Ga naar inhoud

Femme's Alpina Roadster S


Femme

Aanbevolen berichten

Fantastisch werk, ziet er helemaal fabriek af uit!

Heb je de stoelen zelf laten maken? Heb deze nooit in een Alpina gezien en zien er zeer goed uit.

en zoals Shrike aangaf..... een HUD zou nog eens de puntjes op de i zetten.

Klasse!

Link naar reactie
Prachtkar :thumbup: Ik vind de stoelen overigens een beetje Sjonnie-achtig. Past niet in zo'n chique auto, is meer iets voor de opgevoerde Opel boys. Verder is ie helemaal perfect.

Het is natuurlijk wel belangrijk om oorzaak en gevolg te zien. Dat sjonnies graag dit soort stoelen in hun auto's bouwen (dat zullen overigens waarschijnlijk geen Recaro's zijn maar een goedkoper alternatief) is omdat zij graag echte sportwagens imiteren. De stoelen worden niet in sportwagens gebruikt vanwege de mooi maar omdat ze de bestuurder veel beter op zijn plek houden en aanzienlijk lichter zijn dan comfortstoelen. De keerzijde is dat kuipstoelen minder gebruiksvriendelijk zijn ivm de moeilijkere instap, mindere bewegingsvrijheid en slechte verstelbaarheid. Ook zijn ze niet geschikt voor elke lichaamsomvang en lichaamslengte. De sportstoelen in de Z4 zijn een compromis tussen veel praktische bruikbaarheid en een beetje sportiviteit.

Ik gebruik mijn Z4 voor 90 procent als scheurijzer en daarbij kan ik de zijdelingse steun en het lagere gewicht erg goed gebruiken. Dat het instappen wat meer moeite kost en alleen personen van mijn lengte achter het stuur kunnen plaatsnemen, beschouw ik niet als nadelig. De Recaro Pole Positions zijn overigens erg comfortabel gebleken. Ik zou er moeiteloos 1000km op een dag in kunnen rijden.

Wat betreft het uiterlijk van een auto ben ik niet zo'n liefhebber van te veel uitbundigheid. Dat heb ik daarom redelijk subtiel gehouden met alleen de spoilers, skirts en diffuser van Alpina of BMW. De wielen heb ik gewoon zilverkleurig gelaten. Donkere wielen ogen wel racy maar maken een auto ook al snel ordinair.

Oorspronkelijk was mijn gedachte om een meer hardcore versie te maken van mijn auto, maar tot mijn grote tevredenheid is gebleken dat door de onderstelaanpassingen de auto niet alleen veel sportiever maar ook comfortabeler is geworden en een stuk zekerder op de weg ligt. De rechtuitstabiliteit is uitstekend terwijl de auto voorheen zeer gevoelig was voor spoorvorming. De machine geeft mij het gevoel met een auto van een klasse groter onderweg te zijn, terwijl hij wel de agiliteit en zitpositie heeft van een klein wagentje. Gelukkig zitten er ook nog wat scherpe kantjes aan, zoals het sperdifferentieel en het uitlaatgeluid (tussengas bij het overschakelen naar III op wat hogere snelheden zorgt voor een briljant en zwaar opzwepend geluid). Onder natte omstandigheden moet je absoluut voorzichtig op het gas gaan, anders heb je de kont ook in DTC-modus zo aan het kwispelen.

De onderstelaanpassingen die ik heb gedaan kan ik iedereen aanraden. De dempers waren erg prijzig, maar daar zijn beter betaalbare alternatieven voor zoals Intrax RS die ongetwijfeld ook stukken beter zullen presteren dan de fietspompjes die BMW standaard onder de auto zet. Zie Turner Motorsport voor verbeterde ophangingsbussen en 330i ZHP (M-sport) draagarmen.

Hier nog twee foto's van afgelopen weekend:

full.jpg

full.jpg

Link naar reactie

Knappe, sportieve reply :thumbup:

Je kan het ook niemand kwalijk nemen dat ze kwaliteiten van de Recaro Pole Positions niet kennen, voor sommigen is het nooit weggelegd om dit gevoel te ervaren...

Uit je ganse topic blijkt helemaal wat je met de Z4 "uitvoert" en dat is binnen de grensen van smaakvol tunen er een"echte" sportmachine van te maken. Echt knap werk...

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gefelicteerd met deze Z4. Je hebt er een absolute TOP auto van gemaakt. Je hebt duidelijk de goede keuzes gemaakt, want de auto ziet er geweldig uit en zal ook dito rijden. Ik geloof niet dat er eerder iemand zoveel complimenten heeft gekregen op dit forum.

:D

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Het is een tijdje geleden dat ik hier heb gepost, ik was namelijk bezig om alle foto's en informatie over de 29 noemenswaardige modificaties die ik aan mijn auto heb gedaan op een site samen te vatten :muur: . Leek me wel interessant voor andere Z4-eigenaren. Op de site vind je ook een video die ik samen met Tom heb gemaakt in het weekend dat we de auto hebben opgehaald bij ESS Tuning in Noorwegen (de foto's hiervan zijn door Tom gemaakt).

Check http://modgarage.net/project/alpina.

De afgelopen anderhalve jaar in foto's:

Oktober 2008: op weg naar Noorwegen

alpina-roadster-alongside-the-road-in-sweden.jpg

interior-waiting-for-puttgarden-r-dby-ferry.jpg

ess-shop.jpg

fully-assembled-ess-twinscrew-supercharger-system.jpg

Link naar reactie
Waar laat je je onderhoud eigenlijk doen na zo'n supercharger-ombouw? Toch niet in Noorwegen?

Zolang de compressor niet stuk gaat is het onderhoud prima te doen bij de dealer en bij een specialist. Het meeste onderhoud laat ik doen door het bedrijf dat de auto opgebouwd heeft ( http://autototaalbv.nl/ ). Naast hun core business (poetsen) doen ze regelmatig exclusieve auto's ombouwen. De eerste monteur weet overal wel raad mee.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Gast Z3-Widebody

Schitterende bak, hoewel ik toch een opmerking heb..

Dit xenon mislampen.. imo veelste blauw :unsure:

Mijn broer woont in Noorwegen, maar wat een k.u.t. wegen heb je daar..

en dan heb ik het over de kwaliteit asfalt.. allemaal gaten etc.. komt door die spikes waar ze mee rijden in de winter.

Link naar reactie
Schitterende bak, hoewel ik toch een opmerking heb..

Dit xenon mislampen.. imo veelste blauw :kisstogether:

Mijn broer woont in Noorwegen, maar wat een k.u.t. wegen heb je daar..

en dan heb ik het over de kwaliteit asfalt.. allemaal gaten etc.. komt door die spikes waar ze mee rijden in de winter.

Het valt nog niet mee om mooie witte leds te vinden voor in de mistlampen.

Mijn ervaring met de wegen in Noorwegen is dat ze werkelijk geweldig zijn. Het is één grote achtbaan. Gewoon platte en rechte wegen kennen ze niet en ze zijn bovendien niet te beroerd om een tunnel te boren als dat een paar honderd meter meter korter is (soms denk je echt dat ze bezeten zijn van tunnelbouwen). Zelfs als je er maar 90 rijdt zoals de meeste Noren kun je er al veel plezier beleven.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ik ben met je eens dat die kronkelweggetjes ansich echt schitterend zijn, ook de gebieden/ het uitzicht.

Ben toen met de Ferry via Denemarken/Hirtshals naar Noorwegen/Kristiansand gevaren, van Kristiansand naar Stavanger gereden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.