Ga naar inhoud

Nieuwe Velgen


Cocosnootje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Eerlijk gezegd vind ik ze ook niet misstaan op een Z4.

Wat je zegt over de verlaging klopt ook wel, DOEN!

Dat zou het plaatje helemaal af maken ;)

Link naar reactie
Nou eerder ALLEEN achter, anders gaat het gegarandeerd aanlopen voor :P

Kijk eens naar de ondergrond waarop de wagen staat. Ik denk dat op een effen ondergrond het verschil tussen voor en achter kleiner zal zijn, niet? ;)

Link naar reactie
Kijk eens naar de ondergrond waarop de wagen staat. Ik denk dat op een effen ondergrond het verschil tussen voor en achter kleiner zal zijn, niet? ;)

Voor staat sowieso wel een stuk lager dan achter.

Maar waarschijnlijk zit daar al een verlagingsveer op?

Of is dit standaard M onderstel?

In ieder geval zou een eibach pro kit toch zonder problemen moeten gaan?

Ik heb al een hoop forumleden positief over eibach gehoord.

Link naar reactie
Voor staat sowieso wel een stuk lager dan achter.

Maar waarschijnlijk zit daar al een verlagingsveer op?

Of is dit standaard M onderstel?

Even op de brug zetten zal veel verduidelijken.

In ieder geval zou een eibach pro kit toch zonder problemen moeten gaan?

Ik heb al een hoop forumleden positief over eibach gehoord.

Eibach setjes zijn zeker OK, heb ze zelf ook op de Z3.

Ben je iets veeleisender, dan moet je naar volledige sets gaan kijken.

Link naar reactie

Wat heb je er op gezet? Lijken mij 19" hoepels!

Ik heb 18" bierviltjes en met het M-onderstel moet ik nu al bij elke drempel uitkijken om niet met de bodem over de straat te schuren.

Ik zou hem nooit verlagen. Geeft alleen maar kale plekken op je reet!

Ik zou hem juist verhogen tot een soort off the road Z4x4!

De eerste SCV = Sport Cabrio Vehicle. :newblush:

Link naar reactie
Wat heb je er op gezet? Lijken mij 19" hoepels!

Ik heb 18" bierviltjes en met het M-onderstel moet ik nu al bij elke drempel uitkijken om niet met de bodem over de straat te schuren.

Ik zou hem nooit verlagen. Geeft alleen maar kale plekken op je reet!

Ik zou hem juist verhogen tot een soort off the road Z4x4!

De eerste SCV = Sport Cabrio Vehicle. :newblush:

handtekening-z4.jpg

Ik had eerst ook de 108 style velgen erop zitten en ik moet zeggen dat ik nergens last van had.

Sterker nog nu zit er 19 inch op maar zonder runflat en het is echt een verademing.

Hij rijdt veel beter en comfortabeler nu.

Maar ik ben best een beetje bang voor wat je aangeeft.

Ik heb ooit in mijn 'wilde jaren' een golf VR6 gehad.

Die was zo laag dat als de drempel te hoog was mijn passagiers echt moesten uitstappen anders kon ik er niet overheen.

Hoe genant! DAT WIL IK NOOIT MEER!

Kijken of ik een middenweg kan vinden.

Hij moet in ieder geval wel iets omlaag om de velgen recht te doen.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Als ik jou was, zou ik gelijk een schroef-set nemen.. inplaats van nu alleen verlagingsveren.

Met zo'n schroefset kan je altijd de rij-hoogte bepalen..

Ik heb namelijk ook gekozen voor eerst koni schokdempers en daarna eibach veren..

maar achteraf had ik beter direct een goede schroefset kunnen kopen.. heb je toch meer aan.

Link naar reactie
Als ik jou was, zou ik gelijk een schroef-set nemen.. inplaats van nu alleen verlagingsveren.

Met zo'n schroefset kan je altijd de rij-hoogte bepalen..

Ik heb namelijk ook gekozen voor eerst koni schokdempers en daarna eibach veren..

maar achteraf had ik beter direct een goede schroefset kunnen kopen.. heb je toch meer aan.

Hier ga ik zeker even goed over nadenken.

Link naar reactie
Ik had eerst ook de 108 style velgen erop zitten en ik moet zeggen dat ik nergens last van had.

Sterker nog nu zit er 19 inch op maar zonder runflat en het is echt een verademing.

Hij rijdt veel beter en comfortabeler nu.

Maar ik ben best een beetje bang voor wat je aangeeft.

Ik heb ooit in mijn 'wilde jaren' een golf VR6 gehad.

