Ga naar inhoud

Ombouwen navigatie van Duits naar Nederlands


Cocosnootje

Aanbevolen berichten

Ik heb diverse dealers gebeld aangaande het ombouwen van mijn navigatie proffesional van Duits naar Nederlands.

Allemaal gaven zij aan dat het mogelijk was echter niet zonder risico's.

Zij gaven aan dat diverse componenten defect konden raken en het aardig in de papieren kon lopen.

Sowieso rekenden zij voor ombouw een bedrag van 220 euro exclusief de btw.

Zij gaven namelijk aan hier enkele uren mee bezig te zijn, daar de update erg omvangrijk is.

Na deze informatie had ik eigenlijk de hoop al opgegeven.

Mijn Z4 sprak nou eenmaal duits en had verouderde software. snik snik.

Tot dat ik op dit forum las over Thommy.nl.

Ik besloot Ronald van THommy.nl te bellen en te vragen of de informatie die ik van diverse BMW dealers had gekregen correct was.

Hij gaf direct aan dat dit onzin was en hij garandeerde mij geen enkel risico te lopen.

Mijn Z4 is uit maart 2003, maar zelfs dat maakte niets uit.

Enigzins sceptisch ben ik naar Lisse afgereisd om eindelijk verlost te worden van die duitse dame in mijn auto.

En geloof het of niet, binnen 20 minuten was alles geregeld. Mijn Navi sprak Nederlands en was ook nog eens geupdate zodat ik van Birdview gebruik kon maken. Alles zag er ineens ook een stuk mooier uit!!!

Ongelooflijk dat diverse BMW dealers zeggen dat het een enorm tijdrovend en risicovol proces is terwijl Thommy.nl het binnen 20 minuten geklaard heeft. Schande!!

Ik kan in ieder geval iedereen die twijfelt Thommy.nl aanraden! Ronald is erg deskundig en kan lezen en schrijven met de navigatiecomputers van de BMW's.

Super tevreden en met een smile van oor tot oor ben ik weer naar huis getuft.

Groet,

Ben

Z4 3.0i full options

Link naar reactie
  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Er zijn dus meerdere wegen die naar Rome leiden :P

Maar alle gevallen zul je onderweg naar Rome die Duitse stem horen... :rolleyes:

Link naar reactie
Als je op marktplaats kijkt zie je diverse die het probleem kunnen oplossen. Ik ben destijds naar Zwolle geweest. Heb 25 euri betaald voor het omzetten, updaten en birdvieuw. Er zijn dus meerdere wegen die naar Rome leiden :rolleyes:

Mij is nooit verteld door de dealer dat het niet zou lukken en dat er schade aan mij 1 serie zou komen maar voor 200 excl btw klinkt het duits me goed genoeg. maar weet iemand een adres in de buurt van Eindhoven?? Lisse is een stukje rijden vandaar.

Link naar reactie

Thommy.nl heeft me goed geholpen bij het coderen van de sleutel van de Z4. Die Ronald is wel een goeie kerel.

Helaas liep het minder bij het aanmelden van het alarm, interieursensor en hellingshoeksensor, bleven een probleem. Wel betalen, niet oplossen, terwijl het achteraf wel degelijk een configuratieissue en geen hardware was. Dit is opgelost door R&M in Leiderdorp, bleek een submenu over het alarm te bestaan, om daarin de settings voor deze twee modules in te stellen (bart/tja maakte hier eerder in een ander topic al een opmerking over).

Link naar reactie
Thommy.nl heeft me goed geholpen bij het coderen van de sleutel van de Z4. Die Ronald is wel een goeie kerel.

Helaas liep het minder bij het aanmelden van het alarm, interieursensor en hellingshoeksensor, bleven een probleem. Wel betalen, niet oplossen, terwijl het achteraf wel degelijk een configuratieissue en geen hardware was. Dit is opgelost door R&M in Leiderdorp, bleek een submenu over het alarm te bestaan, om daarin de settings voor deze twee modules in te stellen (bart/tja maakte hier eerder in een ander topic al een opmerking over).

