Ga naar inhoud

Reacties van anderen op je auto...


trapStaart

Aanbevolen berichten

Poosje geleden kletste ik wat met een paar collega's en mijn oude auto kwam ter sprake (Z3). Om kort te gaan; dat viel slecht.

Meteen werd ik vreemd aangekeken, zo van "BMW getver patser", en kreeg ik domme vragen als "hoe heb jij zoveel geld?". Let wel het gaat hier om een auto die al 7 jaar niet meer gemaakt wordt, en ook toen ik hem had zeker niet nieuw meer was. De motorisering kwam niet ter sprake (had een 2.8).

Helaas is dit niet de eerste keer dat ik merkte dat mensen behoorlijk negatief kunnen reageren op mijn auto-voorkeur. Volgens mij komt het simpelweg doordat BMW hier (dankzij BPM?) als zakkenwasser/patser/iets-te-compenseren auto wordt gezien.

Als iemand 5 wereldreizen maakt krijg je dat soort vragen toch ook niet? Maar een auto is dan de 'verkeerde' besteding, kennelijk.

Maar goed, ik vertel dus nu maar niemand meer over mijn auto (behalve echte vrienden enz). Op de vraag wat ik nu dan wel niet reed heb ik maar gezegd dat ik geen auto had. Tja. Ik kon het natuurlijk gewoon wel zeggen (MZ4), maar met collega's heb je dan direct het probleem dat die je kunnen gaan tegenwerken uit antipathie ofzo.

Wel een beetje zuur, merkte dat ik me zelfs zat af te vragen wat er zou gebeuren als iemand me toevallig zag rondrijden ofzo. Zo geniet je er ook niet van.

Mijn vraag is dus: hebben jullie dat soort ervaringen ook wel eens? Hoe ga je er mee om?

Disclaimer: Nee, dit is geen verhaaltje om te bevestigen hoe speciaal mijn auto wel niet is en hoe "vervelend" dat iedereen zo jaloers is enzo. Ik weet best dat mijn kar niets voorstelt, het is geen Porsche of Ferrari en ja hij kost minder dan menige middenklasse Renault etc.

Link naar reactie

de eerste reactie van mijn collega waar ik al bijna 20 jaar mee werk

was "wat ga je zo,n auto kopen?? daar heb je toch helemaal niets aan"

ik heb m een beetje beschermd geparkeerd staan op t werk ,omdat 1 van onze klanten er alweer een klein deukje in wist te goochelen met zn deur

daarop was de reactie "als ik een auto zou hebben waarmee ik nog op zou moeten letten dat er geen deukje in kwam dan was ik mooi in de aap gelogeerd"

de man rijd zelf in een fiat marea station van 12 jaar met 250dkm+op de klok en heeft nog nooit een auto jonger dan 10jr+gehad

en dan denk ik "ach de arme man heeft nooit iets moois gehad in zn leven "sneu hoor

Link naar reactie

Allereerst is het erg jammer als je niet jezelf kunt zijn en misschien moet je je afvragen wat je belangrijker vindt: je eigen plezier of de mening van anderen... Zolang je niemand kwaad doet, moet je gewoon lekker jezelf zijn. Als een ander dat afkeurt, is dat zijn probleem en niet het jouwe. Toch?

Afijn, zelf ook wel een bizarre ervaring gehad. Sollicitatiegesprek. Verliep al niet echt soepel (terwijl ik toch echt best een vlotte babbel heb toch? :schater:) maar goed de klik was er niet echt. Dat kan. Gedurende het gesprek heeft 1 van de 2 mensen al besloten dat ze niet met me verder wil, dat kan natuurlijk ook. Maar ze vraagt nog wel naar mijn hobby's dus ik vertel over mijn vrijwilligerswerk en dat we ook veel plezier beleven aan de cabrio waar we regelmatig mee op pad gaan. Welke is dat, nou een bmw z3. De reactie van madam 1 tegen madam 2, alsof ik er niet meer bij zat: 'Ja ik zie die mensen wel eens staan in de file naast een vrachtauto, nou dan heb je veel geld betaald voor zo'n cabrio en dan zit je in de uitlaatgassen, haha!' Dus ik zeg nog heel droog 'ach het dak kan ook dicht hoor'. Madam 1 kijkt me even aan en herhaalt vervolgens nog eens haar statement tegen madam 2. Waarop ik vervolgens mijn statement toch ook maar herhaal. Nog steeds geen contact....

