Ga naar inhoud

cabrio comfort module


CorvH

Aanbevolen berichten

Heeft iemand toevallig nog een aansluitschema van een comfortmodule?
ik ben nl. benieuwd of dit aangesloten wordt op de canbus of gewoon via de +12V?

Anders zou het m.i. ook mogelijk zijn om dit zelf te bouwen met een microcontroller en wat componenten?

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

^ Ik heb zo geen aansluitschema bij de hand, maar voor de X-carstyle module komt het er op neer dat je een aantal draden uit de hoofdregelmodule achter het dashboardkastje, een aantal draden van de dakbediening achter de asbak en het snelheidssignaal van de tellerbak verbindt met de X-carstyle module...

Link naar reactie

Via een Duits forum een PDF gevonden van de gaptech module, deze gebruikt geen snelheidssignaal.

De gaptech module gebruikt alle aansluitingen bij de asbak.

Dus hier maar eens meten etc.

Link naar reactie
  • Administrator

^klopt als een bus, maar dat is dus voor veel mensen op dit forum de reden om geen genoegen te nemen met de gaptech module ... Rijdend tot 50 km/h kunnen openen / sluiten is errug aangenaam kan ik je vertellen (zowel bij regen als bij groene stoplichten).

Link naar reactie

Ik heb 'm even voor je ingescand. Het is een a5 boekje dus het leest nu een beetje lastig (even kijken naar de paginanummering).

Dat je het dak rijdend dicht kan doen is natuurlijk de beste feature van dit ding. Daar kom je wel een keertje achter als het gaat regenen ;)

http://www.xs4all.nl/~audio/zooi/z4/div/xcarstyledach.pdf

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Guido, bedankt voor het boekje, nu nog even uitpluizen of ze ook hier gebruik maken van de K-canbus, zoals bij de gaptech module.

Wordt het wel even lastiger van als dat zo is.

Als ik de gaptech bekijk qua aansluitingen dan worden de sturingen van de CV ingelezen m.b.v de K-canbus en deze verwerkt in de microcontroller.
Gelukkig heb ik een collega die hier wel enige brokken kaas van heeft gegeten, alleen weet ik niet of hij K-canbus kent :blink:

Maar op zich wel interessant om uit te zoeken hoe deze modules werken.

Link naar reactie

Het is afaik niet k-canbus (ook wel k line), maar K bus line. Althans: volgens WDS.

Maar je gaat zo'n ding reverse engineeren ofzo? begrijp ik dat goed?

Het cv signaal wordt idd afgevangen en gelezen, en bij de xcarstyle dus ook de snelheid en daaruit stuurt de module dus wel of niet het dak aan. Zo werken ze allemaal (nou ja, die gaptech doet natuurlijk geen snelheid).

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.