Ga naar inhoud

wat past nog zonder aanpassingen op een z


sandere39

Aanbevolen berichten

Orgineel zou et 47 zijn, die zijn et 35 en komen dus 12mm verder naar buiten.

Bedoelt die man met adapterplaten, spoorverbreders of dat je een andere steek passend maakt?

Want met spoorverbreders komen ze nog verder naar buiten,

het kan natuurlijk zijn dat 10j velgen nog verder naar buiten moeten.

Grtz Ron.

Link naar reactie
Orgineel zou et 47 zijn, die zijn et 35 en komen dus 12mm verder naar buiten.

Bedoelt die man met adapterplaten, spoorverbreders of dat je een andere steek passend maakt?

Want met spoorverbreders komen ze nog verder naar buiten,

het kan natuurlijk zijn dat 10j velgen nog verder naar buiten moeten.

Grtz Ron.

je pcies dat dacht ik ook al

ik hoopte dat iemand er ervaring mee had.

ik heb natuurlijk dat m onderstel en dan is de auto toch weer net even lager als een standaard z.

ik vind de breyetons best wel kek eigenlijk

maar de performace set hangt ook nog in mn gedachten of bbs ch black (aaaarrrggg ik weet t nog niet)

Link naar reactie

bij bbs in de aplicatie lijst vind ik

ch black 18" vooraan et 35x8,5j ,achteraan 18"et 40x10j ,ik denk dan met 235 x 40x18 om 265x35x18 .

wie weet of dit zonder problemen onder een z4 met :wave: onderstel past?

ik wil op zeker geen aanlopen hoe dan ook.

chrblack.jpg

Link naar reactie

Ja zwart lijkt idd wel kleiner. Maar niet alleen dat. Per soort wiel verschilt het ook heel erg hoe groot het "lijkt". Een spaak die helemaal tot op de velgrand loopt oogt groter dan een spaak die eerder op het velgbed stopt. Als je dan van die schroefjes velgen heb zoals ik lijkt het helemaal klein. (vind ik persoonlijk niet erg, maar goed)

Over dat passen. Kan eigenlijk wel afraden om iig je voorwielen te ver naar buiten te steken. Het stuur wordt er erg onrustig van. De e46 en Z4 hebben zoals al gezegd standaard ET47. Mijn ervaring is dat rond de 34-35 met een 8J velg het te ver naar buiten komt aan de voorkant en het stuurcomfort sterk afneemt. Heb nu ET40 met een 7.5J en dat is stukken beter. En naar mijn idee nog best mooi gevuld. Heb er al eens een topic(je) aan besteedt, al gezien wellicht.

Als ik jou zo inschat ga je wel gelukkig worden van een 8J of 8,5J ET40 18" of 19"

ET35 bij 8J kan wel, maar niet meer met een 8,5 denk ik. ET35 met 8J komt n.l. al net iets uit de kast (een mm of 3) Of je moet dat juist mooi vinden natuurlijk.

Ach gewoon proberen :wave:

Link naar reactie
Dat is een denkfoutje Sander. Van een bredere band wordt een auto beslist niet minder zoekerig. Sterker nog...

En geloof me, ik heb het n.l. wel geprobeerd...

en dat is dan weer een begrijp foutje van jouw (of uitleg foutje van mij )

uiteraard word het zoeken met bredere banden alleen maar erger,dat is meestal zo ,en misschien nog belangrijker is de et waarde.

ik bedoel te zeggen dat wanneer de et waarde omlaag gaat de velg en band in zn geheel iets naar buiten komt op de as .

daardoor word de sporing iets breder en komt er meer kracht op de as ,en dat betekent meer last van spoorzoeken.(kracht maal arm)

neem je daarentegen een lagere et waarde MET een bredere velg, dan is de kracht op de as maar minimaal groter omdat ook aan de binnenkant van de velg er een ,een beetje band bijkomt.

alleen is het dan de vraag past alles zonder problemen!

wat denk je van deze calculator? http://www.wheelsmaster.com/rt_specs.jsp

Link naar reactie
  • Administrator
daarom is vragen bij anderen misschien de oplossing! dus mooi dat forums bestaan!

tja bij bbs geven ze de et 35 bij 8,5j als passend (er zit nu idd et 47 voor onder)en of ie dr wat zoekeriger van word??

In het kader van vragen bij anderen: deze man heeft - al vrij lang - opnieuw gepolijste Breyton Race Magic in 19" met voor 8.5J/ET 35 te koop:

Breyton Magic Racing voor weinig met potentie voor minder

Los van dat je hier misschien een nog veel interessantere deal van zou kunnen maken omdat ze al zo lang te koop staan (al zijn ze natuurlijk heel anders dan de Black BBS CH die jij eigenlijk zoekt) , zal deze man zeker bereid zijn je vragen te beantwoorden om zo zijn verkoopkansen te vergroten. Hem 's een keertje pb-en oder "pn-en" auf Deutsch over hoe deze velgen in de wielkasten passen?

