Ga naar inhoud

Upgrade Z3 2.8 --> Z3/Z4 3.0


///Maikel

Aanbevolen berichten

Ik zocht een ///M en toevallig zat er een Z3 omheen :kisstogether:

Het verschil van de 2.8 en de 3.0M54 is klein, de 3.0 is moderner maar het risico dat je een oliezuiper koopt is veel groter dan de 2.8.

Deze 3.0 M54 is van een nieuwe moderne lijn met hele dunne olie, dat had BMW toen nog niet echt in de greep vandaar het soms hoge olieverbruik.

De nieuwere N523.0 is wel een groot verschil tov van de oudere. Is echt de fijnere motor waarvan ik nog niet zo veel gehoord heb over olieverbruik. Maar ja die is er alleen in de Z4.

Link naar reactie
  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zocht een ///M en toevallig zat er een Z3 omheen :kisstogether:

Het verschil van de 2.8 en de 3.0M54 is klein, de 3.0 is moderner maar het risico dat je een oliezuiper koopt is veel groter dan de 2.8.

Deze 3.0 M54 is van een nieuwe moderne lijn met hele dunne olie, dat had BMW toen nog niet echt in de greep vandaar het soms hoge olieverbruik.

De nieuwere N523.0 is wel een groot verschil tov van de oudere. Is echt de fijnere motor waarvan ik nog niet zo veel gehoord heb over olieverbruik. Maar ja die is er alleen in de Z4.

Zeer fijne info Pierre. De 3.0 N52 uit de Z4, is deze reeds geleverd vanaf de 2003 modellen of doel je dan op de 3.0si modellen die sinds 2006-2007 op de markt zijn?

Link naar reactie
Zeer fijne info Pierre. De 3.0 N52 uit de Z4, is deze reeds geleverd vanaf de 2003 modellen of doel je dan op de 3.0si modellen die sinds 2006-2007 op de markt zijn?

Nee helaas niet, is er in de SI, volgens de ETK vanaf eind 2004. Weet niet zeker wanneer de eerste op de weg kwamen.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Drie jaar heb ik met heel veel plezier gereden in een Z3 2.8 (De tweede beste/leukste auto die ik ooit heb gehad) Sinds een jaar of twee rij ik nu een Z4 3.0. (De beste auto/leukste auto die ikj ooit heb gehad).

Mijn mening: ik vind de Z4 op zo'n beetje alle fronten beter. Merkbaar krachtigere motor, betere wegligging, meer ruimte binnenin, meer bagageruimte (sja, maar wel handig als je op vakantie gaat; het scheelt toch weer een weekendtas). En aangezien het een modernere auto is zijn er exemplaren te vinden (zoals die van mij) met ingebouwde navigatie, professional stereo (beter dan elke stereo die ik ooit in een Z3 heb gehoord), cruise controle, geregelde airco (ipv aan-uit model), parkeersensoren (erg handig en heeft me zeker twee keer behoed voor parkeerschade omdat ik niet goed keek. regensensor (niet nodig maar wel handig). Automatische aan/uit lampen, wederom niet nodig, maar ook weer handig. etc. etc.

Twee jaar geleden heb ik de overstap gemaakt, en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Ik zeg dus: DOEN die Z4 3.0 :-)

Link naar reactie

:thumbup:

Mijn mening: ik vind de Z4 op zo'n beetje alle fronten beter. Merkbaar krachtigere motor, betere wegligging, meer ruimte binnenin, meer bagageruimte (sja, maar wel handig als je op vakantie gaat; het scheelt toch weer een weekendtas). En aangezien het een modernere auto is zijn er exemplaren te vinden (zoals die van mij) met ingebouwde navigatie, professional stereo (beter dan elke stereo die ik ooit in een Z3 heb gehoord), cruise controle, geregelde airco (ipv aan-uit model), parkeersensoren (erg handig en heeft me zeker twee keer behoed voor parkeerschade omdat ik niet goed keek. regensensor (niet nodig maar wel handig). Automatische aan/uit lampen, wederom niet nodig, maar ook weer handig. etc. etc.

Twee jaar geleden heb ik de overstap gemaakt, en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Ik zeg dus: DOEN die Z4 3.0 :-)

2X :newblush::unsure:

Kleine negatieve (preventieve) toevoeging :

Niet teveel aan het motorgedeelte kloten (tunen of föhn toepassen), dan slijt de heerlijk (toch al krachtige) 3.0 motor nauwelijks.