Maar goed, ik vond dit op zijn minst een erg merkwaardige manier van reageren tegen (of beter gezegd: over) een sollicitant. Voor mij ook maar weer een bevestiging dat het nooit wat was geworden.

En als het wel wat was geworden, dan had ik niet minder van mijn hobby genoten overigens! Je laat je toch niet het plezier van het rijden in de auto die jij mooi vindt vergallen / beperken!? Althans, ergens begrijp ik het wel hoor, dat je negatieve reacties wilt vermijden, maar ik vind het erg jammer voor jou dat je je daaraan aanpast... Dus: hoe ga je ermee om? Niets van aantrekken, schouders ophalen, ieder zijn ding. Voor de een is de auto een vervoermiddel, voor de ander een hobby of een ding met emotionele waarde. Nou en... dat geldt voor alles in iemand's leven, het is maar net wat je belangrijk vindt en waar je blij van wordt, je auto, je baan, je huis, je kinderen, je postzegels, je oma in het bejaardentehuis of het 8 uur journaal. Gun ieder zijn pleziertje en trek je niets aan van degene die jou dat niet gunt.

Dus hup, op tafel leggen die Z4 sleutelhanger! :kisstogether:

  • Like 1
Link naar reactie

Bwah, dat valt allemaal wel mee voor mij ...

Het bureaublad van mijn laptop (van het werk) siert een mooie foto van m'n QP tijdens onze recente Eifeltrip.

Krijg er meestal leuke reakties op, in de stijl van : wat is dat voor een auto ? Verkoop je dat ook ?

Vaak ook een ijsbreker bij nieuwe klanten.

Nu moet ik wel zeggen dat ik hoofdzakelijk in een mannenwereld zit, ik verkoop namelijk gereedschap aan de industrie.

Verder weten mijn vrienden en buren wel van mijn BMW "liefde" en de meesten vonden het maar normaal dat ik er "eindelijk" eentje kocht...Dus echt negatieve reakties krijg ik niet (tenzij op de technische autokeuring)

En tot slot : mijn schoonvader zei me, toen hij de QP voor het eerst zag : een 6 cylinder, met 2.8 L ! Wat moet dat wel niet verbruiken ?

Mijn antwoord : niks, hij staat nu al drie weken in onze garage :kisstogether:

Link naar reactie

He,

Gewoon SCHIJT aan hebben! :kisstogether:

Ik heb me nog nooit geconformeerd aan wat "anderen" zeggen/denken !

Maar zeg zelf wel altijd wat ik denk!

Gelukkig vindt niet iedereen een z3 (coupe) mooi of verantwoord!

Dan maar een "patser" of zo..................

Lekker boeiend, doe toch wat ik leuk vind!

Greetz Maarten <_<:wave:

Link naar reactie
Dus hup, op tafel leggen die Z4 sleutelhanger! :kisstogether:

Nou, die sleutelhanger is nogal lelijk eigenlijk. <_<

Collega's hebben al kunnen wennen toen ik m'n vorige auto kocht (een SLK). Dat leverde toen eigenlijk vooral positieve reacties op. Als er al sprake was van jaloezie, was dat ook op een positieve manier. Dus niet dat ze het mij misgunden, maar eerder het gevoel dat ze zelf ook wel zo'n auto hadden willen hebben als er geen kinderen, te trekken caravan of andere praktische bezwaren zouden zijn. Reacties in de trant van 'niet praktisch, wel gaaf' en 'in jouw situatie had ik het ook gedaan'.

De Z4 vinden ze nog gaver dan de SLK. Ze vinden het soms een beetje raar als je in november nog met open dak rijdt, en eentje vroeg een beetje plagerig of ik wel zeker wist dat het geen schadeauto was. Er wordt wel eens gegrapt over patserbakken, BMW-rijders en wat dies meer zij, maar hetis nooit kwaad bedoeld. Een collega werd zelfs door een andere terechtgewezen toen die een keer een geringschattende opmerking over m'n auto maakte. Dus volgens mij vinden ze het wel een stoere bak.

Link naar reactie
Poosje geleden kletste ik wat met een paar collega's en mijn oude auto kwam ter sprake (Z3). Om kort te gaan; dat viel slecht.

