Ga naar inhoud

Femme's Alpina Roadster S


Femme

Aanbevolen berichten

Ga je mond spoelen. ;)

Dit is als vloeken in de kerk.

Ik vind een alpine ZZZZ mooier dan die bakjes die u opnoemt.

Hee Nor,

No hard feelings.., maar ik zou die Viper toch niet echt een bakje willen noemen.

Ooit in (mee)gereden? Ik wel en als ik het geld had kwam ie er...

Maar het hele leven draait om keuzes en smaken en gelukkig houden we allemaal van wat anders...

Link naar reactie
Ga je mond spoelen. ;)

Dit is als vloeken in de kerk.

Ik vind een alpine ZZZZ mooier dan die bakjes die u opnoemt.

Wat een onzin...geeft mij die Viper / Corvette C6 of 7 maar ...is toch niet te vergelijken man alsof de ZZZZ /ZZZ heilig is :wave:

Neemt niet weg dat ik dit een super mooie ZZZZ vind waar kosten nog moeite gespaard zijn, respect hoor ;)

Link naar reactie
Niet op reageren, Nor is een poetser. Zo dat was het pootje uittrekken :schater:

Kijk dat is sterk terug komen.

De sun and shine boenwax is naar mijn hoofd gestegen.

Maar ik ben blij dat ie mij een pootje uittrekt.

Ik kan het hebben.

Maar als je wil kan ik je ZZZZ wel eens poetsen.

Komen die duur aangeschafte onderdelen ook eens tot zijn recht. ;)

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Wat een onzin...geeft mij die Viper / Corvette C6 of 7 maar ...is toch niet te vergelijken man alsof de ZZZZ /ZZZ heilig is :rolleyes:

Ik verkeer in de gelukkige positie dat ik me wat betreft auto's wel wat kan veroorloven, maar een auto van boven de ton vind ik gewoon jammer van mijn geld. Tevens ben ik meer een liefhebber van kleine sportieve auto's. Een Artega GT vind ik bijvoorbeeld een prachtbak (helaas wel met een vrij mager interieur en een vast dak). Een 911 GT3 RS vind ik ook erg gaaf, maar die is er weer alleen met een hard dak.

In het segment van de compacte roadsters en cabrio's is er eigenlijk niet zo heel veel verkrijgbaar wat lichtvoetig en sportief is, veel vermogen en een goede gewichtsverdeling heeft en over moderne luxevoorzieningen en een volwassen interieurontwerp bezit. Het simpele interieur van een Lotus of Donkervoort vind ik namelijk niets. Als het dan toch basic moet dan zou ik voor een uiterste kiezen zoals een KTM X-Bow. Ook houd ik van traditionele roadsterproperties, dus een auto met een lange motorkap die de stoeltjes bijna op de achteras heeft liggen.

Vanuit sportief oogpunt zou het enige alternatief voor de Z4 de Boxster zijn, maar die vind ik lelijk en verkeerd geproportioneerd. Hetzelfde geldt voor de TT, die ook nog eens te zwaar is en de aandrijving op de verkeerde wielen heeft. De 350Z is zwaar en een Alfa Spider heeft helemaal een catastrofale massa.

Er valt veel aan een Z4 te verbeteren maar de uitgangspunten zijn in ieder geval goed: de auto heeft een laag gewicht, een goede gewichtsverdeling, de aandrijving waar dat hoort, een relatief hoge stijfheid en een vormgeving die me aanstaat. Ik heb er daarom voor gekozen om een Z4 qua aandrijving en onderstel op niveau te brengen. De remmen, schokdempers, het sperdifferentieel en de compressor zijn stuk voor stuk topkwaliteit. Voor het geld dat ik erin stop kun je nauwelijks een gebruikte 997 Carrera Cabrio met minder goede hardware rijden. De 911 heeft alleen wat meer presence.

