Ga naar inhoud

Ombouwen navigatie van Duits naar Nederlands


Cocosnootje

Aanbevolen berichten

Idd een beetje duur van Thommy.nl

Ik wist wel dat hij niet de goedkoopste was idd maar dit valt mij ook tegen.

Kijk uit met die update die je zelfd doet. Nogmaals, als het mislukt kan je je navi om zeep helpen. Ik heb e.v. wel een tel nr van iemand die het bij mij voor 50 euro deed. (incl kopie nieuwste navi DVD) Die jongen doet niks anders op e46forum.nl

Zit inhet zuiden van het land.

zou graag dat nummer willen hebben!! Heb wel in de 1 serie de niet uitgebreiden navigatie??? dus met pijltjes! dat zou ook een probleem zijn?

Link naar reactie
  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb de software eens laten updaten (en dus ook de mappen en birdview) bij een adres in Huizen, ook hij had de mogelijkheid om alles op NL te zetten (maar dat had de garage al gedaan bij aankoop, service van de zaak :sick:)...was maar een paar tientjes kwijt + nieuwe DVD. Zoeken dus op marktplaats naar een mannetje in Huizen :thumbup:

Bij deze Edwin uit Huizen heb ik mijn MK4 dvd gekocht, aardige vent en verstand van zaken, heb net DVD 2009 bij hem besteld.

Groet,

Andre

Link naar reactie
  • 11 maanden later...
En niet uit de lucht gegrepen!!

-----Oorspronkelijk bericht-----

Van: Ronald van der Klaauw - Thommy.nl [mailto:------@thommy.nl]

Verzonden: vrijdag 27 maart 2009 9:23

Aan: 'hans'

Onderwerp: RE: navigatie

Beste Hans,

Dat kan mbv een maatregelplan, zo'n maatregelplan kost bij ons € 200,- ex. BTW

Met vriendelijke groet,

Ronald

P.s.

Heeft U al in onze shop gekeken? www.thommy.nl/shop

DIT IS WEL EEN BEETJE DUUR HE GR HANS .

Even ter verduidelijking, voor alle non idrive systemen is het updaten een kwestie van de auto naar NL zetten en nieuwe software laden, voor de Idrive systemen kan dit alleen maar door de auto aan de computer te hangen en een volledige software update uit te voeren, hierna kunnen pas (met de computer) wijzigingen doorgevoerd worden.

Zo'n idrive update en omzetten naar NL neemt minimaal zo'n 4 tot 8 uur in beslag, vandaar het hogere tarief.

Ik snap niet waarom iemand met een 1 serie discussiëert op een Z forum, hele andere auto!

groetjes Ronald

Thommy.nl

Link naar reactie

Inhoudelijk reageren, ook na een klein jaar is niets vreemds aan, lijkt me. :notworthy:

Helemaal als iemand kennelijk appels met peren vergelijkt.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

ok dan nu maar een nagekomen bericht na meer dan een jaar.

ik heb kortgeleden ZELF mn navi nederlands geleerd :thumbup:

kan ik dus ook voor een ander doen!

ik ben op dit moment ook bezig om custom dvd,s te fabrieken met daarop flitspalen die wel up to date zijn ,en evt andere poi,s

(rubbertjeshandel ligt stil vandaar :schater: )

Link naar reactie

Heb je dat met navcoder en een ibus interface gedaan of met een bmw DIS/OPS systeem?

ik moet eigenlijk mijn systeem ook nog ombouwen, maar ik zet gesproken aanwijzingen eigenlijk altijd uit.

Is er ook een mogelijkheid om standaard de gesproken aanwijzingen uit te laten? (nu doe ik dat dus bij elke route handmatig)

Ik kan natuurlijk een dvdtje samenstellen zonder spraakfiles (wellicht werkt dat), maar dat is ook weer zowat (en permanent natuurlijk).

Link naar reactie
Heb je dat met navcoder en een ibus interface gedaan of met een bmw DIS/OPS systeem?

met inpa!

ik moet eigenlijk mijn systeem ook nog ombouwen, maar ik zet gesproken aanwijzingen eigenlijk altijd uit.

Is er ook een mogelijkheid om standaard de gesproken aanwijzingen uit te laten? (nu doe ik dat dus bij elke route handmatig)

niet dat ik weet

Ik kan natuurlijk een dvdtje samenstellen zonder spraakfiles (wellicht werkt dat), maar dat is ook weer zowat (en permanent natuurlijk).

de spraakfiles staan volgens mij niet op de navi dvd,maar worden met de firmware mee of met inpa geprogrammeerd.

Link naar reactie
de spraakfiles staan volgens mij niet op de navi dvd,maar worden met de firmware mee of met inpa geprogrammeerd.

Ik zie idd in de firmware iso spraakfiles staan die (waar het op lijkt) op 1 of andere manier een aparte rom IC voor spraaksamenstelling (OKI MSM6585) aansturen. Daar ga ik niet aan klooien :thumbup:

Werkt INPA met zo'n ediabas interface een beetje gebruiksvriendelijk en is het een beetje uitgebreid?

(kan je bijv. ook je interieurradar van je alarm aan en uitzetten en dat soort spul?)

Eigenlijk wil ik helemaal geen navistem. Als ik in de z4 rondtoer, luister ik òf naar een goed stuk muziek, of naar het gebrul van de motor. Als ik constant een vrouw in m'n oren had willen horen babbelen die de hele tijd uitlegt wat de beste route is, was ik niet vrijgezel geweest :blink:

Link naar reactie
Ik zie idd in de firmware iso spraakfiles staan die (waar het op lijkt) op 1 of andere manier een aparte rom IC voor spraaksamenstelling (OKI MSM6585) aansturen. Daar ga ik niet aan klooien :rolleyes:

Werkt INPA met zo'n ediabas interface een beetje gebruiksvriendelijk en is het een beetje uitgebreid?

(kan je bijv. ook je interieurradar van je alarm aan en uitzetten en dat soort spul?)

Eigenlijk wil ik helemaal geen navistem. Als ik in de z4 rondtoer, luister ik òf naar een goed stuk muziek, of naar het gebrul van de motor. Als ik constant een vrouw in m'n oren had willen horen babbelen die de hele tijd uitlegt wat de beste route is, was ik niet vrijgezel geweest :newblush:

jah die inpa zooi is zowat alles omvattend (de dealer gebruikt t ook)

je moet alleen zelf uitdokteren hoe alles werkt er is nauwelijks een handleiding bij

ik heb wel een email adresje voor je van een gast die het je allemaal leveren kan.

en die weet er veel van ook topgoser!

ik heb nu wel de flitspalen van flitspaal.nl erop gezet en ik ga verder nog eens kijken wat ik nog meer kan klooien.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.