Ga naar inhoud

Nieuwe Velgen


Cocosnootje

Aanbevolen berichten

Je heb ook schroefsets waar je de in- en uitgaande slag van de demper kunt afstellen, los van de rij-hoogte.

Maar inderdaad, they don't come cheap.

Dat klopt, echter je veer blijft in elkaargedrukt als je hem maar 2 cm verlaagt, dus je in en uitgaandeslag blijft kort omdat de veer door indrukking heel stug is geworden en niet meer veel zal inveren.

Link naar reactie
  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Cocosnootje,

Let op bij een schroefset aanschaffen:

Schroefsets zijn ontwikkeld voor de autoracerij. Hierdoor kan je een auto zo laag mogelijk zetten en individueel aanpassen.

Op een circuit heb je bijvoorbeeld veel bochten naar rechts, de schroefset veren en demper stel je dan aan de rechterkant anders in dan de linkerkant. Dat geldt ook nog eens voor de voorkant en achterkant, met als reden de auto zo vlak mogelijk te kunnen houden in de bochten.

Op Zandvoort heb je andere bochten dan op Assen, dus dan stel je een schroefset ook weer anders in. Daar is het eigenlijk voor bedoeld.

Koop geen goedkope handel, roest weg en gaat vastzitten. Voor een goed schroefset ben je gewoon tussen de 1000 en 2000 euro ( afhankelijk van het soort auto) kwijt.

Dan nog wat een schroefset is gemaakt om inderdaad de hoogte van de auto zelf in te kunnen stellen.

Hiermee kan je dus variëren.

Echter gaan alle leveranciers van schroefsets uit van extreme verlaging. De schokdemper die erbij geleverd zit werkt dus het best bij een verlaging van 6 tot 8 cm.

Verlaag je de schroefset dus maar 1,5 tot 2 cm krijg je een kortere in en uitslag van de demper en reageert hij heel anders, dit komt omdat je de "moer"die op de demper zit omhoogdraait en daardoor druk je de eraangekoppelde veer in. Je veer wordt overdreven samengedrukt en daardoor gezegd keihard waardoor je demper een kortere slag maakt.

Dit komt je comfort en rijgedrag op de openbare weg echt niet tengoede

Laat je hierover goed informeren, een goed bedrijf die zowel ervaring heeft op de weg als op het circuit is Intrax.

Die lui weten echt waar ze over praten en kunnen je alle voor en tegens geven.

Toen ik nog een Golf had wilde ik ook een kleine verlaging, wilde dus ook een schroefset, de lui bij mij op het circuit zeiden niet doen en anders even naar Intrax gaan.

Na bij die jongens uitgelegd te hebben wat me bedoeling was ging ik naar huis met een setje normale Eibach veren ( 1,5cm, dat wordt na verloop van tijd door gewicht van de auto nml 2 tot 2,5) en een paar instelbare dempers van koni.

Ben blij dat ik het gedaan had, want een vriend van mij had een zelfde golf met een goed schroefset en die golf reed totaal niet lekker meer en reageerde totaal anders op alles ( plus dat alles door de stugheid ging losrammelen in die auto)

in ieder geval succes maar laat je heeeel goed en uitgebreid informeren door mensen die er echt dagelijks mee bezig zijn( zoals Intrax, of Biesheuvel autosport, maar die laatste is meer ralley) en niet die zogenaamde tuners van de hoek

Bedankt voor de uitgebreide info.

Ik ga dit zeker goed uitzoeken.

Wil geen spijt krijgen.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Of gewoon roodkapje een pb sturen..

hij legt je (mits zijn postvak niet vol is :schater: ) precies uit wat je wil weten

en heeft vaak ook nog wel het e.e.a. liggen.

succes in ieder geval.

Link naar reactie
Cocosnootje,

Let op bij een schroefset aanschaffen:

Schroefsets zijn ontwikkeld voor de autoracerij. Hierdoor kan je een auto zo laag mogelijk zetten en individueel aanpassen.

Op een circuit heb je bijvoorbeeld veel bochten naar rechts, de schroefset veren en demper stel je dan aan de rechterkant anders in dan de linkerkant. Dat geldt ook nog eens voor de voorkant en achterkant, met als reden de auto zo vlak mogelijk te kunnen houden in de bochten.

Op Zandvoort heb je andere bochten dan op Assen, dus dan stel je een schroefset ook weer anders in. Daar is het eigenlijk voor bedoeld.