Mijn auto is overigens vorige week vrijdag afgeleverd. De onderstelaanpassingen hebben werkelijk fantastisch uitgepakt. Het onderstel heeft een enorme souplesse en kan eigenlijk met elk soort geasfalteerd wegdek overweg. De hobbels op de Oberhausen straight worden moeiteloos weggewerkt op topsnelheid (265km/h). Hobbels en dwarsriggels in een krappe bocht zijn geen issue en op hoge snelheid over een spoorwegovergang duiken die in een kuil ligt gaat ook moeiteloos. De gevoeligheid voor spoorvorming is geheel verdwenen. De wegligging maakt een zeer volwassen indruk dankzij de souplesse en koersvastheid. Tegelijkertijd is het autootje ook enorm agiel. Bochtenwerk gaat mede dankzij het sperdifferentieel zeer gretig en de Mov'it remmen zijn ook fantastisch. Het uitlaatgeluid is gewoon briljant en over de motor schieten mij ook superlatieven tekort. Hij hangt erg gretig aan het gas. Tussengas geven is een waar feest dankzij het bijkomende uitlaatgeluid. Lekker blaffen voor elke bocht.

Ik heb er inmiddels zo'n 1300 km op zitten met daaronder een tripje naar de Eiffel. Ik ben diep onder de indruk van de auto.

Ik heb wel besloten dat ik voor de minder ingrijpende compressorombouw ga zonder nieuwe zuigers. Met het huidige vermogen van 300pk kan ik ook al erg goed uit de voeten. Met de compressorupgrade wil ik op ongeveer 420pk mikken.

Hier zijn recente foto's van het voorlopige eindresultaat:

full.jpg

full.jpg

full.jpg

full.jpg

full.jpg

full.jpg

full.jpg

full.jpg

full.jpg

Link naar reactie

Geweldig mooi, je upgrades zijn goed uitgepakt. Daarbij is je geduld bewonderenswaardig, naar ik heb vernomen heb je 13 maanden zonder Z gezeten? De spoiler aan de achterzijde had ik achterwege gelaten, overige zaken stuk voor stuk indrukwekkend. Wel even kentekenplaten met dikke letters monteren, dit staat enigszins goedkoop :rolleyes: . Ennuh... nu niet je tijd verdoen op de diverse (inter)nationale fora (Z4-forum.com is er stil van ;) ) maar genieten van het restant zomer en vele kilometers dwars door Europa maken! B)

Edit: zie dat je de kentekenplaten met dikke letters inmiddels gemonteerd hebt :thumbup:

aangepast door MdV
Link naar reactie
Edit: zie dat je de kentekenplaten met dikke letters inmiddels gemonteerd hebt B)

Ik had al luxe kentekenplaten en dit zijn weer nieuwe. Op de foto in de werkplaats lijken het inderdaad net van die goedkope platen met ingedrukte letters.

Ik vind die platen ook een beetje goedkoop ogen, vooral op Mercedessen waar de kentekenplaten in het midden worden vastgeschroefd en de schroeven na verloop van tijd gaan roesten. Er ontstaat dan steevast zo'n paupere roestbruine loper onder de schroef. Ik zou het niet accepteren dat de dealer de platen op deze wijze zou monteren.

Maar dat terzijde :thumbup::rolleyes: .

De achterspoiler van Alpina zat er al op. Ik vind hem mooier (het zou nog mooier zijn als hij geïntegreerd was in de achterklep) en hij is functioneel. De voor- en achterspoilers zorgen voor 64 en 77 procent minder lift op respectievelijk de voor- en achteras.

Link naar reactie

goed te zien dat het het wachten waard is geweest. Zou toch wat zijn geweest als ie nu belabberd reed :schater:

Nu inderdaad eindelijk rijden en genieten van het beetje mooie weer wat we hebben.

Link naar reactie

Wat een schitterend resultaat zeg :rolleyes: B)

Je redenatie waarom je voor de ZZZZ hebt gekozen begrijp ik helemaal.Met mijn opmerking bedoelde ik simpelweg dat je geen appels met peren kunt vergelijken hoe mooi de appel of de peer dan ook is !

Hoe liggen de prestaties eigelijk van de Alpina ?

