Ga naar inhoud

Femme's Alpina Roadster S


Femme

Aanbevolen berichten

Femme,

Ik bewonder Alpina al tientallen jaren om hun tuningswerk maar dat iemand een Alpina koopt en daarna zo'n beetje alles nog eens gaat upgraden is voor mij nieuw. ik heb met genoegen je story gelezen en weet nu dat ik een Z4 a la Femme toch wel erg mooi ga vinden. Vooral de :unsure: motorkap zou elke Z4 moeten hebben.(mijn grootste ergernis aan een Z4).

Er zal niet snel iemand een grotere upgrade maken aan de Z dan jij.

Link naar reactie
Vooral de :smart: motorkap zou elke Z4 moeten hebben.(mijn grootste ergernis aan een Z4).

Ik moet toch eens op gaan letten op die motorkappen. Volgens mij hebben we tijdens de Limborit zowel een Z4 als een Z4 :smart: aanwezig :unsure:

Link naar reactie

WOW...effe wat tunen... B)

En als die klaar is ga je dan ook racen ?

Dat beZoekje aan de ring was er een met grote gevolgen hé ?... ;)

Wat is dat voor een mooie werkplaats ? Van jou jullie ?

Mooie foto's, dat Zien we graag.

Je bent al een tijdje lid maar alsnog een Welcome in the Z-Lane Femme... B) (Waar komt die nick-name vandaan ?)

(Vragen, vragen, vragen...We willen alles weten... ;) )

Link naar reactie
(Waar komt die nick-name vandaan ?)

Volgens mij heeft ie die van zijn ouders gekregen. het is je voornaam toch, Femme?

Link naar reactie
Volgens mij heeft ie die van zijn ouders gekregen. het is je voornaam toch, Femme?

Dat is inderdaad mijn voornaam. Het is een Friese naam hoewel ik niets met dit landsdeel te maken heb.

Wat betreft het modificeren van Alpina's: ik ben zelf een Alpina-liefhebber maar ik ben geen rechtlijnige purist die het niet origineel houden van een auto als heiligschennis beschouwd.

Twee jaar geleden heb ik een B10 3.2 Touring uit '98 gekocht. Daar heb ik toen de nodige optische verfraaiingen aan gedaan zoals de facelift lichtunits (met angel eyes), heldere mistlampen, stootlijsten in carrosseriekleur, raamlijsten en spiegelkappen in hoogglans zwart ipv matzwart, Alpina achterklepprofiel, houten interierlijsten vervangen door exemplaren in zwarte pianolak en nog wat meer subtiele aanpassingen. Geen gevleugeld sjonniewerk of iets in die richting maar puur detaillering. Hier had ik een aantal foto's van op het Autoweek-forum geplaatst en daar reageerden een paar jochies op dat het zo fout was dat ik een Alpina had aangeraakt. Ieder ander mens zou oordelen dat de auto er inderdaad mooier op was geworden (en dat de aandacht voor detail in de geest van Alpina's eigen werk was uitgevoerd).

Alpina vindt het zinvol om BMW's te modificeren. Dit betekent voor mij dat het niet afkeurenswaardig kan zijn om Alpina's verder aan te passen aan de individuele wensen. Feit is dat ook Alpina op de centen moet letten en er dus nog genoeg mogelijkheden voor verbetering zijn. Alpina botviert zijn kunsten vooral op het motorisch vlak, interieur en styling. Andere onderdelen op de auto zijn nagenoeg ongewijzigd gebleven ten opzichte van de Z4 3.0i.

Er zijn ongeveer 370 stuks van deze auto's gemaakt dus er blijven er vast wel een paar in originele staat voor het nageslacht bewaard.

Ik ben zelf wel gecharmeerd van de Alpina-(race)rakketjes uit de jaren '70. Mijn auto moet eigenlijk een ode worden aan de rauwere Alpina's uit de jaren '70 en '80, toen het nog geen luxe cruisemobielen waren. Het passend krijgen van de remmen achter de Alpina Dynamic-velgen, die ik per sé wilde behouden ivm het karakteristieke uiterlijk van de Roadster S, heeft nogal wat moeite gekost. Er is erg weinig ruimte beschikbaar achter de spaken. Voor een big brake kit op de Z4 ben je eigenlijk aangewezen op velgen zonder een diep velgbed.

Toen ik de Roadster S kocht was de aanschafprijs van een jong gebruikt exemplaar ongeveer 30.000 euro lager dan van een nieuwe Z4M. Dat was ook een reden om voor de Alpina te kiezen. Op dit moment zou ik waarschijnlijk voor de Z4M gekozen hebben ivm betere beschikbaarheid van upgrades hiervoor.

