Ga naar inhoud

Wie heeft er een mooie radio voor een Z3?


Teun

Aanbevolen berichten

Ow dus, ik heb er echt gewoon te weinig verstand van dat zoeken overal....digibeet

Dank weer duikie voor de opheldering

Zoals het er nu voor staat ga ik binnenkort een gebruikte Pioneer DEH-P65BT inbouwen, kost 35 eu 2e hands (http://www.pioneer.eu/nl/products/archive/DEH-P65BT/page.html)

Alleen even kijken waar d eusb ingang zich bevind, mocht ie achterin zitten moet ik dus een verlengkabeltje naar voren leggen.

De huidige radio (met navi) heeft schijnbaar een kapotte laser......

Link naar reactie

Precies al heb ik het denk ik verkeerd want ik zie nergens in de manual iets over usb, ik kan wellicht nog een tweede krijgen voor de liefhebber...35 euro

Uiteraard ga ik ze ophalen en kijk ik of het wat is...

Wie o wie heeft interesse, wie eerst komt eerst maalt, de rest baalt.. :lachen:

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Roy, Deze Pioneer heeft geen usb ingang maar wel 2 aux ingangen aan de achterkant om bijv. een mp3 speler op aan te sluiten. Je kunt ook gewoon via bluetooth vanaf je telefoon muziek afspelen. Ook handig, als je op je telefoon tomtom gebruikt om te navigeren, wordt je muziek gedempt bij een gesproken aanwijzing. Ik heb in onze mondeo een Pioneer DEH-P55BT zitten en dat werkt goed.

Tja blijkt dus geen 55BT te zijn maar ook een 65BT.

:muur: :blink:

aangepast door duikie
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik heb, in navolging van Dugrey, ook de JVC KD-X50BT gekocht. Erg blij mee! De bediening is even wennen. Zo verschrikkelijk veel instellingen. De kleur van het display komt erg dicht bij die van BMW. En prima geluid.

Op de foto lijkt er een enorm kleurverschil te bestaan tussen de klok en de display. In het echt is dat niet zo. Geen idee waarom het mij niet lukt om daar een goede foto van te maken.

m38g.jpg
aangepast door HAL2001
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Ik heb een BMW Blaupunkt Business cd43. Goed geluid en past heel mooi in het geheel qua model en displaykleur. Via Ebay goed aan te komen voor een redelijke prijs.

En op de cdwisselaar aansluiting aangesloten een Yatour iPod/iPhone en AUX IN interface voor BMW autoradio's (YTM05-BMW1)

Iphone bediening gebeurt dan via de radio. Alle bedrading zit er bij, makkelijk aan te sluiten en niet te duur.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 jaren later...

En ik ben weer op zoek naar een andere autoradio voor een nieuwe Z3. De JVC KD-X50BT kan ik helaas nergens meer vinden.

Wie weet een goed alternatief? Mijn voorwaarden:

 

-Amberkleurig display (Veel JVC's hebben nu alleen nog maar rood of blauw helaas)

-Bluetooth voor muziek en handsfree bellen

-USB aan de voorkant waarmee ik een telefoon kan opladen en muziek kan afspelen op een stick

-Design dat een beetje aansluit bij de tijdgeest van een Z3. Veelkleurige animaties op het scherm e.d. zijn niet aan mij besteed.

 

Dank alvast!

aangepast door HAL2001
Link naar reactie
10 uren geleden, HAL2001 zei:

En hoe is de kleur van het display. Alpine schrijft dat er amber op zit maar lijkt dat op BMW-amber?

Display zelf is niet amber, knoppen verder wel en net als BMW, zie ook link die ik opnam.

aangepast door 330dM
Link naar reactie

^^Op de Alpine-site staat deze foto van de cde-175r. Dat lijkt absoluut niet op de amber-kleur van BMW. Of is het in het echt anders? 

 

En in het algemeen valt het me op dat er heel veel radio's met losse frontjes en CD-spelers (wat is dat ook alweer?) zijn. Dat wil ik helemaal niet.

Link naar reactie

In mijn vorige auto had ik een Alpine cde-235bt, zie onderstaand plaatje.

 

lijkt op de foto heel wat maar was in het echt (qua kleur) niet half zo mooi. Aangezien de knoppen van zichzelf al blauw zijn neigt iedere kleur naar blauw. Weetniet hoe dat bij de 175 is maar bij mijn 235 was dat echt een tegenvaller... Ook qua geluidstinstellingen viel die tegen, al klonk die uit de doos prima. Maar ik kon er net niet de puntjes mee op de i zetten als je begrijpt wat ik bedoel...

 

CD-USB-receiver-Alpine-CDE-W235BT-with-B

Link naar reactie

Nee, de parrot interface is ingebouwd/geïntegreerd in de radio, in mijn vorige Z3 had ik ook een alpine met bluetooth telefoonverbinding en de kwaliteit van het geluid en microfoon was subliem en ook erg hard te zetten, wat wel een voordeel is als je open rijdt :sHa_biggrin:

Link naar reactie

Klopt, zit zo'n parrot systeem in de radio ingebouwd.bediening via de grote knoppen van de radio. Werkt prima, wel ff de microfoon op een goede plek monteren (ik had m in de Mx5 bij de binnenspiegel maar dat is niet ideaal met dak open). Tussen de tellers achter het stuur wordt vaak gedaan, weinig windruis daar. 

Link naar reactie

Ik denk dat het geen Alpine wordt. Als de kleur niet overeenkomt met BMW-amber dan vind ik dat zonde. Heb nu 1 clarion uitgezocht en 2 pioneers. Ik ga morgen eens kijken. De Clarion lijkt op papier de meest interessante. 

aangepast door HAL2001
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.