af te gaan, vandaar dat ik toch ff doorvraag.

Een goed argument en leuk voor het Forum; het houdt ons scherp en we worden weer eens met onze neus op de feiten gedrukt dat er kennelijk altijd nog mensen zijn die de Z3 zien als een dameskappersauto. Hoewel ik persoonlijk juist de SLK zo zie, de Z3 zeker niet. Integendeel, de meeste ZZZ-tjes hier zien er dusdanig "stoer" uit dat een associatie met een dameskapper IMHO nergens op slaat.

Link naar reactie
  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mooi van lelijkheid en echt apart vind ik de Z3 coupe. Die heb ik dus en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Ben dus eigenlijk geen open dak rijder.

over smaak gesproken :D :schater:

Link naar reactie
Het is dus voornamelijk een smaak kwestie qua rijden en qua vormgeving.

De Peut 206 cc is een ramp (en lelijk) en dan heb je d'r nog wat... die of te duur (boxter) of te lelijk zijn (350Z)

Dit is enigszins tegenstrijdig DJ. Eerst zeggen dat de vormgeving een kwestie van smaak is en vervolgens auto's lelijk verklaren. No offence overigens, alleen een constatering. :D

Link naar reactie
Het is dus voornamelijk een smaak kwestie qua rijden en qua vormgeving.

De Peut 206 cc is een ramp (en lelijk) en dan heb je d'r nog wat... die of te duur (boxter) of te lelijk zijn (350Z)

Dit is enigszins tegenstrijdig DJ. Eerst zeggen dat de vormgeving een kwestie van smaak is en vervolgens auto's lelijk verklaren. No offence overigens, alleen een constatering. ;)

klopt! sommige modellen vallen buiten de categorie "kwestie van smaak" :D :schater:

Link naar reactie
Probeer dan ook Honda S2000 en de Mazda MX5 die schijnen ook prima te zijn. De Peut 206 cc is een ramp (en lelijk) en dan heb je d'r nog wat... die of te duur (boxter) of te lelijk zijn (350Z)

De 206CC kan Tobiastoeter over meepraten, hij heeft er eentje gehad voor de ZzZ kwam.. Ik meen me te herinneren dat het niet zo'n succes was. De S2000 schijnt een crap kap te habben, gehoord tijdens de gesprekken die ik gehad heb met Marcel van Cabrio Care.

Het BMW kapje is heel goed en met binnenbekleding voldoende voor de winter. IMHO staat het gewoon stoerder met een een HT :banaan:

Link naar reactie
Het BMW kapje is heel goed en met binnenbekleding voldoende voor de winter. IMHO staat het gewoon stoerder met een een HT ;)

Binnenbekleding? Ik weet dat er diverse soorten HT's zijn, maar heb je in de ST dan ook nog opties, of zit die bekleding overal standaard in?

De HT is inderdaad mooi, de belangrijkste min is even het prijskaartje.. ik heb redelijk wat uitgaven aan ICT (een mens moet hobby's hebben, nietwaar) en ik moet dat wel nog kunnen combineren met de rest van mijn leven.

Misschien nog eens een gewetenspolletje doen (maar nu nog niet)... ben eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel mensen een lening hebben afgesloten om hun Z3 te betalen (ik huiver daar wat voor)... maar goed, back on topic!

Dameskapper-associaties heb ik er nu ook weer niet bij (bij geen van beide overigens)... alleen moet ik met de Z3 misschien leren om weer achteruit in te parkeren, dan kan ik bij het naderen tenminste de voorkant aanschouwen! *grin* :banaan:

Link naar reactie

Bij de nieuwere modellen is er ook een standaard binnenbekleding op de softtop. Dit is ook los te krijgen voor de oudere modellen. Je geluids en warmte isolatie gaat hierdoor vooruit.

Kijk naar auto's die inclusief HT verkocht worden, een HT is geen must voor de winter, wel een mooie bijkomstigheid, de ST voldoet prima namelijk.

De achterkant is bij de widebody 6 cylinders IMHO juist het mooiste aan de ZzZ......

Link naar reactie
ziet er toch goed uit... vanaf wanneer is die nieuwe look er ook alweer gekomen, 1999? Is wel mooier... (zal nog eens het budget moeten natellen, vrees ik :banaan: )

In loop van eind 1999, officieel vanaf 2000, meen ik.

Link naar reactie
niet helemaal eerlijk (qua tuning) maar verder duidelijk :)

heel erg eerlijk! Pierre z'n ;) is behalve dat ie wat lager is niet anders getuned... Ze hebben zelfs allebei rolbeugels... (ja de uitlaat maar je ziet niet echt verschil tussen een Supersprint of een standaard ;) uilaat)

De SLK is immers ook een 3.2 liter of niet soms? ^_^

Link naar reactie
niet helemaal eerlijk (qua tuning) maar verder duidelijk  :)

heel erg eerlijk! Pierre z'n ;) is behalve dat ie wat lager is niet anders getuned... Ze hebben zelfs allebei rolbeugels... (ja de uitlaat maar je ziet niet echt verschil tussen een Supersprint of een standaard ;) uilaat)

De SLK is immers ook een 3.2 liter of niet soms? ^_^

Of 1.8, met compressor. Lees ik hier.

Link naar reactie

nou heb ik een tijdje terug in een slk gereden een 320

het probleem voor mij met deze auto is dat het dak ontzettend laag is, ik met mijn 1,92 kan er amper in zitten dit probleem is er overigens ook met de audi tt roadster en de mazda mx-5.

Ik vindt persoonlijk de zit in een z3 echt stukken beter, ook het gevoel met de weg is naar mijn mening beter.

p.s. ik zat pas in de slk toen ik mijn z3 al een half jaar had, maar het zou voor mij geen optie zijn.

suc6

joachim

Link naar reactie
nou heb ik een tijdje terug in een slk gereden een 320

het probleem voor mij met deze auto is dat het dak ontzettend laag is, ik met mijn 1,92 kan er amper in zitten dit probleem is er overigens ook met de audi tt roadster en de mazda mx-5.

Ik vindt persoonlijk de zit in een z3 echt stukken beter, ook het gevoel met de weg is naar mijn mening beter.

p.s. ik zat pas in de slk toen ik mijn z3 al een half jaar had, maar het zou voor mij geen optie zijn.

suc6

joachim

Ik heb het zelfde probleem met 1.93 (gek, he), maarre dat was toen voor mij ook gelijk een no go, want met het dakkie dicht zat ik er hoe dan ook tegenaan en zou elk bultje een hernia zijn.

Link naar reactie
niet helemaal eerlijk (qua tuning) maar verder duidelijk  :)

heel erg eerlijk! Pierre z'n ;) is behalve dat ie wat lager is niet anders getuned...

verlaagd idd en een tikkeltje bredere banden ^_^

Dat maakt een groot verschil ;)

Maar van die SLK is alleen de kleur OK ;) (en het blok zal ook wel lekker zijn)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.