De Roadster S blijft overigens veel waar voor zijn geld bieden. In Duitsland zijn ze momenteel voor een prijs vanaf zo'n 35.000 euro verkrijgbaar.

Link naar reactie
Ik ben wel benieuwd naar je B10 Alpina.

tataaa , hele verbetering die interieurlijsten. Nu was het blijkbaar ook een slechte foto, die eerste van het interieur, maar het is er zeker mooier op geworden.

Link naar reactie

Super Femme. Ga lekker zo door en heb mooi maling aan de stuurlui aan wal.

Ik heb zelf ook een 530D Touring erbij. Heerlijke reiswagens. Heb vroeger een 530 met Alpina velgen etc. gehad en blijf die velgen mooi vinden voor de vijf serie.

Link naar reactie

erg mooi en erg indrukwekkend. Ik wist niet dat ze voor de z4 zo'n oude motor gebruikten, dus ook weer wat geleerd. Als het geld het toelaat zou ik ooit wel een B5 willen :thumbup: , dus ik kijk altijd met interesse naar alpina. Ze hebben soms ook de originele motor te koop te staan b.v. M54b30 voor EUR3k, wat ook leuk klinkt als backup motor voor tunerts.

Link naar reactie
Dag Femme,

heel mooi die conversie naar een performance auto!!

die VAC floor adapters zien er top uit heb je daar wat meer info over?

Zie deze pagina. Ze zijn wel aardig prijzig. Alles bij elkaar zijn de Recaro's Pole Position een flink investering, zelfs als je de standaard gordels zou gebruiken.

erg mooi en erg indrukwekkend. Ik wist niet dat ze voor de z4 zo'n oude motor gebruikten, dus ook weer wat geleerd. Als het geld het toelaat zou ik ooit wel een B5 willen <_< , dus ik kijk altijd met interesse naar alpina. Ze hebben soms ook de originele motor te koop te staan b.v. M54b30 voor EUR3k, wat ook leuk klinkt als backup motor voor tunerts.

Alpina vond het gietijzeren onderblok van de S52B32 kennelijk een goede basis om verder op te werken. Er is veel aangepast, onder andere lichtere zuigers voor een max toerental van 7200rpm, aangepaste nokkenas, cylinderkop, in- en uitlaatspruitstukken en het motormanagement is volgens mij ook een modernere versie. Het mooie van deze motor is dat hij veel koppel heeft en tegelijkertijd de nodige drehfreude biedt. Het max vermogen wordt weliswaar al bij 6300 toeren bereikt maar je kunt tot de toerenbegrenzer doorhalen terwijl het vermogen nagenoeg constant blijft. De (koude) stationaire loop is bij mijn auto wel veel onrustiger dan wat je van een serie BMW mag verwachten. De B10 3.2 met een vroegere versie van het blok (260pk officieel, 274 gedynoed) heeft er geen last van.

Link naar reactie

Nieuwste pics van vandaag. Het opbouwen begint zo te zien aardig te vlotten. De Alpina-spoilers zitten er nog niet op. Voor deze gelegenheid had ik alleen even het middenstuk op de kofferklep gelegd:

full.jpg

full.jpg

full.jpg

full.jpg

Link naar reactie

Dat ziet er erg goed uit in die kleur! :rolleyes:

Wat hebben ze in die garage onnozel goede verlichting, het lijkt bijna alsof ie in een fotostudio staat.

Wanneer kun je er nu eindelijk mee gaan rijden? :thumbup:

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Dag Femme, erg indrukwekkend allemaal een mega project.

Gaat er allemaal super uitzien.

Wat ik me voor mezelf afvraag is of je voor het geld wat je er allemaal instopt

ook niet gewoon een Dodge Viper of een Corvette roadster kan kopen.

Deze hebben standaard al rond 450 / 500 pk met bergen meer koppel....

Maar goed het wordt wel ontzettend gaaf.......

Link naar reactie
Dag Femme, erg indrukwekkend allemaal een mega project.

Gaat er allemaal super uitzien.

Wat ik me voor mezelf afvraag is of je voor het geld wat je er allemaal instopt

ook niet gewoon een Dodge Viper of een Corvette roadster kan kopen.

Deze hebben standaard al rond 450 / 500 pk met bergen meer koppel....

Maar goed het wordt wel ontzettend gaaf.......

Ga je mond spoelen. ;)

Dit is als vloeken in de kerk.

Ik vind een alpine ZZZZ mooier dan die bakjes die u opnoemt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.