Ga naar inhoud

Banden


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn Z3 3.0 heeft nieuwe schoenen nodig

Het profiel is nog wel goed, maar ik zag tot mijn schrik dat er Vredestein Winterbanden onderzitten!

Ik heb de wagen nog maar net, hij werd in 2008 uit Duitsland uitgevoerd naar Spanje en heeft daar dus

2 hete zomers rondgereden op winterbanden!

Sinds kort heb ik hem weer ingevoerd hier in Tenerife en we gaan ook hier een warme zomer tegemoet met

steile haarspeldbocht weggetjes!

Ik zie op het forum weinig recente info of voorkeuren van jullie voor banden

Op het internet kom ik bv tegen:

Michelin Primacy HP

Vredestein Sportrac 2 of 3

Ik doe niet aan echt racen of dweilen, maar hou wel van doorrijden

Ik heb de standaard BMW alu-velgen voor bandenmaat 225/50 R16 92W

Ik hoor graag jullie adviezen en ervaringen

Vast bedankt, Kees

Link naar reactie
  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo allemaal,

Mijn Z3 3.0 heeft nieuwe schoenen nodig

Ik heb sinds vorige week ook nieuw rubber. Ik had Pirelli P7 als ik me niet vergis en ben naar Michelin Pilot Sport 3 banden gegaan. Had er goede verhalen over gelezen en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben tot nu toe. Ze zijn in ieder geval stiller dan de Pirelli's en schijnen het ook goed te doen op nat wegdek. Dit laatste heb ik echter nog niet kunnen proberen omdat het niet geregend heeft afgelopen week :birthday: (heb je in tenerife ook niet zoveel last van denk ik :wave:)

Ik heb dus niet heel veel vergelijkingsmateriaal, maar wat ik wel kan zeggen is dat de Michelin's tot nu toe goed bevallen.

Ik heb bandenmaat 225/45/17 voor en 245/40/17 achter.

Er zullen hier vast meer mensen zijn die bereid zijn hun ervaringen te delen. Succes met de zoektocht!

Link naar reactie
Ik heb de standaard BMW alu-velgen voor bandenmaat 225/50 R16 92W

Ik heb ook de Z3 3.0 en daar zitten Pirelli P6 banden onder ook met de standaard velgen etc.

Ben hier best tevreden over.

Andere ervaringen maar dan niet met deze auto zijn de Michelin banden altijd erg goed en stil.

Vredestein banden vond ik wel lawaai maken.

Continental banden ook over tevreden.

Link naar reactie
Ik hoor graag jullie adviezen

Mijn advies is om de zoekknop aka Robknop te hanteren. Deze indrukwekkende forumfunctie biedt een breed spectrum aan inzichten, meningen en ervaringen met betrekking tot op auto-fora vaak voorkomende onderwerpen. :birthday:

Link naar reactie

Mijn Z3 1.9 heeft sinds eergisteren ook weer zomerbanden

Voor 225/40Yr/18 en achter 245/40Yr/18 allen Continental sport contact 3.

Bevalt prima, vrijwel geen spoorvorming. Heb wel van de winter een veerpootbrug gemonteerd.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ik heb vanmiddag 4 nieuwe Conti Sport Contact 5 besteld voor mijn 2.8

225/35-19 voor en 265/30-19 achter..Als het goed is heb ik ze volgende week eronder.. :thumbup:

Nieuwe Continental UHP-band

Recentelijk heeft Continental hun nieuwste ultra-hogeprestatieband aan de wereld gepresenteerd. Er werd brutaal gemeld dat de ContiSportContact 5 P maximale ondersteuning levert voor sportauto's in zowel natte als droge wegsituaties.

Om ervoor te zorgen dat de band even effectief werkt op een nat als op een droog wegdek, hebben de ingenieurs van Continental een band geproduceerd met behulp van nieuwe 'carbon blacks' ('carbonblack', letterlijk te vertalen als 'lampezwart', is een vorm van amorfe (zonder vorm) koolstof met een hoog oppervlakte-tot-volume-verhouding) en nieuwe hars die voor ondersteuning van de band en vermindering van gewicht zorgen.

Ook is besloten om een mix van aramide en nylon te gebruiken in een poging om de flexibiliteit van de bandoppervlakte te verbeteren.

Van deze nieuwe band wordt ook gezegd dat er een aantal profielblokjes langs de zijkant en in het midden van het loopvlak van de band zijn aangebracht. Deze helpen bij het snel en effectief door waterplassen snijden om het water daarna onder de band af te voeren. Hierdoor wordt het risico op aquaplaning gereduceerd.

De nieuwe ContiSportContact 5 P heeft nu al goedkeuring gekregen om als originele uitrusting te functioneren op de Renault Megane II Sport RS, de Mercedes AMG C-Klasse en de Audi TT RS. Het ziet ernaar uit dat in de nabije toekomst meer autofabrikanten de band als originele uitrusting zullen kiezen.

Link naar reactie

Doe dan meteen de michelin supersport, cup of de Toyo R888.

Voor dagelijks gebruik zou ik de michelin pilot sport af de continental CS3 adviseren.

Maar over dit onderwerp zijn zoveel topics en nog veel meer meningen. Wil je een goede allround band, google een goede vergelijkings test en trek daar je conclusies uit.

Succes

Link naar reactie
Kortom het wordt er niet duidelijker op, iedereen heeft een ander advies :holiday:

Is op zich ook wel logisch.

Als je naar bijv. bandentesten kijkt, komt er uit elke test een andere uitslag, terwijl het vaak toch dezelfde banden zijn.

Meestal staan alle bekende a-merken wel in de top 8 met hun waar, dus kan je je afvragen of het wel heel veel uitmaakt voor dagelijks gebruik.

Link naar reactie
  • Administrator
En de prijs

Erg prettig... 2x nieuwe Uniroyal RS I voor € 215,00 totaal incl. montage, balanceren, stikstof en bandenverzekering!

Link naar reactie
Is achterhaald beste vriend..

tegenwoordig moet je de SC5 hebben.. rolleyes.gif

Ik heb een recenties gelezen over de SC5 van het duitse M-forum en die hadden ze binnen een week weer opgewisseld naar de Pilot sport PS2, vandaar mijn advies voor de sc3

Link naar reactie
Erg prettig... 2x nieuwe Uniroyal RS I voor € 215,00 totaal incl. montage, balanceren, stikstof en bandenverzekering!

Is dat de totaalprijs? :P Of per band?

Mijn Pirelli P6 was ik €200, - voor kwijt per band incl montage en dat was al een voordeel deal.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Ik heb een recenties gelezen over de SC5 van het duitse M-forum...

Lees deze dan ook eens.. :angry:

KLIK

...They were as impressive as the Michelin PS2s which is no mean feat, and if anything had probably even more grip than the PS2s, although not as much feel around the straight ahead. Marcel, one of our 'Ring companions, even commented that he couldn't believe the speed and grip I managed to generate through the most technical corners....
...So the conclusion?? Absolute no-brainer - in my opinion the best tyre available on the market at the moment. Dry grip at least as good as the Michelin PS2, wet weather performance literally miles ahead of the competition, and eminently comfortable...
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.