Ga naar inhoud

meer power?


z4individual

Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Weet iemand wat ik aan mijn z4 2.O moet vervangen voor wat meer power? thx

Ik vraag me af wat voor antwoord je verwacht. De open deuren liggen op de loer, helaas.

Inruilen voor 2.2, 2.5, 3.0 of :sleepy: , vermoed ik.

Link naar reactie
Mag dat in Belgie?

Volgens het boekje natuurlijk niet, aangezien je taxen/inschrijvingsgeld/verzekering deels gebaseerd zijn op het vermogen van je wagen. Met een compressor erop trek je het vermogen omhoog en betaal je dus in feite te weinig belastingsgeld en verzekering voor de wagen waarmee je rondrijdt.

Irl echter denk ik niet dat zoiets op de keuring opgemerkt wordt... Tenzij je al een echte kenner voor je hebt staan. Maar die kans is vrij klein, al zou je in een keuringcenter wel het tegengestelde verwachten... :newblush:

Link naar reactie
Volgens het boekje natuurlijk niet, aangezien je taxen/inschrijvingsgeld/verzekering deels gebaseerd zijn op het vermogen van je wagen. Met een compressor erop trek je het vermogen omhoog en betaal je dus in feite te weinig belastingsgeld en verzekering voor de wagen waarmee je rondrijdt.

Irl echter denk ik niet dat zoiets op de keuring opgemerkt wordt... Tenzij je al een echte kenner voor je hebt staan. Maar die kans is vrij klein, al zou je in een keuringcenter wel het tegengestelde verwachten... :newblush:

Juist, bovendien vrees ik dat een expert na een ongeval, wel wat van auto's kent, en jouw verzekering op de hoogte brengt. En...., als een verzekeringsmaatschappij zich aan een uitbetaling kan onttrekken???

Misschien toch beter eerst even daar informeren, eventueel naamloos, zo in de zin van:"ik weet een auto staan in Duitsland...., wat als?"

Met een attest van de constructeur (keep on dreaming) zou het al helemaal geen probleem zijn. In Duitsland kan zoiets makkelijker, maar mogelijks moet je dan ook remmen en ophanging aanpassen....

Link naar reactie
Juist, bovendien vrees ik dat een expert na een ongeval, wel wat van auto's kent, en jouw verzekering op de hoogte brengt.

Tegen de tijd dat die expert komt kijken naar mijn wagen is die compressor er alweer af hoor :newblush:

Link naar reactie

Het is wel zo dat ik door de jaren merk, dat men bij de autokeuring mijn motorkap enkel opent, om het chassisnr. te checken.

Maar sinds mijn wagen als een "tuning"auto staat gemerkt, zagen ze laatste keer toch ook mijn veerpootbrug van Wiechers.

Dus een blinkende compressor met (evt.) blauwe tubes zou niet opvallen ?? :thumbup: Ik weet het toch zo niet...

En voor wat betreft "vlug" een compressor demonteren om verzekering te misleiden ? Als het om een klein ongeval gaat, met minimale schade, zou het nog lukken. Maar de grote problemen verschijnen pas als je wagen ergens "total loss" ligt (en jijzelf mss ook...) Dan is het weghalen van een compressor wel het laatste van je zorgen, maar de verzekering zal zo'n kans niet laten liggen om je voor alles te laten opdraaien.

Enige belgische "more power" mogelijkheid volgens mij; klassieke tuning : andere nokkenassen, kleppen, aangepaste sturing, etc. Zit mooi in het "standaard"motorblok B)

Link naar reactie
Enige belgische "more power" mogelijkheid volgens mij; klassieke tuning : andere nokkenassen, kleppen, aangepaste sturing, etc. Zit mooi in het "standaard"motorblok B)

Dan denk ik dat Martijn met zijn advies voor een Belgische Z-fanaat toch al vrij nauwkeurig was:

Inruilen voor 2.2, 2.5, 3.0 of :thumbup:
Link naar reactie
Maar sinds mijn wagen als een "tuning"auto staat gemerkt, zagen ze laatste keer toch ook mijn veerpootbrug van Wiechers.

En moest deze er weer af? Of wordt dat gewoon toegevoegd aan het lijstje van aangepaste stukken?

Link naar reactie
Gewoon toegevoegd aan de lijst :tuningonderdelen en "kadjiiing" weeral zoveel euro's extra te betalen bij volgende keuringbezoek... :wave:

Zo kennen we vaderke staat he.... <_<

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Administrator
Hallo, ik ben nieuw op het forum (sinds 2 minuten geleden)

Ik had dezelfde vraag als 'z4individual' (in 2008); Ik ben ook eigenaar van een BMW Z4 2.0i.

@ z4individual: intussen al iets degelijks gevonden?

Iemand anders?

:blink: een 3.0 of een :nono: kopen :)

Link naar reactie
:thumbup: een 3.0 of een :P kopen :lol:

:)

Da's voor de toekomst, een Z4M coupé (en er dan nog ineens een Z3M coupé bij...

Maar ik vraag me nog altijd af wat mogelijk is voor de 2liter. Waar kan ik zo'n compressorkit (/turbokit) verkrijgen? Roodkapje?

(PS: waar kan ik terecht met foto's van m'n wagen? Of is voorstellen op dit forum niet gebruikelijk?)

Link naar reactie

Tot op heden zijn volgens mij de ervaringen met een turbo of compressor niet echt succesvol geweest. Er zijn hier en daar wat auto´s "onbetrouwbaar" geworden. Overigens waren dat geen 2.0 liters. Persoonlijke mening: niet doen en doorsparen voor een zwaardere motorvariant.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.