Link naar reactie
en dat is dan weer een begrijp foutje van jouw (of uitleg foutje van mij )

uiteraard word het zoeken met bredere banden alleen maar erger,dat is meestal zo ,en misschien nog belangrijker is de et waarde.

ik bedoel te zeggen dat wanneer de et waarde omlaag gaat de velg en band in zn geheel iets naar buiten komt op de as .

daardoor word de sporing iets breder en komt er meer kracht op de as ,en dat betekent meer last van spoorzoeken.(kracht maal arm)

neem je daarentegen een lagere et waarde MET een bredere velg, dan is de kracht op de as maar minimaal groter omdat ook aan de binnenkant van de velg er een ,een beetje band bijkomt.

alleen is het dan de vraag past alles zonder problemen!

wat denk je van deze calculator? http://www.wheelsmaster.com/rt_specs.jsp

Nee, ik begrijp je niet verkeerd. Een bredere band is opzichzelf al spoorzoekerigergegegegevoeliger ( :rolleyes: hoe zeg je dat?) Dat weet jij toch oook wel? Puur omdat de band een breder loopvlak heeft en een spoor een geul is heb je een vlak gedeelte dat z'n weg probeert te vinden in een holle vorm... ga maar na. Heeft op zich niet met de spoorbreedte te maken. Die spoorbreedte verbreden zorgt voornamelijk dat het stuur heftiger reageert op die oneffenheden omdat... nou ja, wat je zelf al zegt

Maar goed maakt niet uit. Die wheelmaster heb ik ook veel gebruikt trouwens.

Link naar reactie
Als je replica's neemt zeg ik... :thumbup:

Photo0617.jpg

ja mus ik weet wat ik gezegd heb (liever oem gebruiken)maar ja soms moet je je mening bijstellen he!

ik denk dat originele csl,s niet willen passen ik ben er nog niet uit!

edit: de csl,s zijn in 19"bij et 44 8,5j voor en et 27 9,5jachter in original

en ik denk met een kleinder naafgat dan voor de z

enne ze kosten €450 per stuk! nieuw

tja dan zou je al 4 x een voorvelg moeten kopen en dan achter gewoon de bredere banden monteren zou ook moeten kunnen als het naafgat maar gaat kloppen!

nah nog meer nadenken!

Link naar reactie
kost zo rond de 900 dollar verzend weet ik nog niet maar de eindprijs zou wel eens rond de €1000 kunnen komen (invoeren geen idee)

shipping in de US is al $99. :thumbup: Dan zal international wel richting $200 gaan ben ik bang.

Daarbij zijn de prijzen op een US website ex-BTW. Als je ze daar koopt, check dan voordat je überhaupt wat gaat betalen of ze VAT (BTW) in rekening brengen. In sommige staten in de US hoeft op leveringen buiten de eigen staat geen VAT berekend te worden, sommige toko's "vergeten" dat gemakshalve bij leveringen buiten de US.

Zijn die wielen niet in Europa te krijgen, ze zijn wel erg :lol2:

Link naar reactie
ja mus ik weet wat ik gezegd heb (liever oem gebruiken)maar ja soms moet je je mening bijstellen he!

ik denk dat originele csl,s niet willen passen ik ben er nog niet uit!

edit: de csl,s zijn in 19"bij et 44 8,5j voor en et 27 9,5jachter in original

en ik denk met een kleinder naafgat dan voor de z

enne ze kosten €450 per stuk! nieuw

tja dan zou je al 4 x een voorvelg moeten kopen en dan achter gewoon de bredere banden monteren zou ook moeten kunnen als het naafgat maar gaat kloppen!

nah nog meer nadenken!

Naafgat van de CSL is hetzelfde, met die ET waarde achter kon je wel eens gelijk hebben, wordt ook bevestigd door het Duitse forum dan moet je achter wat laten trekken aan je spatborden.

Ik ben het met Mus eens, Fake blijft Fake. Maar dat moet iedereen zelf weten. Feit is wel dat de CSL wielen niet voor niks zo duur zijn, ze zijn relatief licht en dat scheelt enorm in je stuurgevoel, je weet maar nooit hoe zwaar die neppers zijn en welke kwaliteit je krijgt. Neem dan liever een ander wiel van een bekend merk zoals de BBS CH. :thumbup:

Verder weet ik niet hoeveel waarde je aan je PKaatjes hecht, 19 inch kost naast comfort toch altijd wat vermogen, zeker aan trekkracht in de hoogste versnelling als ie zwaar moet werken.

Maar ja wie mooi wil zijn zal een beetje pijn moeten lijden. Het blijft een compromis.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.