Bij gebruik van 19" velgen en voorbanden (vanaf 235 en afhankelijk van ET waarde) wil het vaak voorkomen, dat de kunststof binnenkasten worden "opgevreten" <_<

De pijpjes en slangen van de hardtopwaterafvoer vrij van drap en vuil houden, anders krijg je lekkages en verzuipt je electromotor van de autom. softtop. :muur:

Achterveren bij de schokdempers in de peiling houden, wil wel eens één van doorscheuren. :rant:

Als je de ZZZZ (algemeen) wegbrengt voor een OHB of APK, check dan de beide voorschermen (vlakke bovenkant) op flauwe deuken, veroorzaakt door een (knullig) uitgevoerde schokbreker test. De dader ligt op het kerkhof :oops:

Link naar reactie

Hoi,

ik heb zelf een Z4 2.5is, is genoeg vind ik, vooral als je open rijdt, maar is inderdaad niet de snelste zullen we maar zeggen. Diesels van tegenwoordig kunnen gewoon meekomen helaas <_<

Z3 is meer fun om in te rijden heb ik begrepen, heb zelf allen een Z3 1.9 gereden en geen 6 cilinder, maar ik vond het geen slechtere auto dan de Z4, is gewoon anders.

Wat wel misschien leuk zou zijn, als je je niet vast wil zetten op een BMW, zou een Boxter S, of een S2000 zijn ;)

Maar ja proberen zou ik zeggen.....

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om hier maar even op terug te komen.

De volgende zal 90% zeker een Z4 worden, in 3.0-versie. Echter, wel de Si met 265pk die gelanceerd is vanaf 2005 als ik me niet vergis. Deze motor ligt trouwens ook in de QP.

Denk dat die wel lekker zal rijden :console:

Hoe dan ook, het moet een automaat zijn.

Nu stilaan ons Ztje beginnen verkopen... :fiew:

Iemand interesse? :thumbup::mellow:

Link naar reactie
Denk dat die wel lekker zal rijden :console:

Rijdt zeker super Maikel! :ok:

Heb in Blechdach uitvoering deze 3.0si gereden. Erg :wub:

IMG_4070.JPGIMG_4062.JPGIMG_4067.JPG

De oom van de vriend van mijn zus ( :mellow::thumbup: ) is op zoek naar een Z3 2.8 roadster, PM me eens je vraagprijs en de preciese tenaamstellingsdatum (Voor de NL :fiew: BPM)

Link naar reactie
Rijdt zeker super Maikel! :mellow:

Heb in Blechdach uitvoering deze 3.0si gereden. Erg :thumbup:

Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik de Z3 altijd mooier heb gevonden dan de Z4.

Maar, hoe meer ik er nu op let/naar kijk/naar zoek, hoe meer ik toch ook voor de lijnen van de ZZZZ begin te vallen.

En de Z4 zal ongetwijfeld een stuk strakker rijden en simpelweg 'moderner' aanvoelen.

De bedoeling is dat hij de daily ride van Anneke zal worden en mijn funcar tijdens het weekend en de zomer. Voor alle andere doeleinden doet mijn firmawagen het goed genoeg :console:

Link naar reactie
Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik de Z3 altijd mooier heb gevonden dan de Z4.

Maar, hoe meer ik er nu op let/naar kijk/naar zoek, hoe meer ik toch ook voor de lijnen van de ZZZZ begin te vallen.

Soms moet je dingen ruim zien: het één sluit het ander niet uit...
Link naar reactie
  • Administrator
Sportstuur en M-sportstoelen zijn (m.i.) absolute must-haves.

Maar ook beide vrij makkelijk nachrustbar, al moet je daar zo'n tweedehands snel zo'n EUR 1500 samen voor rekenen (EUR 250,- stuur en snel EUR 1250,- stoelen). Met dat in gedachten kun je de waarde van die opties vrij makkelijk meenemen in je onderhandelingen! :thumbup:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ik begrijp dat je toch meer kijkt naar de Z4.. ;)

zou de z3 :m: ook nog eens goed bekijken.. dat blijft gewoon sex op wielen. :thumbup:

Natuurlijk wel oudere techniek etc.. maar ik zou het wel weten.. :thumbup:

Link naar reactie
Ik begrijp dat je toch meer kijkt naar de Z4.. ;)

zou de z3 B) ook nog eens goed bekijken.. dat blijft gewoon sex op wielen. :thumbup:

Natuurlijk wel oudere techniek etc.. maar ik zou het wel weten.. :thumbup:

Inderdaad. De Z3M is pure porno, absoluut. Maar mijn meisje zal met deze wagen elke dag naar haar werk moeten. Dan wil ik een auto die minder hardcore is, met voldoende comfort.

me too. Z 3 ;) C O U P E S54

Coupe... :m:

Link naar reactie
Maar mijn meisje zal met deze wagen elke dag naar haar werk moeten.

ik zeg: 2 liter 4 pitter. :thumbup:

Daarmee komt ze ook op haar werk gok ik... :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.