Meteen werd ik vreemd aangekeken, zo van "BMW getver patser", en kreeg ik domme vragen als "hoe heb jij zoveel geld?". Let wel het gaat hier om een auto die al 7 jaar niet meer gemaakt wordt, en ook toen ik hem had zeker niet nieuw meer was. De motorisering kwam niet ter sprake (had een 2.8).

Helaas is dit niet de eerste keer dat ik merkte dat mensen behoorlijk negatief kunnen reageren op mijn auto-voorkeur. Volgens mij komt het simpelweg doordat BMW hier (dankzij BPM?) als zakkenwasser/patser/iets-te-compenseren auto wordt gezien.

Als iemand 5 wereldreizen maakt krijg je dat soort vragen toch ook niet? Maar een auto is dan de 'verkeerde' besteding, kennelijk.

Maar goed, ik vertel dus nu maar niemand meer over mijn auto (behalve echte vrienden enz). Op de vraag wat ik nu dan wel niet reed heb ik maar gezegd dat ik geen auto had. Tja. Ik kon het natuurlijk gewoon wel zeggen (MZ4), maar met collega's heb je dan direct het probleem dat die je kunnen gaan tegenwerken uit antipathie ofzo.

Wel een beetje zuur, merkte dat ik me zelfs zat af te vragen wat er zou gebeuren als iemand me toevallig zag rondrijden ofzo. Zo geniet je er ook niet van.

Mijn vraag is dus: hebben jullie dat soort ervaringen ook wel eens? Hoe ga je er mee om?

Disclaimer: Nee, dit is geen verhaaltje om te bevestigen hoe speciaal mijn auto wel niet is en hoe "vervelend" dat iedereen zo jaloers is enzo. Ik weet best dat mijn kar niets voorstelt, het is geen Porsche of Ferrari en ja hij kost minder dan menige middenklasse Renault etc.

Niets van aan trekken wat iedereen weleens meemaakt dat op 80 km wegen iemand zo nodig moet bumperkleven tot 50 cm afstand van jou beauty daar wordt je niet gelukkiger van.

Echter hufters heb je overal op weg als ook in de omgeving, dus misschien is het afgunst geef het maar een naam ik weet het niet.

Link naar reactie
Horen jullie ook wel 's, als je zegt: Ik rijd een BMW Z3... 'Oooh, een Gay-3!' :kisstogether:

Nee ik ook niet. Heeft te maken met je uitstraling. Waarschijnlijk ben je er een of zie je er in ieder geval zo uit. :schater:

Verder, ik krijg alleen maar positieve reacties. Ook op straat zoals opmerkingen over de wielen of de auto als geheel en vaak een duim omhoog op de snelweg. t.a.v. de Z4M vind ik dat logisch maar ook over mijn witte 530 krijg ik vaak complimenten. Komt wellicht omdat ik er niet patserig mee omga <_<

Link naar reactie

Het is wel grappig dat als je een willekeurig merk koopt van rond de tien duizend euro geen hond iets zegt, Maar koop je een ztje in de zelfde prijsklasse dan ben je vaak een patser.

Zal wel jalouzie zijn ,en verder nix van aantrekken en lekker in de zon gaan rijden. :kisstogether:

Link naar reactie

Ik vind het heerlijk om even lekker te patsen.

Mooi weer, kappie open, dikke sigaar in de snavel, keihard vrouw havekamp op en PATS, lekker patsen.

Beetje de neus omhoog en naar de chickies kijken.

Zo'n kar geeft je toch weer het gevoel 18 te zijn.

Het leukste is meerdere rondjes te rijden.

Alleen gaat dat niet overal even goed.

Nu ik een ouwe zak geworden ben heb ik eindelijk de beste straat gevonden om lekker te patsen.

Het Zandpad in Utrecht.

Maar goed, hoe je het wendt of keert; als je anders bent dan anderen dan wordt er over je gesproken.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Het eerste wat ik zou vragen aan zo'n mongool is wat hij zelf rijdt.. vaak ben je dan al uitgekletst.. :kisstogether:

Heb in het begin wel vaak gehoord, dat m'n z3 een vrouwen auto was.. tot er op een gegeven moment 19inch onder zat

en heb het daarna nooit meer gehoord.

PS.

Ik zou me wel serieus afvragen als ik zulke collega's zou hebben,.. wat ik er nog doe..

want vaak zijn ze dan niet alleen zo nihilistisch in hun auto keuze..