Die was zo laag dat als de drempel te hoog was mijn passagiers echt moesten uitstappen anders kon ik er niet overheen.

Hoe genant! DAT WIL IK NOOIT MEER!

Kijken of ik een middenweg kan vinden.

Hij moet in ieder geval wel iets omlaag om de velgen recht te doen.

Ik heb de standaard RFT banden inmiddels ook vervangen door 'normale' Conti banden en dat rijdt inderdaad veel beter. Voor de bodemvrijheid maakt het natuurlijk niets uit of je 18" of 19" velgen neemt. Persoonlijk vind ik je 19" velgen erg groot in combinatie met de verlaging. Beetje teveel van het goede.

Ik heb al problemen met veel drempels in woonwijken en moet daar voorzichtig overheen, en soms zelfs een beetje schuin. De moeilijke uit mijn eigen buurt ken ik inmiddels, maar soms wordt je op onbekend terrein verrast door een drempel met een kuil erachter. GRRRRRR.

Daarnaast heb ik de afrit naar mijn garage onder het huis speciaal voor de Z4 moeten laten aanpassen (beton laten wegslijpen) om hem er in te kunnen krijgen. Als we met z'n tweeën in de auto zitten als ik hem eruit rijd dan raakt ik de bodem al, dus daar zit absoluut geen ruimte meer voor verlagen.

Ik vind het M-onderstel, dat al 15 mm lager ligt dan het standaard onderstel echt al laag en stug genoeg. Ik heb wel een setje 20/10 mm spacers (per wiel) onder de velgen gezet. Staat lekker dik, en je heb er verder geen last van.

Succes met het zoeken naar beste balans tussen looks & function! :rolleyes:

Jurgen

Link naar reactie
Hier ga ik zeker even goed over nadenken.

Cocosnootje,

Let op bij een schroefset aanschaffen:

Schroefsets zijn ontwikkeld voor de autoracerij. Hierdoor kan je een auto zo laag mogelijk zetten en individueel aanpassen.

Op een circuit heb je bijvoorbeeld veel bochten naar rechts, de schroefset veren en demper stel je dan aan de rechterkant anders in dan de linkerkant. Dat geldt ook nog eens voor de voorkant en achterkant, met als reden de auto zo vlak mogelijk te kunnen houden in de bochten.

Op Zandvoort heb je andere bochten dan op Assen, dus dan stel je een schroefset ook weer anders in. Daar is het eigenlijk voor bedoeld.

Koop geen goedkope handel, roest weg en gaat vastzitten. Voor een goed schroefset ben je gewoon tussen de 1000 en 2000 euro ( afhankelijk van het soort auto) kwijt.

Dan nog wat een schroefset is gemaakt om inderdaad de hoogte van de auto zelf in te kunnen stellen.

Hiermee kan je dus variëren.

Echter gaan alle leveranciers van schroefsets uit van extreme verlaging. De schokdemper die erbij geleverd zit werkt dus het best bij een verlaging van 6 tot 8 cm.

Verlaag je de schroefset dus maar 1,5 tot 2 cm krijg je een kortere in en uitslag van de demper en reageert hij heel anders, dit komt omdat je de "moer"die op de demper zit omhoogdraait en daardoor druk je de eraangekoppelde veer in. Je veer wordt overdreven samengedrukt en daardoor gezegd keihard waardoor je demper een kortere slag maakt.

Dit komt je comfort en rijgedrag op de openbare weg echt niet tengoede

Laat je hierover goed informeren, een goed bedrijf die zowel ervaring heeft op de weg als op het circuit is Intrax.

Die lui weten echt waar ze over praten en kunnen je alle voor en tegens geven.

Toen ik nog een Golf had wilde ik ook een kleine verlaging, wilde dus ook een schroefset, de lui bij mij op het circuit zeiden niet doen en anders even naar Intrax gaan.

Na bij die jongens uitgelegd te hebben wat me bedoeling was ging ik naar huis met een setje normale Eibach veren ( 1,5cm, dat wordt na verloop van tijd door gewicht van de auto nml 2 tot 2,5) en een paar instelbare dempers van koni.

Ben blij dat ik het gedaan had, want een vriend van mij had een zelfde golf met een goed schroefset en die golf reed totaal niet lekker meer en reageerde totaal anders op alles ( plus dat alles door de stugheid ging losrammelen in die auto)

in ieder geval succes maar laat je heeeel goed en uitgebreid informeren door mensen die er echt dagelijks mee bezig zijn( zoals Intrax, of Biesheuvel autosport, maar die laatste is meer ralley) en niet die zogenaamde tuners van de hoek

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.