Ga naar inhoud

meer power?


z4individual

Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Intussen van welgeteld één firma een antwoord ontvangen: chargertech (nederland)

Dit is wat ze me vertellen:

(...) op maat kunnen maken net zoals wij al voor diverse andere modellen ook hebben gedaan. Uit het standaard motorblok kunnen wij tot zo'n 210-220pk halen, meer vermogen is ook mogelijk echter zullen er daarvoor aanpassingen aan het motorblok gemaakt moeten worden waarbij de kosten gelijk ook fors oplopen. (...)

Link naar reactie

Zoals hierboven al vermeld werd : afblijven en beter op zoek gaan naar een 3.0i.

Ik lees regelmatig op diverse fora dat achteraf bekeken een charger of compressor dan toch zo geen goede investering was.

En vermits je nu met een 2.0i rijdt, heb je nog mogelijkheden om te upgraden binnen de "gewone" Z's.

Trouwens, eens je de sound van een 6 cylinder in je oren hebt, wil je niks anders meer :kewl:

Link naar reactie
En al wat meer vermogen gevonden :thumbup:

Als je 500 euro over hebt voor 15pk en 8nm

Dan kijk hier maar

dat ga je echt merken.....een maal in je beurs :schater:

ja die mannen van ziptuning ken ik... Ze zeggen 't zelf: niet echt de moeite, voor slechts 15 pk (een verschil dat je niet zal merken)

verder al veel nuttige info gekregen van chargertech.nl ! Het lijkt allemaal nog vrij simpel. Echter, het is - zo goed als - een vereiste dat je iemand bij de keuring kent, die ervoor zorgt dat je wagen er door geraakt, met die supercharger er op...

En zo iemand ken ik natuurlijk niet (België)

Laurenz

Link naar reactie
Bedenk ook dat de prijs van die blaasdingen al gauw het verschil tussen die 2.0 en een grotere motor benadert of zelfs overtreft.

En je dan nog een hoop moet aanpassen.

Maar met een turbo op een goede 2 liter kom je denk rond de 210pk aangezien de motor niet geoptimaliseerd is voor een turbo.

Wat dat betreft deed Volvo het met hun B5234T3 blok het best netjes.

2.3 Liter met een Mitshubishi 16T turbo naar (standaard 240pk) 295 / 310pk.

Let ook op dat je je turbo dan moet laten nakoelen, groot nadeel aan een turbo rijden zonder turbotimer, de N/A Z4 kun je zo uitzetten na een stukje "flink" rijden, maar als je dat doet bij een turbo (die dan nog velen tienduizenden zoniet honderduizend rpm draait) valt de koeling opeens weg en kan hij beschadigen.

Wel een leuk project! Ben benieuwd hoe een Z4 met turbo rijdt, denk dat een N/A met een meer stabiele opkomst van vermogen wel wat veiliger is. De 255 brede banden willen op nat met een 3 liter al vrij makkelijk uitbreken op lage toeren, als je dan opeens nog een boost van de Turbo erbij krijgt ... ik weet het niet :birthday:

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
nope denk t niet, wat maakt iets van 15 pk nou uit ?? daar gaat dus niemand even 500 euries voor aftikken. kan je beter door sparen voor een kompresor van g power ( alleen de 2,5 en 3,0 toch ?)

Een hoop ... en hoezo kom jij op 500 euro? :thumbup:

Auto heeft ook meer koppel trouwens, merk je heel goed in z'n 2/3

En met een S/C moet je sowieso chippen, zo is mij verteld.

Link naar reactie

Maar waarom dan toch de compressor of turbo? Het is al wel vaker genoemd maar als je vermogenswinst wilt hebben kun je veel beter een 2.5 of 3.0 kopen. Dat is in verhouding veel goedkoper dan ombouwen (een beetje compressorkit kost al duizenden euro's), je gaat meteen een flinke stap omhoog in vermogen en het is veel betrouwbaarder.

Als je nou een M reed en meer vermogen wou ok, maar jouw upgrade staat toch gewoon bij een autohandelaar klaar?

En het opvoeren van een skyline is natuurlijk niet te vergelijken met een BMW. Auto's die af fabriek al een turbo hebben zijn veel makkelijker op te voeren, bij atmosferische blokken heb je veel minder vermogenswinst of je moet vanalles gaan vervangen.

Link naar reactie
En al wat meer vermogen gevonden :punk:

Als je 500 euro over hebt voor 15pk en 8nm

Dan kijk hier maar

dat ga je echt merken.....een maal in je beurs :schater:

Heb ik gedaan. Je merkte er niets van. De begrenzer zou er ook af gaan.

Die was er dus niet af.

Mocht ik terug komen, zou men het er af programmeren.

Terug gegaan. Nu zou het goed zijn.

Neen dus.

Ze gingen het onderzoeken en ik zou gebeld worden.

Sindsdien wordt er niet meer gereageerd op mijn communicatie.

Fijn bedrijf dus.

Kost 500,- maar dan heb je ook niks :schater:

Link naar reactie

Z3MRunner,

Waar ben je heen gegaan dan? Een beetje goede 'Chipper' haalt dat soort dingen niet uit..

Je hebt namelijk 2 verschillende Chippers, nummero uno, is de chipper die zegt je chip te chippen, maar zet stiekem gewoon een doodnormale 'getunede' mapping erop, die ze op een 'vage' manier hebben bemachtigt, en je hebt chippers die de mapping zelf tunen en aanpassen.

Hebben ze je Zzz nog op de dyno gehad?

Link naar reactie
Z3MRunner,

Waar ben je heen gegaan dan? Een beetje goede 'Chipper' haalt dat soort dingen niet uit..

Je hebt namelijk 2 verschillende Chippers, nummero uno, is de chipper die zegt je chip te chippen, maar zet stiekem gewoon een doodnormale 'getunede' mapping erop, die ze op een 'vage' manier hebben bemachtigt, en je hebt chippers die de mapping zelf tunen en aanpassen.

Hebben ze je Zzz nog op de dyno gehad?

Uiteraard heb ik het over de Chipper waar Ruud met de link naar verwijst: ZipTuning. Profileert zich als de NR.1. Mappen ook zelf.

Zegt dus geen ene klap.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
...

Persoonlijk denk ik .... Groot spaarvarken,.... koop een M .... Kleiner spaarvarken,... koop een compressor want dat peuter je al snel 300 plus paardje's uit je 3.0 met een hoop extra koppel....

Of een 3.5si :thumbup:

Link naar reactie
En als je echt "hard" wil gaan, neem je een 599 GTOKoenigsegg CCR :thumbup:

Erg grappig als de 599 bestuurder zegt dat de koenigsegg z'n vermogen niet goed kwijt kan blabla, en de cameraman zegt...oef... die koenigsegg gaat er wel snel van door zeg..

Link naar reactie

ja, maar de gto gaat dat verschil absoluut niet goedmaken. Zo groot is het verschil tussen de gto en gtb niet (de gto is 0,3sec sneller naar de 100 en heeft 50pk meer; vergelijk dat met de CCR (meer ca 150pk meer oid. dan de gto)).

Maar goed, er zijn natuurlijk nog sneller sprintende auto's dan de CCR; maar het filmpje op youtube sprak boekdelen vond ik (vooral het commentaar van de bijrijder was vermakelijk)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.