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Gedurende het gesprek heeft 1 van de 2 mensen al besloten dat ze niet met me verder wil, dat kan natuurlijk ook. Maar ze vraagt nog wel naar mijn hobby's dus ik vertel over mijn vrijwilligerswerk en dat we ook veel plezier beleven aan de cabrio waar we regelmatig mee op pad gaan. Welke is dat, nou een bmw z3. De reactie van madam 1 tegen madam 2, alsof ik er niet meer bij zat: 'Ja ik zie die mensen wel eens staan in de file naast een vrachtauto, nou dan heb je veel geld betaald voor zo'n cabrio en dan zit je in de uitlaatgassen, haha!' Dus ik zeg nog heel droog 'ach het dak kan ook dicht hoor'. Madam 1 kijkt me even aan en herhaalt vervolgens nog eens haar statement tegen madam 2. Waarop ik vervolgens mijn statement toch ook maar herhaal. Nog steeds geen contact....

Meeste domme wat ik ooit gehoord zou hebben,.. met dat soort lui zou ik niet eens willen werken.. beetje semi geinig lopen doen..

Link naar reactie

Eigenlijk alleen maar positieve reacties gehad, op de incidentele plagerijen na natuurlijk.

[plagerij, wel leuk]

Ik stond laatst met een platte band aan de kant van de weg. Nadat ik het reserveschijfje onder de auto vandaan had getoverd, kwam ik tot de conclusie dat het door mij beoogde plaatsje in de kofferbak niet toereikend was voor mijn originele velg. Na het hoongelach van twee toevallig aanwezige vrienden te hebben aangehoord, moest persoon 1 bekennen dat het in zijn auto (MR2) ook niet ging passen. Maat 2 schaterde rustig verder na deze opmerking, maar ik mocht mijn velg wel bij hem in de auto kwijt. Terwijl hij het aluminium in zijn kofferbak aan het prakken was, kon hij het niet laten om te zeggen: "ach, het is ook wel logisch dat het niet past in jullie auto's. Die zijn natuurlijk ontworpen om alleen een schaar en een föhn mee te nemen :schater:"...

Link naar reactie

Ze kunnen beter over je lullen dan over je zeiken! lekker belangrijk af en toe een donut/burnout maken parkeren op 2 vakken tegelijk rechts inhalen 2x120 rijden

flink toeteren als er weer eens een bumperklever voor je zit.Gewoon blijven lachen je rijdt nou eenmaal in een bmw(tje) gedraag je dan ook zo stelletje tuig :schater::schater::schater:

Ps een roadster is en blijft natuurlijk een trutmobiel logisch dat je daar commentaar op krijgt :kisstogether:

loud mouth modus uit...

Link naar reactie
Ze kunnen beter over je lullen dan over je zeiken! lekker belangrijk af en toe een donut/burnout maken parkeren op 2 vakken tegelijk rechts inhalen 2x120 rijden

flink toeteren als er weer eens een bumperklever voor je zit.Gewoon blijven lachen je rijdt nou eenmaal in een bmw(tje) gedraag je dan ook zo stelletje tuig :schater::schater::schater:

Ps een roadster is en blijft natuurlijk een trutmobiel logisch dat je daar commentaar op krijgt :kisstogether:

loud mouth modus uit...

Wat!!! Trutmobiel! Je rijdt naturlijk zelf in een hondehok :schater:

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb het met de ZZZZ nog niet mogen meemaken, maar tot twee jaar geleden had ik ook een 520 uit 1994. Zag er nog heel netjes uit, maar gekocht voor zegge en schrijve EUR 2.000 (toen ook reele waarde).

Op een gegeven moment had ik een "voorrangsakkefietje" met de 520. Er was een wegversmalling waarbij de twee rijbanen mijn kant op werden samengevoegd tot een enkele rijbaan, waarbij ik niet op de "verdwijnende" baan stond. Half naast mij stond - op de verdwijnende baan - een busje met glaszetters. Die wrongen hun busje er tussen op zo'n moment dat het al niet meer kon, waarbij ik alleen door knetterhard remmen een aanrijding kon voorkomen. Ik toeterde toen, vooral om duidelijk te maken dat ik er ook nog was. Daarop hebben ze zichzelf oor mij laten inhalen, zijn tot mijn werk achter mij aangereden, hebben mij op de parkeerplaats klem gezet en - nu komt het relevante deel voor dit topic - onder de woorden "Je denkt zeker dat je heel wat bent omdat je in een BMW rijdt" o.a. een kopstoot gegeven.