Hmm, dat valt me een beetje van 'm tegen. Zoals gezecht heeft ie alles zichzelf aangeleerd dus kan het best dat dat nog iets te nieuw voor 'm was. Jammer wel om dan toch "ff te vangen" Moet binnekort nog ff langs zal wel eens kijken hoe het gaat dan.

Link naar reactie
Ik begrijp het even niet - bij te talen opties op setup, kun je niet gewoon een andere taal selecteren? Ik heb Frans / Duits en Engels daar staan (UK car).

Klopt, maar mijn zzzz komt uit Duitsland. En daar hebben ze Nederlands niet als optie in het menu. Die van Cocosnootje heeft dat waarschijnlijk ook niet.

Ik ben zelf al een beetje gewend aan dat Engels, "..keep to the right, ahead..." :thumbup:

Link naar reactie

Wees nou maar blij dat BMWNL het uberhaupt beschikbaar heeft gesteld, want bij AUDI zeggen ze gewoon doodleuk: "neuh, dat gaan we niet doen. Weet u niet dat audi aan zijn interne medewerkers 2 keer zoveel autos verkoopt als aan die malle Nederlanders, daar kunnen we niet aan beginnen." Dus eindig je meestal met een Vlaamse dame.

Link naar reactie
Dus eindig je meestal met een Vlaamse dame.

Vlaamse dames zijn okay :) Hoor ik (als Limbo) veel liever dan zo'n uber-Hollandse "kindeRen vooR kindeRen" muts. :thumbup:

Link naar reactie
De nederlandse BMW muts is anders best aan te horen. heb het ook laten omzetten. Engels hoor ik al de hele dag op m'n werk :thumbup:

Ik moet inderdaad zeggen dat de Nederlandse BMW dame een zeer prettige stem heeft!

Ik ben in ieder geval super blij dat ik hem heb kunnen omzetten.

Engels went inderdaad best snel, maar vind Nederlands voor navigatie toch prettiger.

Afteral i'm Dutch right?

Link naar reactie

Ik heb die software zelf geupdate. Kwestie van software op cd branden, erin doen en even wachten tot het ingeladen is. Birdview moest je daarna via een apart menu aanzetten. Al met al in een half uurtje klaar :)

Alleen heb ik geen Nederlands (heb ook een Duitse Z4), maar dat hoeft van mij ook niet, vind engels prima.

Link naar reactie

Dat updaten schijnt wel een beetje tricky te zijn. Als de update fout gaat kan je je navigatie op zeep helpen. Er wordt ook aangeraden om de motor te laten lopen om verzekerd te zijn van stroom.

Heb het lekker laten doen voor 50 euro (incl NL versie en 2008 kaart)

Wel e46 trouwens maar dat maakt niet uit

Link naar reactie

Lees dit met volle aandacht!! met in het achterhoofd dat mijn Dealer v laarhoven in Eindhoven 200 euro vraagt ??? Daar schrok ik al van. krijg ik een mail terug van Thommy.nl kost het daar ook minimaal 200 euro excl btw???????? Ben geen gekke Yet!! lees hier dat mensen de taal omgezet hebben voor 50 euro. Sorry moet ook gewoon werken voor mijn geld dus ben er zuinig op !! weet hier iemand raad en daad??? wil alleen naar NL taal de rest is onder garantie gedaan. Update dan.

