Ga naar inhoud

Subwoofer HK vervangen


leufje

Aanbevolen berichten

Ok, ik had het even mis.

Aan de bestuurderskant in de kofferbak zit de versterker voor de Subwoofer. BMW part nr: 65126902838 (is wel zoals afgebeeld op de foto die jij hebt bijgevoegd)

Aan de bijrijderskant zit de HK Hifi Amp en die heeft BMW part nr: 65126902840 (is niet gelijk aan de HIFI amp foto die jij hebt bijgevoegd. Ook deze heeft slechts 1 stekkerblok die erin gaat...)

Link naar reactie
  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Aan de bestuurderskant in de kofferbak zit de versterker voor de Subwoofer. BMW part nr: 65126902838 (is wel zoals afgebeeld op de foto die jij hebt bijgevoegd)
So far so good...
Aan de bijrijderskant zit de HK Hifi Amp en die heeft BMW part nr: 65126902840 (is niet gelijk aan de HIFI amp foto die jij hebt bijgevoegd. Ook deze heeft slechts 1 stekkerblok die erin gaat...)
Merkwaardig.

Hoe dan ook: zit hier die zwart/witte draad?

Link naar reactie

:P:huh::wave: ;) :groupwave: :groupwave:

Vanmiddag even in de kofferbak van mijn :m: gevlogen... Er zit inderdaad maar 1 stekker aan de HK Hifi amp. Daar zat natuurlijk ook de zwart-witte draad in. Onmogelijk om te verwijderen, omdat de halve stekkerkop wordt afgedekt door de vorm van de stekker. Maar gelukkig leek het alsof de zwart-witte draad toch wat langer was , dus even op een cm of 10 van de stekker een klein lusje gemaakt en het draad doorgeknipt en geisoleerd.

Terug in de :m: gestapt... gestart... gaan rijden... GEEN GEBROM MEER!!! (nog wel de ellendige geluidskwaliteit van de HK set, maar goed, ik kan weer radio luisteren!!!)

Alle dank, credits, lof, eer gaat in deze natuurlijk naar BART! Fantastisch hoe je het probleem stukje bij beetje hebt afgebakend. Niets dan dank. Als ik je ooit tegenkom op een meeting ofzo, dan gooi ik nog wel een krat bier of een fles champagne in je kofferbak (al naar gelang je voorkeur!)

Nog wel even een afrondende vraag. Waar ligt dit nou aan? Ik bedoel, het is nu provisorisch opgelost, maar het moet natuurlijk gewoon werken. Wat kan dit nou veroorzaken?

Link naar reactie

:P:huh:

Te veel eer:er is nog niet echt iets opgelost. De vraag blijft inderdaad wat er nu stuk is; daar heb ik ook nog geen antwoord op!

En: komt er nu wel gewoon een goede bas uit de subwoofer?

Wat je in de tussentijd wel nog eens kunt proberen is of de GAL werkt op de autoradio, dat wil zeggen: of het geluid harder wordt als je harder rijdt:

gal3.jpg

Link naar reactie

Ik heb er vanmiddag in gereden.. het was toch mooi weer.. en ik moet zeggen dat het geluid eigenlijk ook best wel mee valt. Ben natuurlijk ook niets gewend in die auto, en dan ook letterlijk: niets!

De bas is niet dat je zegt fantastisch, maar eerlijk gezegd boeit me dat nu even niets.

Wel ben ik idd benieuwd wat er nu mee aan de hand is. De GAL doet het idd niet meer, maar dat had ik ook niet echt meer verwacht.

Link naar reactie
Wel ben ik idd benieuwd wat er nu mee aan de hand is.

Er komt wel geluid uit de subwoofer hoop ik???

De GAL doet het idd niet meer, maar dat had ik ook niet echt meer verwacht.

Maar ikke wel! Wel geprobeerd bij 45 miles/hr hoop ik?

In neem aan dat je de GAL-instelling zelf op de radio wel kunt wijzigen, maar dat je geen verschil hoort?

Dan moet je ook nog maar eens controleren of het GAL signaal wel op de autoradio zelf is aangesloten. Connector X18126, de 17 pens connector achter op de radio, pennetje nummer 10: daar moet diezelfde zwart/witte draad zitten!

:P Denk eraan dat als je de stekker van de radio lostrekt je de anti-diefstal code nodig hebt om hem weer aan de praat te krijgen...

Link naar reactie
Er komt wel geluid uit de subwoofer hoop ik???

Maar ikke wel! Wel geprobeerd bij 45 miles/hr hoop ik?

In neem aan dat je de GAL-instelling zelf op de radio wel kunt wijzigen, maar dat je geen verschil hoort?

Dan moet je ook nog maar eens controleren of het GAL signaal wel op de autoradio zelf is aangesloten. Connector X18126, de 17 pens connector achter op de radio, pennetje nummer 10: daar moet diezelfde zwart/witte draad zitten!

:thumbup: Denk eraan dat als je de stekker van de radio lostrekt je de anti-diefstal code nodig hebt om hem weer aan de praat te krijgen...

Ja, er komt wel geluid uit de sub (niet megaveel, maar voldoende)

Klopt, wel wijzigen, maar zelfs vol open volgens mij geen verschil... test het straks nog een keer... Heeft het altijd wel gedaan, dus ga ervan uit dat ik stekker 10 niet hoef te controleren..

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.