Even daargelaten dat er vast iemand is die gaat zeggen dat je over voorangsakkefietjes altijd op minimaal twee manieren kunt denken - hoezo, zou ik denken dat ik heel wat ben omdat ik mij een auto van 2 mille kan veroorloven en hoezo kun je kennelijk jaloers zijn op een bejaarde 5-serie? Ik moet er niet aandenken dat ik zulke amateurpsychoten nog een keer in de ZZZZ tref ...

Link naar reactie

Nou, ik heb de Z3 nog niet zo lang (2,5 maand) maar tot nu toe alleen maar positieve reacties. Mensen die een praatje komen maken als je erbij staat, vage kennissen die me hebben zien rijden (wat heb jij een mooie auto).

Het maakt mij niet zoveel uit wat anderen ervan vinden, ik vind de auto leuk, dat is het belangrijkste.

Link naar reactie

Meestal leuke reacties. Maar sommige begrijpen niet dat je zo begaan bent met dat 'vervoermiddel'.

Ach zo heeft ieder zijn eigenaardigheden. En ik kan heel veel verklaren met de term Midlife-crisis.

Waarop men zegt:"Heb jij daar last van dan?"

En al wijzende naar de Z3 kan ik lachend antwoorden:"Gelukkig wel".

Link naar reactie

Er zijn inderdaad mensen die een Z3 een "exoot" vinden en je dan ook nogal extravagant vinden dat je er een hebt. Dat het een 11 jaar oude auto is doet er dan even niet toe schijnbaar.

Gek genoeg hebben een aantal mensen me verwonderd gevraagd waarom het "geen cabrio" is, want dat hadden ze dan nog wel begrepen. Om een cabrio/roadster als tweede/derde auto te hebben is dan schijnbaar okay. Maar om een coupe te hebben is dan opeens "gek", want er passen maar twee mensen in en die kofferbakruimte biedt de Ibiza van de secretaresse ook. :huh:

BMW rijden is nu eenmaal anders dan Dacia of VW rijden. De auto is meer dan transport, dat is voor jezelf zo, maar ook anderen zien dat natuurlijk. Daarbij maakt het volgens mij niet eens zo heel veel uit of je er nu een van een ton rijdt, of een instapper van 30K. Zelfs op mijn "instap" 1 serie diesel heb ik commentaar gekregen. Terwijl je voor een VW golf met dezelfde 140 pk diesel en de uitrusting die er op zit hetzelfde kwijt bent.

Afgunstig reageren is trouwens meer een Nederlandse karaktertrek. Toen ik een project bij Philips deed was mijn manager een amerikaan. Tijdens een bezoek aan Eindhoven zag hij de wallpaper op mijn PC, deze foto:

Z3%20hairpin%20Eifel%20all.jpg

"whoa, lots of beemers, that's great!!" Hij was een liefhebber van Europese auto's, had Porsches en BMWs gereden en reed op dat moment in een 3 serie, of course with a "straight six". Hij vond de Z3 coupe geweldig, one of a kind design en vroeg of ik hem die week een keer mee naar kantoor zou nemen, want hij had er nog nooit een in het echt gezien. Zo kan het natuurlijk ook :surprise:

Link naar reactie

tja bovenstaande reacties van iedereen zijn allemaal herkenbaar (ook de positive)

we hebben ook een paar jonge jongens (17 a 18)op de werf en die vinden het schitterend helemaal als ze een stukje zelf mogen rijden.

de zuurpruim voreg ook nog of ik een midlifestuip kreeg ,mn reactie was neeuh wat dan?,ik heb nu gewoon de poen om zoiets te kopen ,ik had het wel eerder willen doen .

alle klanten vinden het een schitterend karretje,er was er zelfs een die zei dat als ie geld genoeg had (een van de oudere broers van een familie met een flinke bouwonderneming)had ie er ook een gekocht!

ik heb zelf sinds een jaar of wat een beetje de instelling van "in je laatste jas zitten geen zakken"dus als ik iets wil en het kan dan doe ik t gewoon ,en kak aan wat een ander ervan vind!

het zijn idd meestal lui die zelfs niks hebben doen of kunnen ,die erover zeiken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.