Gr Hans

Link naar reactie

Dat Thommy doet geloof ik een bestaande taal overschrijven door de Nederlandse taal. Ik neem aan dat de dealer het wel helemaal netjes doet, dus de echte Nederlandse software erin zetten. Resultaat is hetzelfde natuurlijk. Dat het dan 200 euro moet kosten is belachelijk, ze zullen nooit langer dan een half uur ermee bezig zijn lijkt mij. Volgens mij hebben die Nederlandse BMW dealers schijt aan import auto's. Toen ik vroeg hoe dat met Europlus garantie zat deden ze alsof het hun volledig onbekend was. Ach als ze niet met belachelijke inruilprijzen kwamen op m'n 330i had ik best een NLse Z4 gekocht hoor. Maar als er 8k verschil zit tussen hun grapjes inruilbod en de prijs die ik er particulier voor kreeg(binnen een week) kunnen ze in de stront zakken in hun marmeren glazen paleizen die nu stuk voor stuk failliet gaan :thumbup:

Link naar reactie
Dat Thommy doet geloof ik een bestaande taal overschrijven door de Nederlandse taal. Ik neem aan dat de dealer het wel helemaal netjes doet, dus de echte Nederlandse software erin zetten. Resultaat is hetzelfde natuurlijk. Dat het dan 200 euro moet kosten is belachelijk, ze zullen nooit langer dan een half uur ermee bezig zijn lijkt mij. Volgens mij hebben die Nederlandse BMW dealers schijt aan import auto's. Toen ik vroeg hoe dat met Europlus garantie zat deden ze alsof het hun volledig onbekend was. Ach als ze niet met belachelijke inruilprijzen kwamen op m'n 330i had ik best een NLse Z4 gekocht hoor. Maar als er 8k verschil zit tussen hun grapjes inruilbod en de prijs die ik er particulier voor kreeg(binnen een week) kunnen ze in de stront zakken in hun marmeren glazen paleizen die nu stuk voor stuk failliet gaan :thumbup:

Dit is een gewoon en in Nederland nieuw geleverde auto en zelfs door hun en nog steeds bij hun in onderhoud!! ???? de updates vallen vaak onder garantie alleen de taal niet??? maar de prijs verwcht ik van BMW met hun uur tarief!?? Schrok er gewoon van Thommy.nl???? Wil het niet gratis maar blijf 200 euro ook teveel vinden voor een half uur. Verklaring van BMW!! inklokken , opdracht maken, auto halen door monteur en formulieren invullen voor garantie! Met hun tarief van 95 excl btw snap ik het wel en een half uur aan de Kast hangen! Maar nu snap ik het niet meer?? lees hier 50 euro voor inlezen en nw dvd voor 2008??? daar wil ik ook heen!! wil wel betalen maar niet meer dan bij de Dealer!!

mvg

Hans

Link naar reactie

En niet uit de lucht gegrepen!!

-----Oorspronkelijk bericht-----

Van: Ronald van der Klaauw - Thommy.nl [mailto:------@thommy.nl]

Verzonden: vrijdag 27 maart 2009 9:23

Aan: 'hans'

Onderwerp: RE: navigatie

Beste Hans,

Dat kan mbv een maatregelplan, zo'n maatregelplan kost bij ons € 200,- ex. BTW

Met vriendelijke groet,

Ronald

P.s.

Heeft U al in onze shop gekeken? www.thommy.nl/shop

DIT IS WEL EEN BEETJE DUUR HE GR HANS .

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Idd een beetje duur van Thommy.nl

Ik wist wel dat hij niet de goedkoopste was idd maar dit valt mij ook tegen.

Kijk uit met die update die je zelfd doet. Nogmaals, als het mislukt kan je je navi om zeep helpen. Ik heb e.v. wel een tel nr van iemand die het bij mij voor 50 euro deed. (incl kopie nieuwste navi DVD) Die jongen doet niks anders op e46forum.nl

Zit inhet zuiden van het land.

Link naar reactie

Heb de software eens laten updaten (en dus ook de mappen en birdview) bij een adres in Huizen, ook hij had de mogelijkheid om alles op NL te zetten (maar dat had de garage al gedaan bij aankoop, service van de zaak -_-)...was maar een paar tientjes kwijt + nieuwe DVD. Zoeken dus op marktplaats naar een mannetje in Huizen :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.