Koop geen goedkope handel, roest weg en gaat vastzitten. Voor een goed schroefset ben je gewoon tussen de 1000 en 2000 euro ( afhankelijk van het soort auto) kwijt.

Dan nog wat een schroefset is gemaakt om inderdaad de hoogte van de auto zelf in te kunnen stellen.

Hiermee kan je dus variëren.

Echter gaan alle leveranciers van schroefsets uit van extreme verlaging. De schokdemper die erbij geleverd zit werkt dus het best bij een verlaging van 6 tot 8 cm.

Verlaag je de schroefset dus maar 1,5 tot 2 cm krijg je een kortere in en uitslag van de demper en reageert hij heel anders, dit komt omdat je de "moer"die op de demper zit omhoogdraait en daardoor druk je de eraangekoppelde veer in. Je veer wordt overdreven samengedrukt en daardoor gezegd keihard waardoor je demper een kortere slag maakt.

Dit komt je comfort en rijgedrag op de openbare weg echt niet tengoede

Laat je hierover goed informeren, een goed bedrijf die zowel ervaring heeft op de weg als op het circuit is Intrax.

Die lui weten echt waar ze over praten en kunnen je alle voor en tegens geven.

Toen ik nog een Golf had wilde ik ook een kleine verlaging, wilde dus ook een schroefset, de lui bij mij op het circuit zeiden niet doen en anders even naar Intrax gaan.

Na bij die jongens uitgelegd te hebben wat me bedoeling was ging ik naar huis met een setje normale Eibach veren ( 1,5cm, dat wordt na verloop van tijd door gewicht van de auto nml 2 tot 2,5) en een paar instelbare dempers van koni.

Ben blij dat ik het gedaan had, want een vriend van mij had een zelfde golf met een goed schroefset en die golf reed totaal niet lekker meer en reageerde totaal anders op alles ( plus dat alles door de stugheid ging losrammelen in die auto)

in ieder geval succes maar laat je heeeel goed en uitgebreid informeren door mensen die er echt dagelijks mee bezig zijn( zoals Intrax, of Biesheuvel autosport, maar die laatste is meer ralley) en niet die zogenaamde tuners van de hoek

Goede info maar toch een kleine correctie: ondertussen zijn er genoeg merken die schroefsets leveren voor de gewone straatauto's, hierbij zijn verlagingen van 6-8 cm helemaal niet mogelijk, is je auto niet meer rijdbaar. Kijk maar eens bij de onderstelkoningen van Schnitzer die gaan maar tot maximaal 4 cm verlaging en kan 2-3 cm verlaging ook al heel veel verbetering opleveren. Is in ieder geval altijd beter dan alleen verlagingsveren in kombinatie met je originele dempers. Die zijn hier echt niet voor gemaakt.

Als je alleen mooi wil zijn is dat geen probleem maar verwacht geen beter weggedrag. Daarvoor moet je al naar een kompleet onderstel al dan niet verstelbaar. Er zijn vaak ook verschillende versies te koop van comfortabel tot hard.

En dan idd van de A-merken waarbij het begint bij 1000 euro :thumbup:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Zag ik afgelopen zondag deze auto toch bij mij in de straat op de oprit staan. Met dezelfde velgen en het kenteken kwam ook nog overeen. Bij de man die vorig jaar nog mijn huis wilde kopen....het zal toch niet zo zijn dat :P .....Ha buurman <_<:schater:

Link naar reactie
Nee HR. Met dank aan Roodkapje ( Ruud ) !

Na montage hebben we precies 3 cm gemeten, maar het kan zijn dat de auto nog iets verder is ingezakt.

Ahhh H&R is sowiezo lager als Eibach.... heb jij die H&R's overgenomen die bij Ruud lagen ?

Link naar reactie
Nog andere plannen? of issie zo af?

Altijd leuk om te volgen namelijk..

De auto is zeker nog niet klaar. :blink:

Achter ga ik de zogenaamde quad conversion doen op de achterlichten.

Dan heb je symetrie met de vier heldere rondjes.

De zij blinkers worden vervangen voor heldere en ook de koplampen krijgen een heldere make over.

Het laatste wat ik dan nog doe is een mooi sierstuk op mijn einddemper laten lassen.

Van dit alles krijgen jullie uiteraard foto's te zien. <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.