Link naar reactie

:rolleyes: B) :thumbup: ;)

Helemaal gaaf. Niks afdoende aan de M-jongens en Compressor-gasten, echter dit vind ik met afstand de mooiste en mooist gemodificeerde Z4 op het forum. Ben een originalo, maar als je het dan toch doet, geweldig dit. Als je de tijd en geld hebt om dit te doen (in NL) dan ben je een bevoorrecht persoon. Als je het dan ook echt doet, heb je ook nog eens de capaciteiten om je prioriteiten goed te zetten. Ik ben bijna verliefd op je ;) . Zelfs de Alpina velgen, die ik normaal niet erg mooi vind, staan hier goed. Had ik al gezegd dat ik het helemaal gaaf vind?

DVG The Shrike.

Link naar reactie
:rolleyes: B) :thumbup: ;)

Helemaal gaaf. Niks afdoende aan de M-jongens en Compressor-gasten, echter dit vind ik met afstand de mooiste en mooist gemodificeerde Z4 op het forum. Ben een originalo, maar als het dan toch doet, geweldig dit. Als je de tijd en geld hebt om dit te doen (in NL) dan ben je een bevoorrecht persoon. Als je het dan ook echt doet, heb je ook nog eens de capaciteiten om je prioriteiten goed te zetten. Ik ben bijna verliefd op je ;) . Zelfs de Alpina velgen, die ik normaal niet erg mooi vind, staan hier goed. Had ik al gezegd dat ik het helemaal gaaf vind?

DVG The Shrike.

amen :thumbup:

Femme is volgens mij een van de mannen achter een leuke geek site met de beste hardware prijszoeker van NL. ;) Goed geboerd en het is hem van harte gegund.

Ik kan ook genieten van mooie foto´s. Lekker inzoomen en lichtsterk, prettig voor het oog.

Positieve jaloezie is hier op zijn plaats :schater:

Link naar reactie
amen :blink:

Femme is volgens mij een van de mannen achter een leuke geek site met de beste hardware prijszoeker van NL. :blink: Goed geboerd en het is hem van harte gegund.

Ik kan ook genieten van mooie foto´s. Lekker inzoomen en lichtsterk, prettig voor het oog.

Positieve jaloezie is hier op zijn plaats :schater:

helemaal mee eensch. :thumbup:

Link naar reactie

Van Ivo en Sledge begrijp ik nu dat het tweaken je in het bloed zit. Dit verklaart de drang om het allemaal net beter te doen dan de OEM versie. Beetje clocksnelheid opvoeren, grotere (koel)fan er op, IO poortje modificeren, daar wat hardware verbeteren, hier een safety check uitschakelen, en zo wordt het wel wat. Het verklaart een boel. :schater:

Wat overigens ook een passende en supergave upgrade zou zijn is de HUD (heads up display) van de 5-er in je z4 te laten bouwen.

Link naar reactie

Thanks voor de complimenten allemaal!

Van Ivo en Sledge begrijp ik nu dat het tweaken je in het bloed zit. Dit verklaart de drang om het allemaal net beter te doen dan de OEM versie. Beetje clocksnelheid opvoeren, grotere (koel)fan er op, IO poortje modificeren, daar wat hardware verbeteren, hier een safety check uitschakelen, en zo wordt het wel wat. Het verklaart een boel. :schater:

Dit heb je helemala juist geanalyseerd :blink: .

Ik vind het inderdaad leuker om een goedkoper product dat veel potentie heeft via wat tweaks beter te maken dan om voor veel meer geld een kant en klare oplossing uit het rek te trekken. Nog leuker is om iets te bouwen dat beter presteert dan wat je kant en klaar in de winkel kunt krijgen.

Bij computers is dat het leuk mogelijk. Tegenwoordig is het wel zo dat je die extra performance niet zo snel meer nodig hebt.

Een verschil met auto's is ook dat de beleving van extra prestaties in de vorm van g-krachten veel sterker is in een auto. Echt fysiek zal het niet snel worden achter een pc :blink: .

Wat overigens ook een passende en supergave upgrade zou zijn is de HUD (heads up display) van de 5-er in je z4 te laten bouwen.

Dat zou wel leuk zijn alleen ben ik bang dat de HUD van de 5-serie niet compatible is met de elektronica van de Z4, die een generatie ouder is (gebaseerd op de E46).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.